Hoe vaak ontlasting?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rus05, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ben ik weer even met een vraag :) Toen ik nog bv gaf, zeiden ze bij het cb over de ontlasting dat alles tussen 1x per 10 dagen en 10x per dag normaal was. Ik heb bv afgebouwd en geef nu volledig fv en ik vroeg me af of die regel alleen voor bv geldt of ook voor fv? Mijn meisje heeft nu elke derde dag een poepbroek en voor de rest niets, behalve heel veel windjes. Is dat een beetje normaal of zou ze met fv elke dag een poepbroek moeten hebben?

Bedankt weer voor de tips/adviezen!

groetjes Rus05

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hier maakt ze elke dag stoelgang. maar denk dat bv een dag overslagen al wel eens geen kwaad kan. zolang ze er geen krampen van krijgt en goed kan gaan als ze dan gaat :)

want hier ging het een tijdje totaal niet. en dan moest ik een stopke steken.

gr

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als ze niet veel last heeft zou ik me me niet zo'n zorgen maken,
    De meeste kindjes met FV hebben iedere dag een poepbroek.
    Soms 1xper 2 dagen en soms 1xper 3 dagen. Als ze genoeg poept in die derde dag zal dat haar ritme zijn.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je merkt het wel al ze aan het persen is en er komt niks. Dat hadden wij twee weken geleden. Ze was de hele dag aan het kreunen en dan dacht je nu komt er wat maar niks. Daarbij liep ze helemaal rood aan.

5. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    OK dus het is niet abnormaal op zich. Gelukkig maar! Ik merk wel dat ze af en toe last heeft, daar krijgt ze infacol voor. Maar ik denk dat ze dan meer last heeft van windjes, het is niet zo dat ze veel perst zonder dat er iets komt. Het vliegt er ook echt uit, gebeurde net nog op het aankleedkussen, natuurlijk net toen ik de luier had weggehaald...:)

6. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je nou het idee hebt dat ze wel last heeft dat ze de ontlasting er niet uit krijgt, wat kun je dan doen?

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje poepte ook maar eens in de 3 dagen, ook op flesvoeding. Zolang je kindje er geen last van heeft, is dat geen probleem.

@Simone84: je zou kunnen proberen met je hand rondjes (met de klok mee) op haar buikje te draaien, dat stimuleert de stoelgang. Of een warm badje. Of (maar dat vind ik zelf minder en mn zoontje ook) even haar temperatuur opmeten.

Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar ik gaf mn zoontje toen hij wat ouder was ook wel eens een slokje verdunde sinaasappelsap, dat werkte ook als een speer. Maar dat doe je natuurlijk niet bij een klein babytje.

8. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee met nog geen drie weken gaan we dat nog even niet doen haha! Ik weet dat het normaal is dat ze soms een paar dagen geen ontlasting hebben, dus ik kijk het nog even aan. Maar ik vroeg me af wat men deed als het echt niet lukte.
    Dat wrijven over de buik en fietsbewegingen maken hebben nog weinig effect gehad. Maar we wachten nog even af. Vanavond wilde we weer tempen dus wie weet wat er dan allemaal uit komt ;)

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier deden we een theelepeltje zonnebloem olie in de fles ( 1x per dag) en dat werkte super!

Deel Deze Pagina