Weer een hond erbij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjotefle, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Laatst hebben wij helaas onze hond moeten laten inslapen...nu zitten mijn man en ik in discussie of er ook weer een nieuwe moet komen. Als verrassing had hij er ook al eentje uitgezocht, wat mn hartje toch wel sneller deed kloppen. Alleen ergens zit er toch wel een beetje twijfel, het is tenslotte veel werk. Stel dat jullie in mn schoenen zouden staan, zouden jullie het dan doen?
    Wij zijn nog nooit zonder hond geweest, zijn er beiden mee opgegroeid, dus dan mis je zo'n beestje wel...

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Ik zit precies met dezelfde twijfel. Vorig jaar is ons hondje plotseling overleden aan longoedeem.
    Aan de ene kant is het hartstikke leuk om zo'n kwispelkont in huis te hebben. Maar ja je moet er wel 3 keer op uit met zo'n beestje.
    We zitten ook vaker te neuzen op internet bij de asiels en dan denk ik, toch wel leuk. Maar dan slaat even later de twijfel weer toe.
    Wij hebben trouwens wel al 3 katten, dus het is niet zo dat we een huisdier in huis missen.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Aan mij heb je weinig denk ik.
    Ik kan namelijk niet zonder honden.
    Vlak voor pasen is onze amerikaanse stafford overleden en bleven onze golden retriever en ruwhaar teckel samen over.
    Echter komt zoals het nu lijkt zondag aanstaande een leuke amerikaanse stafford herplaatser kennis maken en als dat goed klikt mag ze blijven. Dus hebben we er weer 3 in huis.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik zeg bij twijfel niet doen. Je gaat natuurlijk wel een zorgtaak voor heel wat jaar aan en als je nu al twijfeld over hoeveel werk het is is het blijkbaar nog niet het moment voor een nieuw hondje.

@jo85, dat zei ik ook altijd totdat ik chronisch ziek werd en zelf amper voor mijn beestjes kon zorgen nu zeg ik als mijn 2 trouwe viervoeters er niet meer zijn dan komt er geen hond weer want ik kan ze niet bieden wat ik vind dat je een hond moet kunnen bieden, dus je kunt nooit nooit zeggen ;)

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou even wachten tot de jongste iets ouder is
    Een pup opvoeden en zindelijk maken kost veeeeeeel tijd
    Realiseer je hoeveel werk dat is met 2 kleine kindjes

Onze pup is nu 13 weken...maar toen mijn zoontje 10 mnd was had ik er echt niet aan moeten denken

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hoe ver geleden is 'laatst' ? Ik zou zelf even een tijdje geen hond nemen, zodat je het verdriet van het missen van DAT specifieke huisdier kunt verwerken (met name als je kinderen hebt) en de leegte te accepteren, zodat de vreugde van een nieuwe hond straks groter is. Ik zou zelf waarschijnlijk een half jaar zonder willen, voordat ik door zou kunnen.

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou wel weer graag een hond willen. Ondanks dat het extra werk geeft krijg je er ook zo veel voor terug.

En het is bewezen dat het hebben van een hond gezonder is. :) Juist omdat je er 3x per dag uit moet en ook wel eens extra gaat lopen.

(ik zou zelfs kiezen voor 2 honden zodat ze niet eenzaam zijn als je er niet bent. Maar zou wel kiezen voor volwassen honden)

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb ook geen nooit gezegd ;)
    Wij kunnen niet zonder honden maar dat ze hier er ooit niet meer zijn ja dat is een mogelijkheid. Wij zijn gelukkig in staat om de honden mee te nemen naar het werk. Dus dat scheelt al enorm...

Maar een pupje zou ik nu ook niet aan moeten denken.
    Echter een leuke herplaatser is altijd welkom hier.
    Onze teckel hebben we met 1,5jaar gekregen, onze overleden stafford hebben we op 5 bijna 6 jarige leeftijd gekregen en de nieuwe amstaff is 7 maand.
    Soms is het even zoeken maar zijn er best herplaatshonden te vinden waar wel het hele verhaal van de achtergrond bij zit via de eigenaren.

