Hoe vaak per week eten jullie ongezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hier ben ik nu even benieuwd naar. :)
    En onder "ongezond" versta ik:
    - Burger King, McDonalds etc.
    - simpele afhaalmaaltijden
    - pizza
    - zelf gefrituurd voedsel
    - pakjes en potjes stampvol met E-nummers

Ik snap dat sommige ongezonde dingen niet veel kwaad kunnen als ze met mate gegeten worden. Daarom ben ik zo benieuwd naar jullie eetschema's!

Wij zelf zijn helaas niet echt gezonde eters. Ik heb 5 dagen per week absoluut geen zin of fut om te koken, ook geen kleine gerechten. Hier is het dus regelmatig afhaaleten. En als ik dan toch zelf kook is het erg simpel, dus bijvoorbeeld rijst met saus uit een pot en kipschnitzel uit een pak. Zoiets.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

2x per week :p

1x friet met snacks, 1x broodje hamburger

3. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

1 keer per 2 weken denk ik...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ongeveer 1 keer in de 2 weken afhaal/ongezond.

Verder kook ik ook echt wel vaak makkelijk, maar dat zijn bij mij dingen als bami en stamppot boerenkool (weinig ingredienten, snel klaar). Mijn man houdt totaal niet van pizza, patat etc dus dat speelt ook wel mee. En ik vind eten laten bezorgen echt veel te duur.

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dit is helaas wel weer zo, afhaaleten is makkelijk maar wat een geld! Wij betalen meestal tussen de 20 en 30 euro per afhaalkeer.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Één keer per week. Soms slaan we een week over en soms komt het voor dat we 2x per week ongezond eten. Dat is meestal in een vakantie ofzo, met uitjes.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    s'maandags en dinsdags eten we gekookte aardappelen, groente (meestal vers, straks weer uit onze eigen moestuin), vlees

woensdag gebakken aardappelen (gewoon zelf maken/doen), groente en vlees

donderdag pasta (en ja het sausje komt uit een potje)

vrijdag rijst met goulash

zaterdag patat met een snack (zelf gebakken)

zondag iets wat papa en mama lekker vinden (afgelopen zondag was dat groentesoep zelf gemaakt)

En ja we hebben een strak weekschema maar dat is beter te behappen voor onze autistische zoon. Vandaar ook dat zondag de "eet" dag is voor papa en mama, we houden de hele week rekening met hem, zondag is onze keuze dag.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja precies, als je dan een pizza ofzo bestelt met een salade erbij en wat te drinken (want bij een pizza hoort natuurlijk fanta of cola en dat hebben wij nooit in huis) zit je echt zo aan de 30 euro. Nou daar kunnen we een paar dagen 'gewoon' van eten! Dat weerhoudt me dan ook wel weer.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is gemiddeld 1 keer per week en soms komt 2 keren ook nog wel eens voor, maar vrijwel alleen in de weekenden.

10. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Houden jullie overigens ook echt bij wanneer je ongezond hebt gegeten? En wat je dan hebt gegeten? Zodat je er echt voor kan zorgen dat je niet ongemerkt vaker ongezond eet dan gewenst...

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier 1 x in de week shoarma of bigmac menu verder kook ik nooit uit pakje en zakjes

12. rums

rums Niet meer actief

Als het gaat om afhaal, patat pizza misschien 1x per maand.
    Als het gaat om e nummers dan wel 2 keer in de week. Gebruik zakjes voor de nasi en macaroni enz.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je het zo stelt, eten we bijna nooit ongezond :)
    Ik heb geen frituurpan, dus neem altijd ovenfrietjes als we friet eten.
    Heb wel eens groente uit een potje, maar eet niet zo vaak saus uit een potje of een zakje (die vind ik vaak niet lekker, te scherp etc).
    Pizza maak ik over het algemeen zelf (dus ook het deeg).
    Afhalen (chinees, grieks oid) doe ik wel eens, maar is wel nog echt bijzonder. 1 keer in de 2 maanden oid. Net als mc donalds, dat is echt een uitje, en gebeurt nog minder dan afhalen.

Ik maak ook wel eens een simpele maaltijd, maar dat is dan iets als falafel (zelf gemaakt dan wel, alles in de blender, bolletjes maken en in de oven) of een blik erwtjes en wortels met ovenfrietjes en vlees. Helpt wel dat ik koken over het algemeen wel leuk vindt :)

14. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik probeer 5 a 6 dagen per week te koken. Dat varieert van een aardappel-groente-vlees maaltijd, tot pannenkoeken. Gekookte en gebakken aardappels wissel ik nog wel eens af, soms iets met rijst of macaroni/spaghetti. Groente is soms vers, soms uit een potje.

Ongeveer 1 x per week eten we friet of pizza. Heeeeel af en toe 2 x per week, maar dat is meer uitzondering dan regel.

Vanavond eten we bijvoorbeeld kip van het spit, met zelf gebakken frietjes, worteltjes en appelmoes. Slecht :D.

15. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Zondag is patatdag of pannekoekendag. Soms ook wel eens makkelijk een soepje met brood, broodje shoarma met sla of pizza (en ik dan soep want pizza is niet aan mij besteed)

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    1x per 2 weken eten we ongezond.

17. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij eten 1 a 2 keer per week ongezond.

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wij eten in de herfst/winter veel meer ongezond dan n de warmere maanden :p
    Hier dus ongeveer 1 a 2 keer per maand, meer ook echt niet. En dan hebben we het over pizza en/of mac/ patat/hamburgertjes.
    Chinees ongeveer 1 keer per 3 maanden.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij eten zaterdags bijna altijd een broodtafel , dit ken ik niet anders was vroeger thuis ook altijd zo.

Eten halen doen we denk 1x in de twee weken . Kan variëren van Indonesiës tot patat.

Veder eten we 1 keer in de week pasta en 3 keer in de week aardappelen.
    Dan vaak ook nog rijst gerechten of gebakken aardappels vind het redelijk gezond ;)

20. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    1x per week frietjes :)

Deel Deze Pagina