koemelkallergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door muisje14, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Onze dochter is nu 1 weekje oud en vertoont al wat symptomen van kma. Ze heeft wat harde ontlasting (die soms grijzig is, oude poep dus) en daarna weer dun. Maar ze heeft er zo'n moeite mee om te poepen.
    Ze heeft namelijk veel krampjes (logisch is een baby)

Maar onze oudste 2 kids hebben ook koemelkallergie gehad (tot 14 en tot 16 maanden)
    Ik houd er dus wel rekening mee dat Imke ook kma heeft (al hoeft dat natuurlijk ook weer niet zo te zijn)
    Ze heeft verder geen eczeem, maar dat had onze oudste ook niet.
    We merk ik dat Imke veel moet niezen.

Wie heeft er ervaring met weinig symptomen van kma, maar dat het wel kma was? En na hoeveel dagen kun je het eigenlijk echt gaan merken. Bij Stijn was het ongeveer na 2 weken al te merken. Bij Bas pas na 5 mnd (eerste kind en dan wil niemand je geloven)

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier had FInn, achteraf, ook zo vroeg al last van KMA. toen hij 3 maanden was is het pas officieel gewoorden zeg maar.

Hij had vanaf het begin een snotneus, zere buik en last met ontlasting. En verder alleen heeeeeeeeeeel veel huilen.
    Eczeem kreeg hij pas toen hij een half jaar was, en heeft hij nu nog. Verder is hij altijd erg groot geweest en groeide gewoon goed.

De pest bij jou nu is, dat er zo'n grote kans is, maar je het gewoon nog niet zeker kan weten. Helemaal omdat ze nog zo klein is.

Geef je bv of fv? Als je bv geeft zou je zelf de zuivelproducten kunnen laten staan en kijken of het anders gaat.

3. muisje14

Ik geef fv. Nutrilon hypoallergeen

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier waren de symptomen: krampjes, overstrekken met beentjes, veel huilen en eczeem. Bij dat laatste ging er bij mij vooral een lichtje branden. Ze is hierop getest (provocatietest) en daaruit kwam duidelijk kma. Ze heeft nu sinds een maand of 3 Friso Allergy Care en al na een dag of 2 verdween het eczeem als sneeuw voor de zon. De overige klachten werden ook minder overigens maar het eczeem vond ik toch wel het meest typisch. Ik ben zelf ook allergisch en herkende het eczeem als zodanig.

5. muisje14

Onze 2de had wel eczeem, de eerste niet. Bij kma kan ieder kindje weer andere symptomen hebben
    Maar we wachten af hoe het verder verloopt, we houden t goed in de gaten.

Deel Deze Pagina