Hoe vaak per week maak je warm eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Voor de kinderen wordt sowieso 2x per dag vers/warm/gezond gekookt. :)

Ik ga met mijn man of vriendinnen om de dag gemiddeld uit eten als de kinderen op bed liggen (rond 20.00 uur) en junkfood eten de kinderen niet vaak, ze houden er niet van. Misschien frietjes o.i.d. 1-2 keer per maand, vaker echt niet.

Alleen nu we in NL waren een paar weken sluipt het slechte ongezonde eetpatroon er weer in, gelukkig gaan we snel weer naar huis. ;)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Over het algemeen elke dag.. gemiddeld 1 x in de 2,5 week een keertje niet (dan worden frietjes gehaald of eten we brood maar dan wel met soep).

Wij gaan wel geregeld uit eten (met elkaar of afzonderlijk). Zo ben ik deze week 2 x niet thuis en mijn man ook. Ook als man alleen thuis is met de kinderen dan wordt er gewoon gekookt.

Ik hou zelf niet van frituur of andere afhaal (behalve goeie Italiaanse pizza of goeie sushi maar dat eet ik toch liever in een restaurant)

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat grappig, ik lees dat bij meer mensen. Ligt dat echt zo vast dat elke week op een bepaalde dag specifiek eten door jullie gekookt wordt? Vind je dat niet saai? Het zou mij na een week al de keel uitkomen, maar ik houd echt van variatie. ;)

4. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik kook in principe elke dag een warme verse maaltijd, vind dit belangrijk ook gezien we twee kindjes hebben! Wij halen eigenlijk met hoge uitzondering eten af, en uiteten gaan we ook weinig, we hebben er gewoonweg het geld niet voor, vind koken ook erg leuk, dus een straf is het absoluut niet :)

5. Islah

Islah Niet meer actief

#45 Islah, 17 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2014
    Gemiddeld 5x, we eten eigenlijk altijd wel warm 's avonds maar soms blijft er genoeg over van de dag ervoor. Afhalen gebeurt nagenoeg nooit.

6. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    6x per week. En 1x per week eten we frietjes of pizza.

7. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.294
    113
    Centrum België
    Tijdens het schooljaar 1 of 2 keer per week: kinderen eten warm op school/KDV, vriend en ik op het werk, dus enkel het weekend blijft over...

Maar zoals nu is het vakantie en kook ik iedere dag.

8. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Iedere dag behalve op zaterdag! Dan eten we frietjes, altijd zo geweest...
    Op donderdag kookt mijn moeder bij ons thuis omdat ze dan doet oppassen :) handig maar evengoed gezond en geen afhaal! 1x in de maand halen we chinees of iets anders..

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

5 dagen per week kook ik. Andere 2 dagen bestellen we of sushi of gaan we uiteten.

10. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Hier maar 3 keer per week hoor. Vriendlief kookt zelfs meestal, aangezien hij anderhalf uur vroeger thuis is dan mij. Ik kom meestal thuis om kwart na 7 en heb dan echt geen zin om nog te staan koken tot 8u.. Voor de rest van de dagen: hij kan warm eten krijgen op zijn werk en ik haal dan eens pasta en zit er ook helemaal niet mee in om 2 keer op een dag een boterham te eten. En vrijdag is afhaaldag :).

11. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Elke dag, zelfs als we eens frietjes eten want dan maak ik soep , het gebeurd hoogst uitzondelijk dat we eens iets afhalen ofzo maar normaliter kook ik elke dag wel iets

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook elke dag, hou niet van koud eten.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik kook elke dag, 1x in de maand halen we iets af of gaan we uit eten.

14. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    6 dagen denk ik meestal.. 1 dag eten we makkelijk zoals soep of broodje shoarma oid

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Elke dag!

Uitzonderingen daar gelaten omdat wij ook weleens een patatje halen of gaan uiteten.

16. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    5 dagen
    1 dag makkelijk bv bestellen en 1 dag in de week bij schoonouders

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.056
    2.861
    113
    Verschillend..op mn werkdagen wil ik ook wel eens salade/stokbrood of broodje hamburger op tafel zetten, en patat bakken vind ik nog best moeite hihi. Nee meestal kook ik gewoon hoor maar op werkdagen wel eens makkelijk. Heel af en toe eens uit eten of wat bestellen maar niet vaak. Eten sowieso niet op vaste dagen iets. Als we op maandag keer geen zin hebben kan er dan ook patat op tafel komen.

18. Aylen

Aylen Niet meer actief

Nou, laat ik er even vanuit gaan dat je bedoelt: hoe vaak per week kook je? Want mijn avondeten is niet altijd warm...

Wij koken vrijwel iedere dag. Ik heb een groentenabonnement en daardoor ligt de koelkast helemaal vol. Ik vind het zonde om dan iets te bestellen. Pas wanneer alle groente op is en er nog een dag over is in de week (meestal is dat donderdag) dan gaan we uit eten of we bestellen iets.

In het weekend kook ik trouwens een stuk uitgebreider, omdat ik er dan meestal meer tijd voor heb. Dan kan ik bijvoorbeeld een quiche maken, stoofvlees, of een tafel vol kleine hapjes :)

19. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Iedere dag. Zelfs pizza maak ik eigenlijk altijd zelf.
    Friet misschien 1x per jaar.

20. Sifra

Sifra Niet meer actief

I.p. iedere dag.
    Soms halen we een patatje of chinees ( dat laatste maar heel zelden ), maar dat is zeker niet wekelijks. Als ik eens laat terug ben van het werk, kunnen we eigenlijk altijd aanschuiven bij mijn schoonmoeder.

Deel Deze Pagina