Hallo allemaal, sinds dat ons zoontje 2 weken is zijn we over op flesvoeding. Nu heeft meneer een beetje onregelmatig zijn ontlasting. Laatst 3 dagen achter elkaar 1 keer, en nu is donderdag de laatste keer geweest. Wat is normaal? Ik maak me er soms wel eens zorgen om.
Geen zorgen maken hoor. Ons zoontje heeft soms iedere dag, maar meestal om de 2 of 3 dagen een poepluier. Ik zou wel even in de gaten houden of hij er geen last van heeft. Volwassenen hebben ook hun eigen ritme wat betreft de stoelgang, dus baby's ook.
Bij ons meestal iedere dag maar de laatste tijd wil het weleens twee of drie dagen duren. Na drie dagen is het dan ook wel een heeeeele volle broek. Hij heeft er verder geen last van dus het zal wek goed zijn denk ik!
hij had er wel last van. Net de thermometer maar even gebruikt om te stimuleren en het was erg dik. Ik las ook dat de infacol verstopping kan veroorzaken dus daar stoppen we maar mee.
Bij borstvoeding is 14 keer per dag even goed als eens per 14 dagen poepen. Maar bij kunstvoeding hoort een kind toch wel elke dag een poepbroek te hebben, anders kan er iets mis zijn.
Dan is er iets vreselijk mis met ons kindje blijkbaar. Nee hoor, hier echt niet iedere dag ontlastig en hij heeft daar helemaal geen last van dus ik maak me dan ook echt geen zorgen. @TS, ik zou ook stoppen met infacol, hopelijk werkt dat.
Mijn dochter had altijd elke dag een poepbroek met heel soms een dag dubbel waarna ze een dag oversloeg. Mn zoon poept 2 a 3x per week en poept heel moeilijk. Maar bij hem heeft het volgens mij te maken met zn koemelk allergie en mogen we eindelijk volgende week naar de kinderarts.
Elke dag is wat overdreven hoor. Volgens cb 1 ker in de 5 dagen. Maar dat vind ik zelf ook wat veel. Voor mij is 3 dagen wel zo een beetje het matje. Duuirt het langer zou ik even naar de ha gaan...
Bij ons is het ook een hele tijd onregelmatig geweest.. om de 2 a 3 dagen.. De laatste 1,5 week poept hij wel elke dag..