Wie herkend dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Het begon met een pijnlijk gevoel op de borst uiteindelijk werd het verkoudheid maar inmiddels dus al vijf weken..
    Huisarts zei steeds "gewoon verkoudheid gaat vanzelf over"
    Uiteindelijk een week naar zee geweest (week 3 van het hoesten) en dacht zeelucht doet goed...
    Maar helaas ook dat hielp niet!
    In week vier weer terug naar de huisarts: conclusie: bovenste luchtweginfectie maar door een virus dus antibiotica heeft geen zin. Codeïne tabletten gekregen en een neusspray.
    Nu week 5 (of misschien zelfs als 6 ben de tel kwijt) en het helpt helemaal niks. Ik wordt steeds moe er en krijg last van mn spieren in benen, armen en schouders. Ook wordt ik steeds benauwder (inmiddels ook al weer pufje gekregen omdat ik licht astmatisch ben maar al jaren er niks voor gebruik maar het voelt anders)
    Ook bloedgeprikt ontstekingswaarden iets verhoogd niet schokkend. Ook voor kinkhoest geprikt maar volgens de huisarts heb ik niet dat typische beeld.

Herkend iemand het? En is het niet zo dat je juist minder benauwd moet worden op Den duur?
    Huisarts belt vanmiddag voor opnieuw overleg..

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm mja.. Ik heb echter ook astma en mijn huisarts zegt altijd dat je rustig 2 maanden bezig met hoesten ook MET antibiotica.
    Omdat je longen traag herstellen.

Echter.. Dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat het erger word..
    Dat lijkt me niet goed.

Enneh.. Codeine en astma is ook geen combi.
    Codeine kan astma-aanvallen veroorzaken doordat je longblaasjes er op reageren.
    (Al neem ik het stiekem weleens voor de nacht... Slapen is ook brlangrijk!)

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb ze ook voor de nacht die codeïne..

Overigens heb ik al jaren geen astmaklachten meer gehad dat was vooral als tiener zijnde

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    pas maar op datje straks geen verwaarloosde longontsteking hebt ofzo...

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik neem aan dat als het een longontsteking was dat de huisarts dat zou horen?
    En dan zouden mijn ontstekingswaarden toch ook hoger moeten zijn?

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Herkenbaar. Ik heb nu een bijna een week last. Het begon bij mij ook met pijn op de borst. In verband met mijn verhoogde tromboserisico ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bij mij ging het proces dus sneller dan bij jou. Ik kreeg ook te horen dat mijn ontstekingswaarden licht verhoogd waren en dat het waarschijnlijk een luchtweginfectie is. Gelukkig valt de pijn nu mee, maar nu wel last van wat benauwdheid en soms hoesten.
    Ik heb dit nog nooit eerder op deze manier gehad en het begin met de pijn vooral niet. Ik heb trouwens ook geen medicatie gekregen. Morgen weer naar de huisarts, voor wat anders, en dan wil ik vragen of ze misschien iets meer kan vertellen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja en je zou minder zuurstof jn je bloed moeten hebben.
    Dat kunnen ze heel simpel meten met een apparaatje op je vinger.

Maar bij mij hoort de huisarts ook steeds niks en doordat ik wel een prima longinhoud heb duurt het zelf ook even voordat ik het merk. :)

Ik merk het vooral aan kortademigheid.
    Zelfs op de longfoto is het soms lastig te zien.

Deel Deze Pagina