Hoe vaak per week eten jullie ongezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik kook 5 dagen per week. gemiddeld 3x aardappels, 1x rijst 1x pasta. dit alles met groente/vlees.

op zaterdag eten mn man en ik vaak grieks ( afhaal) echt super ongezond wil ik dat niet noemen. ik neem altijd mager vlees op pitabrood met salade en tzaziki. soms moussaka.
    man man pakt altijd vlees. zitten wel wat frietjes bij. maar eet hij lang niet allemaal op. meer het vlees.
    mn kindjes eten op zaterdag een broodje of ik kook voor hun gewoon een aardappeltje met een potje wortels/erwten
    op zondag eten we dan meestal frietjes. kan zijn zelfgebakken, kan zijn snackbar of mac.

mijn kinderen eten iedere dag volop fruit/komkommers en tomaat, snoepen weinig verder dus ik vind het prima zo

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ongeveer 1 x per week.

3. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ppff dat verschilt heel erg! Soms 1x in de 3 weken ongezond, dan weer een paar dagen achter elkaar. Meestal pizza of friet, heel af en toe (4x per jaar ofzo) bestellen we Indiaas (waar we overigens 2 dagen van kunnen eten, dus dat is qua kosten dan ook wel redelijk te doen).
    Ik kook maar heel af en toe met kant en klare pakjes, sausjes etc.
    Ik merk wel altijd dat als ik 2 of 3 dagen achter elkaar ongezond heb gegeten, ik weer begin te snakken naar wat groenvoer ;)

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik denk 1 keer per week als jullie de wereldgerechten ook ongezond vinden :)
    Wij eten geen patat (ik hou niet van gefrituurde dingen) pizza maakt mijn man eens per maand, verse ingredienten, niets vets of ongezonds aan. Chinees denk ik eens in de drie weken. Shoarma twee keer per jaar, als we teveel gedronken hebben...
    Wij eten 2 x agv, 2x pastagerecht, 1x rijst/noedels oid. 1x wereldgerecht (kip siam/tandoori/boboti/tajine/mousaka) en in het weekend iets van asperges, biefstukje brood, mosselen...

5. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Voor onze zoon geboren werd veel vaker dan nu,
    Vind het belangrijk dat hij gezond eet...

Ik denk dat we zo'n 1x per maand als gezin ongezond eten ( frietjes dan meestal, Chinees houden we niet van, pizza maken we zelf, zo'n eens per 67 weken ofzo? )

Maar vriendlief of ik willen wel eens los van elkaar met vrienden even langs de Mac ofzo gaan.....denk 1 x per maand

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    1 keer per maand ofzo. Wat ik vaak doe is op zondag extra koken, dan heb ik op maandag al wat klaar liggen, dinsdag eten we dan iets makkelijks als brood of soep, woensdag kookt manlief, opnieuw voor 2 dagen en vrijdag en zaterdag kook ik of voor 2 dagen of 2 losse maaltijden, ligt er aan hoe druk m'n week was.
    Ook wat klare gerechten (stampotten, verse soepen, pastasauzen etc) in het weekend vast maken en in de diepvries en 's ochtends eruit leggen scheelt veel werk en tijd.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    1 per week patat ofzo, 1 x per week een pot groente

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    1 keer per week.. al was het de afgelopen 2 weken tijdens de vakantie wat vaker omdat ik regelmatig op pad was met de kinderen.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Gemiddeld 1 keer per maand denk ik, vooral omdat ik gezond eten gewoon veel lekkerder vind.

10. Female

Female Niet meer actief

11. Koon

Koon Niet meer actief

Wij koken eigenlijk altijd, ook op zondag. Ongeveer eens per 3 a 4 weken afhaaleten, zoals sushi of frietjes. MacDonalds etc. hoogstens 2x per jaar.

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Vrijdag pizza, zaterdag broodje hamburger zelf gemaakt

Zondag altijd soep

13. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onder normale omstandigheden zo'n 1-2 keer per maand.
    Nu helaas veel vaker:), de baby tolereert kennelijk alleen ongezond voedsel;)

14. Eriva

Eriva Niet meer actief

1 keer per week, meestal patat met snack, of anders een diepvriespizza. Afhalen/ bezorgen zoals pizza, chinees, mac, doen wij zelden.

15. oxbow

oxbow Niet meer actief

Potje groente is niet ongezond toch? of bedoel je dat niet met potjes.

Wij eten meestal om maandag friet, maar dat is omdat het makkelijk is ovm de kinderen die dan gymen en ik de hele middag aan het rijden ben om ze weg te brengen en dan is het makkelijker om te frituren.

Maar over het algemeen eten we gezond, ook als ik 's avonds als ik werken moet, dan maak ik macaroni/spagetti, nasi, bami of lasagne, maar wel met heel veel verse groenten erdoor heen.

Probeer er toch wel om te denken.
    mac donalds of chinees is hier eens in de 2/3 maanden eens een keertje.

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Als jullie wereldgerechten, koken uit een zakje en/of potje en frituren rekenen tot ongezond eten dan eten wij zeker 3x per week ongezond. Dit heeft te maken met veel werken, wisselende diensten etc. Overdag houden wij hier rekening mee, veel fruit, granen en volkoren brood en weinig tot geen zoet. Wij eten 1 x per week frietjes en 2 x in de week kook ik met zakjes en potjes.

17. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou mischien dat ik 1 keer in de 2 maanden iets laat bezorgen ofzo, maar voor die €20 euro kan ik brood/beleg/drinken/fruit/avondeten kopen voor 2 dagen. Dus vind het zonde, kop dan liever nieuwe mascara ofzo.

Verder ong elke week
    2 keer aardappels met groenten en vlees( haat het maar is wel gezond)
    2 keer rijst met groenten en vlees, vaak iets van kip tandoori ofzo
    1 keer macaroni spagetti pasta, gewoon groenten en gehakt en pakje kruiden
    1 keer bami of iets anders bv krieltjes met sla ofzo
    1 keer patat of pizza of iets dergelijks.

Mn dochtertje is 14 maanden en eet liever gewoon mee dan een potje dus pas me een beetje aan voor haar

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik probeer de pakjes/zakjes saus zo beperkt mogelijk te houden...
    Eten we nu ik niet werk nauwelijks.. Als ik wel werk komt dat toch vaker op tafel.
    Deels omdat manlief ze vaak gebruikt tijdens het koken.. Deels omdat als we allebei laat zijn ik graag zsm ga eten :)

Verder eten we op vrijdag of zaterdag altijd pizza.
    Meestal newyorkpizza.. Soms kapsalon of Turkse pizza.

En nu ben ik gewoon thuis.. Dus dan kan ik ook de saus in de middag al opzetten en is een pakje nergens voor nodig.

Als ultieme tijdsbesparing... Hebben we wel vaak diepvrieszakken voorgesneden groenten. Gemengde groenten voor de wok maar ook sperciebonen, bloemkool etc
    En ze zijn ook nog eens niet duur (lang leve de jumbo).

19. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    1 keer per week. Ik vind het dan ook heerlijk om te koken en hier eten ze het graag op.:D

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Als groente uit een potje hier ook al tot ongezond wordt bestempeld dan eet ik zo'n beetje elke dag ongezond gok ik. Ik eet bijna altijd groente uit blik of pot :)
    1x per week op dinsdag makkelijk, gewoon broodje ofzo, dan heb ik geen tijd om te koken/lang te eten.
    Rest van de week gewoon aardappelen, groeten (pot/blik/diepvries dus) en een stukje vlees. Lekker makkelijk :)

Deel Deze Pagina