Wanneer krijgen kinderen een heel duidelijk slaapritme. Ik bedoel dus duidelijk bv. twee slaapjes overdag? Mijn dochter doet overdag alleen maar hazenslaapjes. De nachten slaapt ze heelijk door (van half 11 tot 7 en daarna tot half 10 0ngeveer) 's avonds wil ze absoluut niet naar bed, tot haar laatste fles van half 11 is ze klaarwakker en bij ons. DIt zorgt er helaas voor dat manlief en ik geen tijd meer samen hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dolblij met de nachten die ze maakt maar vroeg me gewoon af wanneer er een vast ritme ontstaat.
Vanaf een week of 10 ging Eva op tijd naar boven om te slapen. Maar slapen overdag was heel onregelmatig. Eigenlijk pas sinds een paar maanden dat ze 2 slaapjes op redelijk vaste tijden deed, nu nog 1 slaapje op een redelijk vaste tijd. En die tijd samen met je man komt wel weer, in het begin gaat alles gewoon nog erg rommelig en meestal echt niet op schema.
Hier konden we vanaf een maand of 3 een ritme herkennen. Tot die tijd was het nog onregelmatig, zowel de slaap als de wakker en eet tijden..
op de dag af 12 weken sliep hij opeens ook van 19-23 , sliep al van 23-7 wel stug elke avond in bed gelegd, alleen na 1 uurtje eruit gehaald, dus wel het idee geven dat slaen in bed hoort maar niet over zij toeren laten gaan.van de ene op de andere avond sliep hij! lekker weer eens saampjes op de bank hangen en flimpie kijken! nog ff volhouden, komt vanzelf!
Mason sliep met een week of 4 al met een vast ritme vanaf 19.00 boven en dan maakten we hem om 23.00 wakker voor de fles. Overdag wisselden de slaapjes nog wel eens ,maar we deden hem wel altijd boven naar bed.
Hier krijg ik soms nog geen hoogte van madam... S avonds leggen we haar rond 1900 in bedje.. en dan maken we haar wakker voor de fles van 22:30.. De ene keer 6 uur de andere keer 7 en soms 8 uur dat ze wakker word.... als ze om 6 uur komt krijgt ze de fles en gaat ze weer naar bedje... en komt ze rond 10:00 weer... dan is het spelen in de box tot 12:30 en dan even naar bed om te slapen.. Dan weer klieren in de box en met mama natuurlijk en rond 14:00 valt ze weer in slaap.. Maar soms is het van 12:30 tot 14:00 in haar bedje... zo verschillend.. en ritme krijg ik er nog niet echt in. Alleen 1 ding is zeker 19:00 ligt ze in bed.. of ze wil of niet.. die tijd houden we ons aan.. en overdag zien we het meestal wel