meerdere kinderen die toch rustiger worden na 2 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door geertje1987, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    hey

Onze zoon is altijd vrij druk geweest. Heel veel gooien, schreeuwen, bijna alles doen wat niet mag, niks wat hielp.

Later gingen we iets anders proberen. We waarschuwen 1 keer en als hij het dan weer doet dan moet hij in de strafstoel in de hoek voor 2 minuten. Wil hij eruit klimmen, dan komen er nog 2 minuten bij. Als hij huilt, toch die minuten negeren. Na die 2 minuten vragen dat hij het niet meer wil doen en dat het niet mag. Dan een kusje.

Echt waar, het helpt echt. we hoeven maar 1 keer te waarschuwen, soms niks. Hij wil die strafstoel niet in, dus hij doet echt braaf zijn best.
    Hij is nu nog meer lief. Was hij ook al natuurlijk. het is gewoon veel rustiger.

meer moeders met deze ervaring?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja hoor hier nog 1
    youame gooid met eten drinken alles wat ze maar in handen krijgt als ze boos is
    sinds we haar dan op de trap zetten voor 2 min
    is het al een stuk rustiger
    ze denkt nu wel even na ze wil het wel pakken maar dan heeft ze zoiets van hmm dan moet ik op de trap en dat wil ik niet

af en toe doet ze het nog wel hoor maar het is al veel minder

3. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Ik hoop dat ie rustiger word na 2 jaar.. Nog eventjes..

Liefs Faith

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hier merk ik ook duidelijk verandering hoor nu hij bijna 2 jaar wordt.
    Hij was ook erg van het gillen en boos worden en als hem niet zinde met dingen gaan gooien enz. Dat vond ik natuurlijk niet goed en op een gegeven moment als hij zoiets deed zetten we hem eventjes (2 minuutjes) op de gang. Dan was het vaak even flink gillen maar al snel werd hij rustig. Dan ging ik naar hem toe en vroeg of ie weer lief kon zijn en dan mocht ie weer terug in de kamer. Dat helpt echt heel goed hier. Want als hij nu weer zo'n bui heeft waarschuw ik hem eerst en dan zeg ik: Ga je naar de gang? Hij knikt dan nee en is vaak direct weer stil! :D

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben ook wel dezelfde ervaring. Mijn zoontje is sinds een paar weken af en toe behoorlijk aan het peuterpuberen, vooral rondom het eten.
    Hij hoeft van ons niet te eten, maar mag er ook niet mee gooien of expres mee gaan zitten kliederen. Als ie dat doet, waarschuwen we 1x en als hij het dan weer doet, zit ie 2 minuten met stoel en al op de gang. Meestal is even dreigen met de gang tegenwoordig al genoeg. Soms moet hij toch nog weg, maar als hij dan terugkomt is hij meestal gelijk poeslief.

Het is hier dus niet zo dat hij rustiger wordt (eigenlijk wordt hij juist steeds vaker ondeugend de laatste tijd), maar het straffen helpt wel, gelukkig.

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nou dan houd ik me mar aan vast hier word ook met alles gesmeten wat los en vast zit eten drinken speelgoed noem maar op om gek van te worden

7. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    ik zei toen dat hij rustiger was. nu een hele tijd niet meer. zo raar zeg. hij is precies weer zo ondeugend als toen en eigenlijk nog erger. Ik wil ook even zijn oren laten onderzoeken of hij ons wel goed hoord. hoevaak we iets moeten zeggen en ook praat hij bijna nog niks.

Structuur is ook erg belangrijk voor een kind. bij mijn zoon wel tenminste. er gebeuren zoveel dingen nu, dus de structuur is even weg. ik denk dat dat ook een groot probleem geeft.

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wauw... ik hoop zoooo dat ik deze ervaring ook ga krijgen :D mijn zoon is al een paar maanden enorm druk, schreeuwen en gooien met vanalles, echt om gek van te worden.

Deel Deze Pagina