Wie haar kleintje krijgt ook fysio ivm ontwikkelingsachterstand? Hoe vaak oefenen jullie? We zijn nu bezig met het omdraaien op de buik en ik doe het ong 2x per dag meer kom ik eigenlijk niet aan toe maar als dit te weinig is dan moet ik de ochtend maar eerder opstaan Er was hier ook een mama die zelf fysiotherapeute is hoe vaak adviseer je minimaal?
hoi samy, wij krijgen 3 a 4 keer per week fysio/kiné aan huis voor onze kleine man. we hebben ook heeeeel lang geoefend voor het draaien, buik-rug en rug-buik. Vooral zelf ook mee bezig zijn, op een mat of in zijn box, en stimuleren met een speeltje dat hij wilt pakken, en dat langs zijn zijkant houden, zodat hij er moeite voor moet doen, en de fysio zal wel tips geven hoe ze het beste omrolt niet? met het armpje omhoog, wat steun geven aan de poep... succes!
Hier moeten we ook oefenen, oa het draaien. Hoe oud is jou kindje? Echt oefenen doen we meestal 2x per dag en tussendoor nog even kort (na het verschonen of bij het in de box leggen) wij hebben hiervoor ook andere tips gekregen zodat je in je dagelijkse bezigheden automatisch de spieren sterker maakt.
wij oefenden eigenlijk elke keer wanneer ze wakker was. De ene keer vaker per dag dan de andere keer. Telkens tussen slaapjes even oefenen. Maar zij was toen wat kleiner. Nu doe ik t spelenderwijs elke keer tussendoor.
@Greetie jullie krijgen best vaak fysio is dat echt noodzakelijk? Ik bedoel als ik hier kijk kot ze 1x per week maar ik heb dan echt zoiets van mijn kindje gaat echt niet in 1 week alles kunnen vandaar..... Krijg ook wel goede tips we zijn er maar druk mee he @Mevrouwtje hier is ze 7 mdn maar 5 mnd gecorrigeerd en dit houden ze gelukkig ook aan. Ik oefen ook 2x per dag maar meer is bijna onmogelijk tenzij ik om 7u op ga staan pffffff @Monique is je kleintje ook te vroeg geboren? Dank jullie wel dames!
hoi, ja hier is het echt wel nodig, en dit al sinds zijn komst uit het ziekenhuis, toen em zes weken oud was..dus best wel zwaar! Maar hij leert er van bij, en hij wordt sterker, dus da is al veel waard! en, tot hoe laat laat je uk je dan wel slapen als je der niet om zeven uit moet?? haha zalig als je langer kan slapen! grtjs