Ik denk dat je eerst moet weten wat 'ongezond' is en dat is voor iedereen anders. Friet met mayo van de snackbar bij je groente en vlees is miz niet ongezond. Een simpele pizza met rauwkost ernaast of fruit toe ook niet. Soep met broodjes niks mis mee. Maar echt chinees of een heel snackbar-menu en dat dan met regelmaat is natuurlijk niet gezond.
Iedere dag, tenminste als ik moet oordelen op die e nummers en alles. Wij eten gewoon wat we willen ( geen vette hap dus ) maar wel vaak groente uit potjes of sausjes uit pakjes dus ja dan eten we hier minstens 5x in de week ongezond
Wij eten misschien maar een paar keer per jaar van de chinees, snackbar, MacDonalds of pizzaboer. Ik vind het nl leuk om te koken en maak het veel liever zelf. Pizza, bami, nasi etc. maak ik veel liever zelf en een enkele keer gaat de frituurpan aan voor patat. Vaak eten we er dan een salade en gewoon vlees of vis bij. Op dagen dat ik werk zorg ik dat ik iets eenvoudigs kan klaar maken. Bijv zelfgemaakte soep met brood of rijst met roerbakgroente. Snel klaar en gezond.
Wat volgens mij het afhaal eten of dingen zoals pizza en patat e.d. ongezond maakt is o.a. de hoeveelheid zout. Je kan natuurlijk een pizza bestellen met heel veel groentes, wat dan heus ook gezond is, maar door de hoeveelheid zout is het een stuk minder gezond. Bij ons wisselt het heel erg hoevaak we ongezond eten. We bestellen ook regelmatig wat, is makkelijk en lekker. Mijn man haalt ook graag een broodje kebab, ik nam dan vaak kapsalon, maar laatste tijd heb ik daar nooit trek in. We eten heel wisselend, maar te weinig gewoon aardappels, groente en vlees. In de winter wel vaker, een stampotje is zo gemaakt. We eten wel gebakken aardappeltjes met groente en vlees. We verwerken bijv wel veel groente in de lasagne, spinazie bijv. Ik ben laatste tijd vaak moe en last van bekken, dus niet veel energie om te koken, maar vind het wel heel leuk om te doen. Ik ben het wel met veel andere eens, dat je in korte tijd wel gezond kunt koken. Wij eten bijv dan couscous, dus dan koop ik een zak soepgroenten, die in de olie in pan even bakken, dan ras el hanout kruiden er door, dan de couscous erdoor en kippenbouillon en even laten staan, is echt met 10 min. klaar (alles bij elkaar). En dan maak ik er vaak chipolata worstjes bij. En een dipsaus van griekse yoghurt met munt en een klein beetje suiker en zout. Heeeeeeeerlijk!!
Mc donalds en kfc hooguit 2 keer per jaar. Patat 1x in de 2 weken, maar dan uit de airfryer, dus ongezond is het niet. Pizza nooit, houden we allemaal niet van. Voor de rest eten we van de 7 dagen in de week toch wel 6 dagen rijst eigenlijk.
Ik denk dat ovenfriet evt met sla erbij... Gezonder is dan die wereldgerechten. Niet eens perse om de e-nummers (die er echt veel inzitten natuurlijk maar ook nog eens niet alle e-nummers zijn echt ongezond uiteindelijk) maar door de hoeveelheden zout die er in zit. (In kant en klare potjes trouwens ook...) Merk bij veel potjes en zakjes en dergelijke... Dat ik echt de hele avond dorst heb. Terwijl het eten dan verder prima smaakte ondanks dat ik zelf vrijwel zoutloos kook... Dus ergens is dat zout toch met andere smaken gecamoufleerd blijkbaar. Wat ik tegenwoordig wel vaker doe is die zoutarme kruidenmixen uit het kruidenschap kopen. Smaakt net zo lekker en is eigenlijk heel vaak nauwelijks meer werk. Nouja, behalve dan bij het uitzoeken van de boodschappen dat je niet 1 onderdeeltje moet vergeten Dus de Mexicaanse tortilla's en taco's... Zijn tegenwoordig nooit meer van knorr. En het smaakt er niet minder om hoor (En net zo duur...) Je moet alleen even vantevoren uitvissen hoe je het maakt
Hmm wij bbqen tegenwoordig elke avond als het mooi weer is. Nou denk ik graag een beetje aan m'n lijn dus elke avond een bord vol saus doe ik niet aan. Plus dat we met 2 volwassenen en 1 kleuter zijn.. Dus een flinke tafel met gevarieerd vlees, salade en saus verdwijnt voor het grootste deel in de prullenbak Nu pakken we een ovenschaal en gooien daar vanalles in... Schaaltje aardappels ook op de bbq. Heerlijk gebbqt, gezond en weinig restafval. "Normaal bbqen" doen we eigenlijk alleen nog met visite.
1 x in de 2 weken makkelijk hoeft niet altijd ongezond te zijn. maak wel elke dag een salade en in de zomer staat de BBQ vaak aan
ik denk dat we 1 x per 2 maanden "slecht" eten...patat afhaal of dergelijks....ik ben kind van een groenteboer dus je snapt waarschijnlijk dat ik blij wordt van "mooie" sperzieboontjes ofzo....nee geen afhaal hier! heus wel pakjes echt, maar die gebruik ik pak m beet 2 x per week voor de rest alleen maar vers....kids krijgen ook geen koekjes mee naar school maar rauwkost met een blokje kaas of worst op een spiesje...
Hier meestal eens per week iets ongezonds of kant en klaar. Friet of pizza ofzo meestal op vrijdag. Ik heb wel saus in potjes chicken tonight of spagethie saus maar daar heb ik altijd verse groente bij dusnongezond vind ik het niet eigenlijk. Verder wissel ik geregeld af met pasta, aardappels of rijst. Ik ben niet dol op koken dus ik kook simpel maar het moet wel lekker en gezond zijn. Dus ook altijd groente of een salade En die ene dag in de week lekker makkelijk. Afhalen doen we bijna nooit .