Overdag slechter slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem1981, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 6 weken slaapt nu sinds een week echt niet meer goed overdag. Nu ligt hij ook weer te huilen terwijl er niets is, geen honger, geen vieze broek enz.

Hij is kei moe want als ik hem even ga troosten en de speen erin doe vallen de ogen bijna dicht? Wat zou er dan zijn? Want ik vind het gewoon niet leuk!

Mijn dochter van 2 jaar is er ook nog, ik vind het ook niet leuk voor haar dat er steeds gehuil in huis is.

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik lees even mee. die van mij slaapt overdag ook slecht.

3. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat doe jij dan? Laat je hem liggen huilen? Die van mij huilt even en is dan weer stil en zo gaat het door. Ik vind het niet leuk maar ik kan ook niet de hele dag met hem beneden zitten. Mijn dochter is er ook nog. Vind het erg moeilijk. Misschien is het een fase?

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hehe dan zou het wel een lange fase zijn :p
    ik heb (gelukkig als ik het zo mag zeggen) 1 kind (ook nog een hond haha) dus ik kan mijn dag eigenlijk helemaal volgens hem indelen. De 20min laten huilen regel gaat overdag niet op.

Eerst ga ik gaan kijken of er iets met zijn basisbehoeften is (vieze luier of zo) dan laat ik hem wat wenen (10 min), speentje geven en zo. dan haal ik hem eruit en leg ik hem in de box of in de draagdoek of zo.
    Hij kan zich helaas nog niet echt goed alleen bezighouden.

Ik weet het soms ook allemaal niet. Mijn huishouden blijft er soms een beetje van liggen. Gelukkig zijn niet alle dagen hetzelfde.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Volgens mij bereiken de meeste babies rond 6 weken een huilpiek. Vervelend, maar denk dat je er niet zoveel aan kunt doen. Het enige wat hier hielp was wandelen, tot vervelens toe. Ik weet niet of je dat kunt/wil doen, met je dochter erbij? Ik laat/liet hem overdag ook beneden slapen, zodat hij geluiden hoort. Hoe meer herrie, hoe beter hij overdag inslaapt, zo lijkt het.

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Dat klopt inderdaad dat van die 6-weken huilpiek. Maar als ik eerlijk ben, die van mij is nu 8 weken, ik merk niet echt dat het weer wat is afgezwakt :(
    Hopelijk valt het volgende week mee, want er gebeurt dan een heleboel in zijn leventje: eerste prikjes, zijn babyborrel bij mijn familie in België en zijn 8-weken sprongetje.
    Ik verheug me er nu al op *ahum* ;)

7. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Ik heb een boek van "oei ik groei" en daar staan best nuttige dingen hierover in...Bij onze kleine klopte het bijna precies met wat erin het boek stond.Ze maken schijnbaar elke keer een sprongetje.Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en heeft de afgelopen 2 weken s'morgens niet geslapen "kan nu wel bijna alleen lopen" en nu deze sprong weer voorbij is slaapt hij s'morgens lekker weer een uurtje...Veel succes

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Die heb ik hier ook liggen. Heb ik ook goeie dingen over gehoord inderdaad.

9. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb precies het zelfde met mijn zoontje van 3 weekjes, overdag is hij soms bijna de hele dag wakker terwijl hij ontzettend moe is. Zodra ik hen boven in zijn bedje, of kinderwagen,of box leg begint hij na een minuut of 10 te huilen. Zodra ik hem oppak houd hij op met huilen. Soms moet ik hem even laten huilen om zelf even wat te kunnen eten of iets aan het huishouden te doen. Nou heeft hij wel erg last van maaiende armpjes en schrikreacties dus dacht ik aan inbakeren heeft iemand hier ervaring mee??
    's Nachts slaapt hij over het algemaan goed waarschijnlijk omdat hij dan uitgeput is van de dag....
    Alhoewel vanochtend vond meneer het om 4.15 wel weer genoeg geweest dus we zijn al even op:$

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Het kan idd een sprongetje zijn...
    Maar het kan misschien ook oververmoeidheid zijn? Dan zou je eens kunnen proberen je kindje in te bakeren, misschien geeft dat wat rust? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar lees heel veel dat het helpt...

Mijn dochter heeft de hele tijd supergoed geslapen van voeding tot voeding maar word nu ook veel vaker wakker en huilt wat meer (ze is wel al wat ouder) en ik geef haar steeds haar speentje en dan slaapt ze weer even. Soms als het speentje niet helpt laat ik haar 2 min huilen en dan krijg ik haar erna wel stil...

En het kan natuurlijk ook gewoon 'mamahonger' zijn... Ze zijn nog zo klein en zijn 9 maanden lang geborgen bij mama geweest en nu liggen ze helemaal alleen in een box of bedje...

11. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    mijn zoontje doet al vanaf 3 weken leeftijd hazeslaapjes. 2 min huilen, 10 min stil en zo uren lang. gek werd ik ervan. ik heb hem wel altijd in zijn bedje laten liggen, want je ziet dat hij die 10 min gewoon slaapt....zo ging het de hele dag door eignelijk, en vaak eindigde het in krijssen, omdat hij gewoon te moe was geworden van het slechte/lichte slapen. Inbakeren heeft bij ons niet direct geholpen, pas nu werkt het een weekje...(dus daar hebben we 5 weken op moeten wachten).

we zijn er in die 5 weken wel achter gekomen dat hij verborgen reflux heeft. Hij dronk ook erg onrustig. Nu we zijn voeding indikken en een lage dosering Losec geven gaat het (ook pas na 2 weken kregen we hier resultaat mee) nu de betere kant op.

s'ochtends na de fles slaapt mijn zoon standaard 1 cyclus van 45 min, dan gaat hij over in een uur lang hazeslaapjes doen en na dat uurtje zakt hij nog voor 1 cyclus in een diepere slaap. Ik laat hem dus liggen en laat me juist NIET zien, want ik weet ondertussen dat ik hem daarmee nog moeier maak. Hij ziet me wel, maar hij mag er niet uit...
    als hij krijst, ga ik natuurlijk naar hem toe. Maar als hij jengelt en dat zwakt weer af, laat ik me niet zien.

of het komt doordat mijn zoontje ouder geworden is, dat het nu beter gaat, of hij reageert goed op de behandeling voor verborgen reflux.
    voor de zekerheid zijn we bij osteopaat geweest, maar die voelde geen afwijkingen.
    dus ja....nu hopen dat het zo goed blijft gaan natuurlijk.
    en hopen dat het bij jullie ook gewoon een fase is.
    t kan zeker ook een sprongetje zijn hoor!!

12. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja met een speentje wordt mijn zoontje ook wel even rustig, maar dat word hij in eens wakker, net als of hij schrikt. Dan maait hij zo hard met zijn armpjes dat hij zijn speen eruit slaat of hij prikt in zijn oogjes, en dan denkt hij: he waar is mijn speen!!!!! Hahaha wel heel zielig, ik ga een inbakerzak proberen daar heb ik goede verhalen over gehoord......

Deel Deze Pagina