Bij flesvoeding zeggen ze dat wanneer je meer water erbij doet, dit goed kan zijn voor de ontlasting. Misschien is het een idee om, wanneer je borstvoeding geeft, misschien een beetje lauw water erbij te geven? Fingerfeeden of zo? Groetjes, Lieselot
Ik ben niet zo van de middeltjes, gebruik alleen cinababy tegen de krampjes maar verder wil ik zo weinig mogelijk middeltjes en poedertjes en drankjes gebruiken De wijkverpleegkundige van het cb zei dat ik met een wattenstaafje ingedrenkt in de olie langs zijn anus moest wrijven, zo zou er persdrang komen Ik mocht er niet in zoals met een thermometer maar alleen er langs, nou het enige wat er gebeurde was dat Sem tot 2x toe de hele commode ondergepiest had maar poepen ho maar Wel zielig hoor, het jochie wist niet waar ie het zoeken moest, hij ligt nu op bed en ik hoop maar voor hem (en voor mij!) dat ie de nacht een beetje goed doorkomt en dan morgen lekker zijn luier volpoept...
Zou miss. ook nog kunnen, dat kan ik gewoon via het flesje geven want Sem krijgt afgekolfde melk dus is de fles gewend
Dat klopt ook, daarom is de ontlasting die eruit komt gewoon zacht. Het is ook geen obstipatie wat ie heeft maar het wordt wel tijd nu...hij heeft er veel last van gehad vandaag, echt naar om te zien, amper te troosten wat je ook doet. Net maar even een warm badje gemaakt en dat vond ie heerlijk maar goed, ontopic weer want het gaat nu alleen nog maar over Sem
Hahaha die stinkscheetjes herken ik ook. Dacht eerst steeds oh nu heeft ze dan echt gepoept, het stinkt zo.. Dus niet Vergis me er nog steeds in. Maar hier poept ze ook weinig, en zoals eerder gezegd het gaat idd om de plasluiers en dat je kindje goed groeit. Tenzij je ziet dat hy last heeft en drukt zonder dat er iets uitkomt. Dat was hier namelijk het geval en toen bleek dat ze hele harde ontlasting had..
hier zei ze een thermometer met wat vaseline erop in de anus steken en dan gaat ze wel poepen. Heb het eerlijk gezegd niet geprobeerd
He, he, Sem heeft eindelijk gepoept vandaag Toevallig was ik hem aan het verschonen en ja hoor daar kwam het!! Ik weet wel dat ik voorlopig geen pindasaus meer hoef na dit gezien te hebben
in het begin bijna in elke luier, die dunnen bv-poep. Na een paar maandjes ineens minder, 1x per dag en nog later 1x per 2-7 dagen. Toen we na 6 maanden (volledig bv) zijn begonnen met bijvoeden is het iets meer geworden, maar nog onregelmatig. Soms 4-5 dagen niet en dan een paar dagen achter elkaar. Heb gestemd op 1x per 2-3 dagen, das ongeveer t gemiddelde denk ik!
in de begin maanden , poepte esmee wel 5 a 6 x op een dag ! nu poept esmee 1 a 2 x op een dag ! gaf/geef geen borstvoeding , alleen fles.. verschilt nogal ! hahaha
Sinds een paar weken poept mijn zoontje alleen op de maandagavond, kan de klok er bijna gelijk opzetten Hij spaart het echt een week op en het komt dan echt met een megaexplosie. Daarna kan hij in bad want het zit echt overal, jughh
Ik geef volledig borstvoeding en Zoë (bijna 11 weken) heeft vanaf geboorte tot nu toe bij elke luierverschoning een poepluier! Dus zo'n 10 pdag. Ze zijn niet allemaal niet even dik maar altijd wel goed gevuld. Ik wacht nog steeds op het moment dat dat minder wordt... Bij het CB zeiden ze dat het normaal was en dat het nog wel even kon duren.
en oja, mijn meisje heeft ook enorm veel last van krampjes. Ze krijst het echt uit. Ik geef haar daar Infacol voor. Het wordt beter met de tijd maar ze heeft nog steeds veel last. Ze is altijd aan het persen en aan het drukken... arme lieverd...
Normaal eens in de twee a drie dagen, maar afgelopen keer zat er opeens een week tussen. Zal allemaal best dat ze zeggen dat dat met bv normaal is, maar hij heeft er wel last van. Gisteren heeft hij dus zijn luier volgeknald en nu is hij een veel vrolijker ventje. Bij mijn dochtertje zat er eens 10 dagen tussen, dus kon zowat alleen nog maar huilen die dagen ervoor. Ik hoop in ieder geval dat mijn zoontje nu zijn oude schemaatje weer aan neemt .