Altijd spugen na eten

Discussion in 'Voeding' started by lovelyme, Jul 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    #1 lovelyme, Jul 13, 2011
    Last edited: Jul 13, 2011
    Hoihoi,

Mijn zoontje krijgt in zijn flessen nu standaard 2 schepjes nutriton en dan spuugt hij nog wel wat terug.
    Ben bij de huisarts geweest en die vroeg of hij er zelf ook last van heeft. Nou dat niet, je merkt aan zijn doen en laten niet als hij wat teruggeeft.
    Nu zijn we 2 weken terug begonnen met groente en dan geeft hij ook meestal wel weer wat terug.
    Vanmorgen hem een halve banaan met een halve liga proberen te geven maar ook dat kwam er na een tijdje weer wat terug.
    Hetzelfde geld voor wat drinken tussendoor.
    Ook laat hij regelmatig scheetjes na fruit of groente.
    En af en toe wat diarree
    De huisarts wil verder niet iets voorschrijven omdat hij er zelf verder geen last van heeft en hij wel heel goed groeit.
    Was vorige week bij de kinderarts en die vertelde dat het nog wel tot zijn eerste jaar kan duren.
    Zijn er meer kindjes die er ervaringen mee hebben?

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Ik heb twee kinderen en allebei spugers. Het ging beter toen ze zittend konden eten en met vast voedsel. De eerste had een reflux maar de tweede niet en beide hebben ze veel gespuugd.

3. adi

adi Niet meer actief

Als zijn darmen zo reageren kan het ook dat hij nog niet toe was aan vaste voeding.

Verder kun je hem vanaf 6 maanden zittend laten eten en dat groente en fruit in stukken geven. dan wordt het geen gepureerde pudding, maar echt 'vast' eten en blijft het hopelijk beter in zijn maag.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb ook 2 echte spugers gehad, maar de enige die er last van had was ik: ik bleef wassen. Hun kleren en zelf zat je ook bijna altijd onder de spuug. Als je netjes het huis uit moest dan kon je ze eigenlijk geen knuffeltje geven.

Mijn kinderen hadden er geen last van, de diarree herken ik ook niet. Hier werd het minder na een maand of 8/9. Zoonlief is nu bijna 11 mnd en nog heel af en toe spuugt hij, maar niet veel meer.

5. Ellin

Ellin Actief lid

Aug 3, 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar lovelyme, behalve de diarree. Mijn zoontje spuugt ook van alles: vast voedsel en drinken. En dat kan direct na de fles, een uur erna en ook rustig drie uur erna. Hoor om me heen ook meer geluiden van mensen die dat ook hebben gehad en het gaat echt over, ik hoop dat het snel is!
    En idd Yolanthe, dat blijven wassen, pff...!´
    Adi, ik dacht ook dat het geven van geprakt voedsel, stukjes, ed zou helpen tegen het spugen, maar het maakt voor mijn zoontje niet uit, maar dat verschilt vast per kind!
    Maar ik ga toch komende week met m naar de huisarts, zijn er nooit voor langs geweest, omdat hij er geen last van heeft, maar merken nu met het vastere voedsel hij er wel steeds meer last van heeft, zit gewoon te huiveren als hij iets opspuugt. Vind het soms ook wel zielig, hij is langzaam aan het tijgeren aan het ontdekken, maar het komt regelmatig voor dat hij dan helemaal door zn eigen spuug heeft liggen rollen als we even niet opletten

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Mijn dochter heeft gespuugd na iedere voeding tot ze ging lopen. Heel vervelend, vooral voor mij ;). Ze had er zelf niet zo'n last van omdat het meestal nog niet zuur was.

Zolang ze er zelf geen last van hebben en goed groeien kun je niet meer doen dan hopen dat het snel over gaat.

Share This Page