Hoe vaak per week maak je warm eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    5x per week in principe.

Op dinsdag ben ik pas laat uit mn werk, rond 20u (dochter is dan bij haar vader) en heb dan totaal geen trek meer, dus die avond eet ik gewoon niet.

Op donderdag haal ik haar vrij laat uit de BSO en dan moeten we nog eten dus meestal doen we dan tosti met koppie soep of rauwkost ofzo.

Rest van de dagen in principe 'normaal'

2. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Zo goed als elke dag.. soms eten we brood met ei (gebakken ei dan wel :p) en heeeel soms haal ik een patatje voor mn zoontje.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Elke dag.

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Elke dat eigenlijk. Heel soms bak ik een pizza af.
    Ik kook wel vaak voor 2 dagen. En dan vries ik een portie in of zet het in de koelkast. Als ik dan geen zin heb om te koken hoef ik het alleen op ge warmen :D

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zowat elke dag. 1 x in de 2 weken eten we iets van afhaal. Dat is natuurlijk ook warm eten;)

6. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    4-5 dagen.

1 dag eten we standaard bij 1 van de ouders. 1 dag kliekjesdag en 1 dag makkelijk (vaak op zondag patat/hapjes met daarna soep die ik de dag ervoor heb gemaakt). Ik maak vaak grotere porties in de week. ivm sport/vergaderingen etc vind ik het dan handig om zo iets uit de koelkast op te kunnen warmen. Of ik maak het alvast zo klaar dat ik het alleen nog in de oven hoef te zetten.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

elke dag.

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    We koken elke dag. En eens in de twee maanden ongeveer halen we wat. Dat kan pizza zijn, of chinees of patat.

9. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik kook elke dag vers, alleen zaterdag niet. Dan is het P-dag (patat pannenkoeken poffertjes of piżza)
    Afhaal eigenlijk bijna nooit. Heb nog nooit eten laten bezorgen.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Wij eten elke dag warm eten, maar soms wel 1 dag per week wat makkelijks als pizza of frites (uit oven). Ik vind het self heerlijk om te koken (ik werk niet) en om samen aan tafel te eten. Vandaar ook maar max 1 x pw iets als pizza (is zoon allergisch voor) dus hou wel rekening ermee dat we altijd hetzelfde eten.

11. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Het streven is in ieder geval om elke dag een verse maaltijd op tafel te toveren. Op een vrije dag maak ik vaak een lekkere grote pan soep waarvan ik een gedeelte dan in de vriezer mik zodat ik op een drukke dag of een offday gewoon een gezonde maaltijd heb.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.266
    16.651
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Doorgaans kook ik ieder dag.
    We halen zelden iets.

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik kook iedere dag. We halen nooit iets af, pizza enz maak ik ook zelf, dus is niet per se makkelijk eten :)

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    als ik zin heb.. dat kan wekenlang elke dag zijn.. en dan ineens een week minder en dan eten wij meer boterhammetjes gebakken ei of gewoon brood.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Elke dag

16. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    bijna iedere dag en die dagen in de week bij eens extra
    Ik ga bij me werk weg en heb daar dan net gekookt. Kom thuis en begin weer op nieuw.
    Ik zorg dan altijd dat de aardappelen en groenten klaar staan dus ik heb het in 25 min op tafel staan

17. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik sta er versteld van hoe vaak jullie allemaal vers koken (ook de dames die aangeven FT te werken). Ik doordeweeks zelden dus, hoogstens opwarmen of iets snels (ei met groenten erdoor bij de boterham bijv.).
    Als ik thuiskom (tegenwoordig 19u à 20u) dan heb ik écht geen zin meer om ook nog te koken, zonder koken duurt mijn avondspits al tot 21 à 22h en dan wil ik gewoon recht mijn bed in. Vroeger opstaan (meestal 4h nu) vind ik ook geen optie. In het weekend of op vrije dagen wordt er wel vers gekookt.
    Het scheelt denk ik ook wel dat zowel mijn zoontjes als wij allemaal warm kunnen eten tijdens de middagpauze (zoontje op school, jongste in de crèche - nu hij groentjes begint - en daar koken ze zelfs veel bio en wij dus op 't werk). In de vakantie-opvang krijgt de oudste wel brood mee (geen optie voor warm) dus nu voorzie ik voor hem voor 's avonds wel iets, hoewel dat vaak ook gewoon soep met balletjes is (= vlees + groenten en de zetmeelcomponent is dan de middagboterham; kan ook gewoon soep zijn en dan charcuterie op de boterham, wisselt nog al eens).

18. Elliz

Elliz Lid

6 aug 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n 6 dagen in de week.
    Wat ook kan helpen als je beide tot 18.00uur werkt is dat een van de twee sochtends voor het werk al aardappels schilt en in het water legt. Hoeven savonds alleen nog te koken. Een nicht van mij heeft geen handen dus ze kan zelf niet schillen. Die doen dat dus ook zo :)

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    5-6 x per week, zondag frietjes, soms met een drukke dag makkelijk een broodje, maar zorg dan dat Beer wel eerst warm eten op heeft.

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Maar hoe zet ze dan de aardappels op de kookplaat aan?:)

Deel Deze Pagina