Hoe vaak per week eten jullie ongezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vroeger 1 keer per week... Nu ik zwanger ben, helaas vaker... Ik lust bijna niks meer... alleen patat, pizza, pasta enz... Ik doe mijn best om gezond te blijven eten, maar ik faal regelmatig jammerlijk :(

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    1 keer in de 14 dagen denk ik.en dat is dan home made pizza bijv echt echt ongezond is eens per 3 mischien wel 4 weken

Maargoed ik hou van koken en bezig zijn met verse producten.
    Frituurpan hebben we niet en kant an klare pizza bijv vind ik niet zo lekker.

De week ziet hier een beetje als volgt in mekaar.

Twee keer agv
    1 keer opgebakken aardappeltjes groentes vis
    1 keer pasta
    1 keer rijst
    1 keer ovenschotel
    1 keer maaltijdsoep met broodjes

De mac etc is voor ons iets wat eens in de 6 weken ofzo voorkomt. Vind het echt kei duur.
    In de vakanties is het wel anders hoor want als we een dagje weg gaan wil ik best rens pannekoeken bakken of patatjes halen.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij in de winter juist veel minder. We eten in de zomer vaker. Makkelijker. Winter kook ik echt elke dag op zaterdag na. In de zomer is het vaak wat makkelijker BBQ , keer biefstukje op brood etc.

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Pizza valt hier niet onder ongezond. Ik maak ze zelf, met veel groente in de saus en als belegging :)

Verder eten wij 1x per week frietjes. Verder kook ik iedere avond vrij uitgebreid (Gevulde aubergines/paprika's, ovenschotels, indisch etc. vaak met een extra bijgerecht/salade en zelfgemaakte saus. Heb altijd verse groente, op erwtjes na). Voel me er dus niet schuldig over dat de kindjes die ene avond per week van de frietjes met kroket smullen :)

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

1-2 keer per week

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Niet zo heel vaak eigenlijk. We halen niet vaak eten af, frituren wel eens, maar altijd met groente en vaak ook fruit.
    En ik vind patat met doperwtjes, wortel en komkommer, en een stukje vlees niet ongezond. Er is wel gefrituurd, maar op een gezonde temperatuur en niet van de snackbar. Tja, niet erger dan gekookte aardappelen met een lading jus toch?

Ik hou het op 1 keer per 2 weken.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    1x per week eten we pizza, friet of chinees. andere dagen kook ik gevarieerd. maak wel geregeld eten met kant en klare pakjes kruiden maar maak wel weer zoveel mogelijk gebruik van verse groente. 1x per week eten we vis

8. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    1x in de 3 weken... Soms een keer extra. Wij hebben 50 euro extra geld per maand voor deze dingen.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    In het weekend koken wij zelden, op zaterdag vaak soep met brood en op zondag meestal friet..

10. Maia

Maia Niet meer actief

ikzelf denk ik 1x per 2/3 weken, manlief en dochterlief elke week 1x, namelijk als ik avond moet werken, dan haal ik voor hun altijd diepvriespizza, die vinden ze het lekkerst.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Eens per week tot eens per twee weken meestal. Dat was minder vaak, maar de afgelopen jaren zijn nogal heftig geweest, dus we staan onszelf iets vaker toe om makkelijk te zijn. Snackbareten doen we zelden, pizza eten we alleen als ik het zelf maak, (en dan is ie dus eigenlijk niet ongezond meer te noemen, vanwege alles wat erop gaat ;)). Maar even een wereldgerecht voor het gemak: dat dus wel met enige regelmaat.
    Vanwege de KMA van onze oudste, (en straks als de jongste met de pot mee eet ook weer), kunnen we veel kant-en-klaar uberhaupt niet eten. Zelf maken is vaak eigenlijk net zo simpel als uit een pakje koken.

