Koemelkvrij toetje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door raspberry, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Eveline,

onze dochter heeft vermoedelijk KMA. We gaan dit de komende weken testen door alle koemelk weg te laten en na een week of 6 weer te herintroduceren, als tegen die tijd de klachten verdwenen zijn, (eczeem, slecht slapen 's nachts, steeds oorontsteking/klachten).
    Ik heb het CB inmiddels gebeld om een doorverwijzing naar een dietist, maar wil alvast weten wat ik Thirza kan geven als vervanger voor de yoghurt na het warme eten. Ze is nogal gek op zuivel, dus iets wat daarop lijkt, zou wel fijn zijn. Ik heb echter begrepen dat soja (het enige alternatief wat ik zelf kan vinden), weer nieuwe allergieen op kan roepen bij kleintjes beneden het jaar. Ze heeft het nu 1 keer gehad en toen was het direct weer mis 's nachts. Kan toeval zijn, maar daarna heb ik het weer weggelaten en vervolgens was de nacht weer rustiger.
    Is er dus een ander koemelkvrij alternatief wat op zuivel lijkt?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Rozemarijke,

Met soja kun je inderdaad beter even wachten. Ik kan zo helaas geen alternatief bieden voor een zuivelproduct. Wat eventueel wel mogelijk is, is van de voeding die je gebruikt zelf een toetje maken door er bijvoorbeeld custard aan toe te voegen, overleg het dan eerst even voor de zekerheid met je arts.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina