Hoe vaak opa en oma op bezoek?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Seffie, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn moeder past wekelijks op dus die zie ik wekelijks.
    Schoonouders passen niet op, maar wonen hier in de straat en komen gemiddeld 2x per week aanwaaien..toen we aan de andere kant van het dorp woonde zag ik schoonouders soms weken niet.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Hoe is het nu?

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home

Ik zou kiezen voor een andere opvang

Ik zou m'n moeder duidelijk maken dat ik de opvoeder ben en dat ik beslissingen maak dat ik het waardeer dat ze zo betrokken is maar dat het op deze manier niet fijn voelt (je krijgt hier later spijt van als je het niet doet)
    En dat je een andere oplossing gaat zoeken

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik krijg ontzettend de kriebels van jouw verhaal. JIJ bent de ouder en JIJ bepaalt.
    De volgende keer zeggen: mam, Jan, Truus (wie het ook is) ik begrijp dat jullie goed bedoelen en het is fijn dat jullie zo betrokken zijn maar ik ken mijn kind het beste en ik wil graag dat jullie mijn regels opvolgen. Doen jullie dat niet dan vertrouw ik mijn kind ook niet aan jullie toe.
    Luisteren ze niet dan kind bij je nemen en het zelf doen of weggaan.

Luister niet naar dingen als; je doet overdreven, je bent te bezorgd, ik weet wat ik doe, ik zie dat hij..., laat hem nou, ik heb hem zo lang niet gezien....etc.
    Ze drijven hun eigen zin door! Dat doen ze niet in het belang van je kind maar in hun eigen belang.
    Ga op je strepen staan meid, anders heb je straks helemaal niks meer in te brengen.

Louise11110 en Miracle1 vinden dit leuk.
  5. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Je slaat de spijker op zijn kop want die laatste dingen worden inderdaad elke keer benoemd. En dan voel ik me gek en anders alsof ik me aanstel inderdaad. Het lijkt wel alsof ze willen doordrammen hoe het 30 jaar geleden ging. Want zij hebben ook kinderen grootgebracht dus hoe zij het doen is goed maar dat is 30 terug, dat is heel anders.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Precies. Zij hebben hun tijd gehad. Ze mogen opa en oma zijn. Dat houdt in dat ze jouw regels volgen wat betreft opvoeden (of in dit geval nog de verzorging).
    Laat je niet gek maken. Bedenk dat er in die 30 jaar zoveel is veranderd! Ze weten het echt niet beter. Mijn schoonmoeder had al een dekbedje gekocht voor in het ledikant. Mijn moeder dacht nog steeds dat laten huilen goed voor de longen is.

Wat opa of oma zegt/vindt moet je schijt aan hebben. JIJ bent de mama.

Mijn moeder wilde ooit mijn zoontje van 4 maanden een keer een hapje slagroom geven (al vaker heel duidelijk gezegd dat ik dat niet wilde hebben). Ik trok die vork uit haar handen en heb nog eens heel duidelijk gewaarschuwd. Hard? Jazeker. Maar ik ben de enige die voor mijn kind op komt en kan bepalen wat goed voor hem is.

Syane vindt dit leuk.
  7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Exact. Niet gek laten maken. Jij kent je kind het beste en weet wat goed voor hem is.

Deel Deze Pagina