12. urmylove

urmylove Niet meer actief

Wij eten altijd gezond. Sinds ik zwanger ben is er vaker sprake van een frietje, dus 1 x per week.
    Maarja ik ben van beroep kok. en eet t liefst altijd gezond.
    Maar ik vind een frietje zo nu en dan wel lekker. Hopelijk veranderd dat weer na de zwangerschap pff hahaha

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vind je dat voor 5 keer per week niet ongelovelijk zonde van je geld? Wat je daarmee kunt besparen, daar kun je weer zoveel leuke dingen van doen! Extra vakantie elk jaar ofzo... :$:D

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    1x wk. Maar bij patat bijna altijd een salade. Trouwens. Patat hoeft niet ongezond te zijn. Gebakken aardappels kan je onder dezelfde catagorie schuiven.

Toen de oudsten kleiner waren hadden we 1x pw 'P-dag' dan mochten de iets uitzoeken. Een aangezien de lekkere dingen met een P beginnen hebben we dat P-dag genoemd.

15. adi

adi Niet meer actief

Wij houden dat wel bij voor de kinderen. Ze vinden friet van onze naburige frietboer heel lekker, dus gaan we daar weleens eten. Echt ongezond wil ik dat niet eens noemen. Hij maakt zijn Vlaamse friet zelf, frituur in plantaardige olie, en de kinderen krijgen daarbij geen snack, maar een gebraden kippenbout.

Dit eten we ong 1x per 2 weken.

Voor de rest redelijk gezond. Als we zelf in tijdnood komen schuiven we bij onze ouders aan. Moeder en schoonmoeder koken structureel teveel :)

16. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Wij ongeveer 1x per week... Soms zelfs helemaal niet

Hebben geen frituurpan.

17. 2jees

2jees Niet meer actief

#37 2jees, 14 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2013
    pakjes en zakjes nauwelijks meer,

Friet gemiddeld eens in de maand (zelf gebakken)

Rest nooit.

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik denk 1 keer in de 2 weken, maar het kan ook rustig 1 of soms zelfs 2 keer in de week zijn of gewoon 1 keer in de 3 weken.
    Het liefst kook ik wel vers, vind ik lekker en leuk om te doen. Het enige dat hier uit een pakje komt zijn gehaktkruiden (er gaat voor mij niets boven de Italiaanse mix van Verstegen ;)). Voorheen deden we het nog weleens met nasi en bami, maar daar heb ik echt schoon genoeg van. Ik eet nu veel liever pasta met zelfgemaakte saus, couscous, risotto of een ovenschotel.

Wel vind ik het in de zomer lastiger, dan eten we sneller ongezond. Ik heb met hoge temperaturen een hekel aan warm eten en een nog grotere hekel aan bij het fornuis staan. Vaak ben ik na twee of drie dagen maaltijd/lpastasalade wel uitgedacht en verval ik sneller in ongezond eten. Ik probeer daarom nu al lekkere salades en maaltijden te zoeken die niet veel tijd kosten, gezond zijn en ook lekker zijn met warm weer.

19. Luja

Luja Niet meer actief

Hier is het standaard elke vrijdag patat-met-snacks dag :p
    En we halen 2 a 3 keer per maand af bij de chinees of laten wat bezorgen. En ik denk om de week een dagje kant en klare ovenschotel, asagne of moussaka.
    Valt opzich nog mee.
    Rest van de dagen eten we echt gezond, aardappels/groente/vlees , zelfgemaakte groentesoep, pasta met veel verse groenten enzovoort

(ik haal wel gemiddeld twee keer per week savonds laat nog een berenklauw met satesaus bij de patatboer verderop... Zo lekker... Mijn zwangerschapsverslaving :D )

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ma - Pasta (macaroni, lasagne, pasta-ovenschotels)
    Di - pizza!
    Wo - Hollandse kost
    Do - Oosters (Indisch, Thais, Chinees. Geen afhaal!)
    Vr - frituur
    Za - wereldwijd (Durum, Bobotie, Roti..)
    Zo - iets speciaals (mag man uitkiezen, kunnen pannenkoeken zijn of gewoon iets waar hij veel zin in heeft)

Dit weekschema houden we iedere week aan. Ik heb autisme, dit is voor mij structuur, maar ook kan je bijhouden hoeveel we ongezond eten. 2x per week dus.

Deel Deze Pagina