Hoe vaak poepen met flesvoeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Vrolijkheid, Oct 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij kregen van onze vk juist het advies om niet te stimuleren met de thermometer....

2. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Onze dochter krijgt vanaf haar geboorte de fles, ze heeft ongeveer om de 3 dagen een poepluier. In het ziekenhuis geven ze aan dat deze frequentie bij zo'n kleintje best mag. Ik vond het zelf nogal weinig maar schijnt dus geen probleem te zijn.
    Ze krijgt de standaard etos voeding.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    HEEL slecht advies! Niet alleen vanwege de kans op beschadiging, maar ook omdat je je kind dat afhankelijk maakt van de thermometer. NIET DOEN!

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dank Krullebos maar ook ik had begrepen dat stimuleren met de thermometer wordt afgeraden (ivm beschadiging en dat de darmpjes lui worden)

5. Krullebos

Krullebos Actief lid

Aug 31, 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Waarom? Had ff geen tijd meer, dus bericht afgesloten....

6. Krullebos

Krullebos Actief lid

Aug 31, 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Geen rondjes draaien! Maar even naar beneden duwen. Anders wordt t medicatie voor ons... Baby's hebben vaak een knik aan t eind van de darmen, om deze knik weg te halen duw je de darmen dus uit die knik. Huisarts, vk en cb zeggen dat deze manier wel mag...

7. Krullebos

Krullebos Actief lid

Aug 31, 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Wanneer wij dat doen zien we de ontlasting al zitten, het moet echt alleen nog ff t hoekje om... Maar goed ieder zijn ding. Ik vind dit fijner dan kramp en medicatie....

8. Vrolijkheid

Bij mij werd het zaterdag door de kinderarts en gisteren door de huisarts afgeraden. Ik had het ook al gelezen maar ze waren er niet zo happig op omdat darmen er lui van kunnen worden wat met een drankje als lactulose blijkbaar niet zo is (niet dat dat werkt maar ok) Zo zie je maar overal verschillende adviezen. Wel prettig dat het bij jullie werkt!

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Olijfolie is volgens mij veel effectiever en gezonder dan de thermometer...

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Of een klein beetje vers geperste jus door de fles. Een klein theelepeltje. Werkt echt perfect.

Trouwens mijn kindje kon ook niet poepen met kruidvat. Overgegaan op nutrilon (wens van vriend haha , hij vond het vanaf het begin af aan geen goed plan maar goed ik wilden het proberen want er bestaat geen slechte voedinf in Nederland en is allemaal bijna het zelfde )
    En met de nutrilon poept die elke dag. Heel soms slaat die een dag over maar dat is zelde.

Bij de tweede ga ik toch eerst starten met een huismerk , werkt dit niet over op Nutrilon. Scheelt een boel centjes.

11. Vrolijkheid

Thanks voor de tip :) Ik heb inderdaad nog even met de huisarts en cb overlegd maar die vonden overstappen nog wat te vroeg. Ik moest het toch wel 1-3 weken de tijd geven. En gisteren hadden we een poepluier (uit zichzelf)

Overigens Dirksmama jij weet wel veel over bv/kv als ik het zo lees. Ik lees op borstvoeding.com dat er sowieso vanaf 6 weken een ''ander ontlastingspatroon'' kan optreden bij borstvoeding. Daar waar hij bijv. elke dag ontlasting had zag ik dat het dan ineens een week of wat kan duren. Nu krijgt onze man nog steeds het meeste borstvoeding (in elk geval 5 voedingen en twee voedingen zijn kv maar hij weigert de fles regelmatig dus dan zitten we echt maar tussen de 20-90 cc per fles ALS hij al drinkt) Ik betwijfel nu ineens of hij wel verstopt zit van de kunstvoeding of dat het toeval is. Na zijn klysma kwam er inderdaad wel wat harde ontlasting mee maar verder is het gewoon nog ongeveer zoals het daarvoor was. Ik weet dan niet waar het persen en het huilen bij de windjes vandaan komt of het vollopen en dus slechter eten/spugen maar goed, het zette mij toch aan het denken.

Heel verhaal haha. Hoeft ook geen antwoord op te komen. Gewoon een onzekere mama die zich bij alles af vraagt of dit wel goed gaat ;)

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Je zou ook kunnen kijken wat er gebeurt als je de flessen 50/50 bv/kvgeeft.
    Dan gaat de overgang wellicht wat makkelijk?

13. Vrolijkheid

Vanochtend even rustig ergens anders gaan zitten. Speen warm gemaakt, gezongen, wangetje gestreeld. Zoog aan en...dronk de hele fles leeg :) vooruitgang! Als het lukt wil ik sowieso de laatste avond voeding, nacht en eerste ochtendvoeding bv blijven doen. Hoop dat dat kan.

Goede tip trouwens die kan ik nog wel eens gaan proberen. Misschien vindt hij KV gewoon niet zo lekker;)

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

KV is natuurlijk heel anders van smaak dan jouw melk en valt gewoon ook anders... dat hij moet wennen is dus heel normaal :)

Over KV en ontlasting: ik heb van de vroedvrouw begrepen dat een baby, ook al krijgt hij maar een beetje KV op een dag en de rest BV, elke dag moet poepen. Een hele week overslaan 'mag' alleen met 100% BV.

Fijn dat het beter gaat, en idd 50/50 mengen is een goede tip om hem te laten wennen aan de smaak.

15. Vrolijkheid

Kinderarts zei inderdaad elke dag / om de dag OF als je kind een ritme heeft van bijvoorbeeld 3 dagen dat het goed is. Maar ja dat is hier wat lastig te meten dus.

Ik snap het ook wel bv is natuurlijk veel lekkerder en warmer haha. Dank voor de tips meiden!

Share This Page