Kijk anders eens bij herplaatsorganisaties van het ras van jullie keuze.

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Wij missen onze stafford absoluut maar het is niet zo dat we haar vervangen door een nieuwe te nemen. Zij blijft uniek maar het hebben van zo'n stuiterbal missen we gewoon dus willen we een nieuwe.

10. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Als onze hond komt te overlijden wil ik er geen 1 weer denk ik.
    Het is een grote verantwoordelijkheid en kost veel tijd.
    Hij is al bijna 10 en wil hem echt niet missen. Maar er zijn toch wel een aantal dingen waar ik me aan stoor waardoor ik zeg geen hond weer te willen. Hoewel ik altijd een hond heb gehad,vind ik 2 kleine kinderen wel even genoeg verantwoordelijkheid. En zou ik de eerste tijd geen hond weer hoeven

11. timmers

timmers Lid

28 feb 2013
    54
    0
    0
    Nu twijfel je.. maar als het beestje straks binnen is kan je niet meer zonder!
    Ik zou er ok zoo graag 1 willen maar mijn vriend is er helaas allergies voor :(

12. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik ben ook opgegroeid met honden, en mocht onze trouwe viervoeter overlijden kan ik niemand garanderen dat er 'voorlopig' geen andere viervoeter meer komt.
    Niemand zal mijn loebes kunnen vervangen maar ik zonder hond?? No way!

Ik denk dat ik het gewoon zou doen

13. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gelukkig nog even bedenktijd gekregen hihi, misschien dat ik er gewoon voor ga en dat de twijfel verdwijnt als ik het beestje zie. Ben er stiekem toch wel een beetje verliefd op geworden... :)

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben een paar maanden na het overlijden van onze hond weer een pup genomen. Zelfde ras. Mijn vriend wilde perse weer een hond want die miste zijn dagelijkse wandelingen met de hond. En onze dochter is enigskind, dus ook voor haar leek het ons gezellig om een maatje in huis te halen.
    Ik ben zelf opgegroeid met honden en ik had dat niet willen missen. Een maatje waar je mee optrekt, waar je een band mee krijgt. Die je opwachtte als je uit school kwam.. Dat wil ik ook voor mijn dochter. :)

Wat voor ras is de pup die je hebt gezien? Puur uit nieuwsgierigheid hoor ;)

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik moet er niet aan denken dat mijn mopshondje ooit zou overlijden, ik zou er kapot van zijn maar zou toch een nieuwe willen, nooit om te vervangen want Bulletje kan nooit vervangen worden.
    Maar wel omdat ik altijd thuis ben en de gezelligheid van een hond heel erg zou missen en dat ik er 3 tot 5 keren per dag mee loop, daar kan ik echt van genieten.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als je nu helemaal geen hond meer in huis heb zou ik t zeker wel doen! Leuk nieuw leven, wel druk, maar ook leuke afleiding!!

Als je al een hond heb, zou ik er beter over nadenken.
    Ik vind een 2e (jonge) hond erg druk!

17. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik moet er niet aan denken dat mijn twee nog jonge honden overlijden. Zouden ze overlijden, dan zouden mijn vriend en ik denk ik eerst eens een keer zonder honden op vakantie gaan en komt er wanneer er een leuk nest van het door mij gewenste ras is weer een hond.

18. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    ik zou nooit en te nimmer zonder woefer kunnen! ik heb mijn aller aller allerliefste prins vorig jaar moeten laten inslapen...ik heb er nu nog 2...1 kado gehad en de ander hadden we al....2 broertjes (lang verhaal) doe wat je hartvolgt, alleen wees jezelf bewust dat een "nieuwe" nooit zo leuk, bijzonder en geweldig wordt als die "ene"...

Deel Deze Pagina