weeen bij placenta praevia

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pasja83, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Goedemiddag,

Ik ben nu 34+3 dagen zwanger. Vandaag heb ik een afspraak in het ziekenhuis gemaakt voor een geplande keizersnede aangezien ik een placenta praevia heb.

Die afspraak is gepland als ik 38+4 dagen ben. Nu vroeg ik mij af of het gevaarlijk is om weeen te krijgen voor die tijd. Stel dat ik bij 37 weken al weeen krijg. Kan mijn kind dan overlijden?

Ik heb tot nu toe 3 keer bloedverlies gehad en heb ik 3 keer in het ziekenhuis gelegen. Maar elke keer stopte het bloedverlies na een paar uur en mocht ik na een paar dagen weer naar huis. De placenta is niet losgelaten.

Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik weet niet hoe die voelen. Ik ben bang dat ik te laat ben als ik met pijn naar het ziekenhuis ga.

Ik hoop dat u mij antwoord kan geven.

Groetjes,

Pasja

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi pasja,

Als je weeen krijgt is het verstandig om contact op te nemen me thet ziekenhuis. Je zal merken dat als je weeen gaat krijgen je ook weer wat bloedvelies krijgt. Geen zorgen dat de placenta door de weeen loslaat. Je bent er echt op tijd bij. Het is je eerste dus de onstluiting verloopt dan heel rustig. Echt geen zorgen over maken!

Imke

Deel Deze Pagina