Mijn zoon moest vanaf z'n vierde 3 keer per jaar op controle en vandaag gehoord dat ie over 'n jaar terug moet komen.
Hier elke drie maanden naar de orthoptist. Is geen grote afwijking gemeten maar wel een hardnekkig lui oog.
Hier twee kinderen met ook een hoge plus afwijking (+9/+9,5, beide lui oog) en eentje met een iets minder sterke plusafwijking. De twee met hoge afwijking gingen elke drie maanden naar de ortoptist (alle twee voor lui oog) en soms komt er een oogarts even langs kijkt alleen even naar het netvlies. Inmiddels mag mijn dochter nu elk half jaar komen. Mijn zoon met sterktes rond de +4,5 en geen lui oog, hoefde elke half jaar langs te komen en inmiddels hoeft hij nog maar 1 keer per jaar langs te komen.
Ja ik weet dus niet of hij wel of niet een lui oog heeft. Orthoptist 1 zei van wel en toen moest hij zijn oog af gaan plakken. Elke dag 4 uur, na een half jaar ging dat na 2 uur. Na een jaar zagen we de vorige orthoptist weer en die zei dat hij nooit had hoeven plakken... Tja wie moet je dan geloven? Heel lastig vind ik dat.
Huh das raar. Maar je controleert tijdens het plakken elke 3-4 maanden en na het plakken bouw je controles af naar elke 1 tot 1.5 jaar meestal.
Ja nou dat vind ik dus ook heel raar. Hij moest toen ook elke 3 maanden heen en toen we weer bij de 2e orthoptist kwamen mocht hij ineens stoppen met plakken (en zei ze letterlijk dat het nooit had gehoeven) en hoefde hij pas een jaar later weer te komen. Ik word daar wel onzeker van , wie moet je dan geloven? Een jaar voor niks plakken vind ik wel erg, maar niet plakken terwijl het wel nodig zou zijn nog erger. Maar volgens de 2e orthoptist heeft hij geen lui oog, maar is dat oog gewoon slechter.
mijn zoon zit ook in de +, de 1ste keer moest hij naar de oogarts en de orthoptist. daarna ongeveer om de 9 maanden naar de orthoptist nu 5 jaar later hoeft hij er nog maar 1x per jaar heen, de oogarts zelf ben ik nooit meer geweest.