Mijn peuter van 3 is thuis zindelijk ondertussen (na een half jaar oefenen). Ik kan met hem boodschappen doen zonder luier, thuis plast of poept hij dan netjes op het potje (mits ik niet langer dan 2 uur met hem weg ben). Het probleem: hij wil absoluut niet op andere plekken op het potje (of wc). Hij wordt hysterisch als ik hem erop zet en plassen ho maar. Ook op ondertussen vertrouwde plekken als zijn opa's en oma's niet. Peuterspeelzaal of dagverblijf: ho maar. Bij mijn schoonmoeder ondertussen gewoon geen luier aangedaan maar daar weigert hij ook. Op een gegeven moment wil mijn schoonmoeder de deur uit en doet dan wel een luier om: alle opgespaarde plas gaat dan in de luier. bij mijn ouders poept en plast hij in de onderbroek. Op de wc bij ons thuis wil hij trouwens ook niet. hij zegt niet waar het daar komt, ik vraag hem er wel naar. iemand ervaringen of tips?
Mijn dochter heeft periodes. De ene keer plast ze overal andere keer alleen thuis (en opvang). Wat ik deed was achter haar zitten. Dus echt samen op de wc en dat ging dan wel. Misschien is dat een optie voor de vertrouwde plekken ? Kdv en peuterspeelzaal weet ik nietm
Onze dochter vond (vind!) openbare toiletten meestal te goor om te plassen... 1 druppel op de grond is al genoeg om niet meer te hoeven) en bovenal wil ze gewoon privacy op het toilet. Op het kinderdagverblijf met 5 kindjes op een rij... Werd er dus niet geplast en bovendien was een deel van die ruimte van glas... Dus werd ook in dr eentje daar niet geplast. Toen we er eenmaal achter waren mocht ze op de volwassenen-toilet op kinderdagverblijf. Scheelde een hoop natte broeken In het openbaar plassen is dus steeds een uitdaging... Eerst een toilet vinden dat schoon genoeg is en daarna moet ik OF mee OF voor de deur wachten. (Deur op slot is eng.. Het idee dat er iemand binnen kan komen ook)
Ik ben er even een paar keer zelf achter gaan zitten op de wc. Eerst ik met kleding aan en benen wijd op de wc en hij ervoor. Thuis werkte het met een verkleiner en een krukje er zelf opklimmen het beste. Zijn voeten hebben steun op het krukje en door de verkleiner kan hij goed zitten. Nu zit hij tegenwoordig zelf op de openbare toiletten of bij ouders enzo en mag ik hem niet eens meer vast houden (kan ik zelluf hahaha...).