Hier verschonen we ook niet zo vaak luiers, maar wij hebben dan ook geen grote drinkers en dus ook zo snel volle luiers. Eva is inmiddels zindelijk en gaat ook maar 3 a 4 keer per dag naar de wc. Lisa krijgt 3 a 4 keer per dag een schone luier: als ze 's ochtends wakker is, voor of na haar slaapje overdag en 's avonds voor ze naar bed gaat. Bij een poepluier tussendoor krijgt ze ook een schone luier. Maar vaak poept ze vlak voor ze naar bed gaat, dus we zitten vaak op 3 luiers. Bij Eva was dat net zo. Niet toen ze nog heel klein waren, toen per voeding een luier en dat werd steeds minder.
Hier ook 's ochtends bij het opstaan, voor het middagslaapje, soms na het middagslaapje en voor het slapen gaan 's avonds. En tussendoor dan nog een poepluier (of twee).
ik deed het wel altijd voor/na elke melkvoeidng...sinds de bijvoeidng plast ie ook op zn eigen tijden zegmaar....dus dan is het gewoon aankijken.. hij dirnkt nog maar 2 flessen (middag en avond)en voor de rest de hele dag door water/thee/sap 0730 bij opstaan (s0ms poept ie binnen 2 uur) 11/1130 na het slaapje en anders iets later ergens rond 16 en dna weer voor het slapen omdat hij soms sochtends na opstaan poept en vaak ook nog voor het dutje in bad gaat..zijn dus 3 luiers in 2 a 3uur, ben ik overgestapt op kruidvatluiers overdag en pampers voor de nacht...zijn harstikke goed Eigenlijk altijd gemiddels 5...en soms 6
Wij verschonen na ieder slaapje en 's avonds voor het slapen gaan, dat zijn ongeveer 5 luiers per dag. Bij ons ook veel meer luiers bij de eerste tandjes: toen had onze zoon vreselijke luieruitslag en bij ieder windje kwam een beetje dunne poep mee, dus toen heeft hij wel 10 of 12 schone luiers per dag gekregen...
Hier verschoon ik Marjolein na iedere voeding en tussendoor als ze gepoept heeft, maar dat komt maar een paar keer per week voor. Dus voor dit dametje zitten we op minimaal 4 pampertjes per dag. Evelien krijgt 3 keer per dag een schone pamper. Bij het opstaan, voor/na haar middagdut en 's avonds voor het slapen gaan. Ze plast ook al regelmatig op het potje. De poepluiers die wil je tussendoor echt wel meteen verschonen. En last but nog least. Annabel is al een hele tijd zindelijk, dus die hoeft niet verschoond te worden. Ze gaat zo'n 3 keer per dag naar de wc.
Wij verschonen altijd als ze uit bed gaat en als ze gepoept heeft en als we ergens heen gaan ook voordat we weg gaan... ze krijgt (excl poepluiers en weggaan luiers) 6 schone luiers op een dag.
Toen mijn dochter een baby was en bv kreeg, zaten we soms wel op 10 luiers per dag. Ik deed altijd voor het naar bed gaan, en als ze eruit kwam. Als ze uit bed kwam deed ik het ook vaak omdat ze in het begin wat sloom was door leveropstartproblemen, als ik de luier uit deed kreeg ze het een beetje koud en werd ze goed wakker om te drinken. Dan viel ze na 1 borst weer in slaap en was weeeer slecht wakker te krijgen, dus weer even de luier open, maar die was dan 9 van de 10 keer nog schoon natuurlijk, maar dan was ze weer even wakker om van de andere borst nog een paar slokken te nemen Toen dat gedoe voorbij was met die lever, ik denk na een maand ongeveer, zaten we op ongeveer 7 luiers per dag. Ze poepte ook gerust 6 keer per dag de eerste 6 maanden, ik denk gewoon door de bv.
Ik verschoon voor iedere voeding, behalve voor de fles van 23.00 uur. Anders moet ik hem daarvoor wakker maken en dat vind ik niet nodig. En natuurlijk de poepluiers, maar de ene dag heeft hij er 2 en de andere dag helemaal niet.