's ochtends als ik waker wordt, 's avinds als ik ga slapen en iedere keer als ik de deur uitga. ik moet een frisse adem hebben als ik de deur uitga
Wow, 25 keer poetsen op een dag? Dat klinkt serieus als een dwangneurose! Goed dat je het al naar 4 of 5 keer hebt terug gebracht. Maar als die behoefte om zo vaak te poetsen weer terug komt zou ik toch echt wel hulp zoeken, want dat lijkt me niet gezond!
was ik ook van plan hoor vind het best knap van mezelf dat het nu al stukken minder is en dat zonder hulp
in principe 2e per dag, met opstaan en slapen gaan..... Maar mijn oudste dochter doet ze ook smiddags poetsen voor het slapen gaan, en soms doe ik dan wel is mee....dus dan is het 3x per dag
Altijd 3 x per dag, bij het opstaan, bij het thuiskomen en voor het slapen gaan. Ook flos ik tussendoor
Ik poest 4x per dag Als ik uit bed kom na het ontbijt na de lunch na het avondeten voordat ik naar bed ga Zo is dat mij geleerd door mijn ouders, en zo ga ik het mijn kinderen ook leren
Nou hier dus net zo.. Ik heb totaal geen kwaaltjes, voel me super, kan alles doen.. Maar oh tandenpoetsen is een drama! Doe het nu sowieso 's morgens en 's avonds laat ik wel eens schieten..
Hier ook, 2 keer per dag .. eentje 's morgens en eentje 's avonds Ik probeer ook m'n kinderen die regel te laten aanhouden alleen 'vergeet' de oudste het nogal eens
Hier 1 keer per dag. Het is mij ook nooit anders geleerd. Nu moet ik er zelf aan wennen om mijn dochter 2 keer per dag te laten poetsen. Dus wellicht veranderd het bij mij ook nog.
Troost je,ik doe het ook Al gaat het de laatste jaren beter. Eerst poetste ik na elk snoepje,nu wat minder. Er zit wel standaart tandpasta en borstel in m'n tasje. In restaurants poets ik ook gewoon en als iemand me betrapt jammer Trouwens 25x heb ik nooit gehaald maar vroeger zeker een keer of 6,7. Nu nog 3 a 4 keer hihi.
hier ook standaard tandenborstel tandpasta en mondwater poetste overal zelfs op school op het werk als ik uitging overal zelfs op de tram
2 tot 3 keer hangt er vanaf of ik thuis ben of op stage thuis poets ik s'middags namelijk ook nog weer mijn tanden.
Advies wat wij in onze praktijk hanteren: 1 keer per dag poetsen volstaat, mits het een volledige gebitsreiniging betreft. Dit houdt in dat; je met de hand of electrische borstel alle vlakken van je tanden en kiezen +/- 5 seconden poetst (dus voorkant, achterkant en kauwvlakken) Dit doe je met een Fluoride tandpasta. Daarna reinig je al de ruimtes tussen tanden en kiezen met ragers en of tandenstokers. In de praktijk komt het er vaak op neer dat je 1 maat tandenstoker en 1 a 2 maten ragers nodig hebt. Laat dit door een tandarts of mondhygieniste bepalen. Over deze volledige reiniging doe je minimaal 8 min!! Aangezien veel mensen dit niet kunnen/willen realiseren, wordt het advies van 2 keer poetsen en 1 keer interdentaal reinigen vaak gehanteerd. Plaque (de witte losse laag op je tanden) wordt pas na 24 uur schadelijk en kan zorgen voor tandvlees onstekingen en beginnende caries (gaatjes). Blijft het nog wat langer zitten, dan krijg je tandsteen. Dit is alleen door een mondhygieniste of tandarts weg te halen. Deze plaque laag moet dus 1 keer in de 24 uur verwijderd worden middels poetsen en interdentale reiniging. Mondwaters en tongschrapers zijn extratjes POETS NOOIT DIRECT NA EEN MAALTIJD LAAT ER 30 MIN TUSSEN ZITTEN! Heb je bijvoorbeeld ontbeten en ga je daarna door naar je werk, neem dan je tandenborstel en tandenstokers mee. Tandenstokers zijn heel makkelijk in gebruik en kunnen dus prima tijdens bijvoorbeels file, achter de computer en tijdens tv kijken gebruikt worden! IEDEREEN HEEFT EEN ANDER GEBIT (AANTAL ELEMENTEN, KRONEN, UITNEEMBARE VOORZIENINGEN OF IMPLANTATEN) DAAROM IS ER VOOR NIEMAND EEN STANDAARD PROTOCOL. BEHALVE DAT JE ER VOOR MOET ZORGEN DAT ELKE 24 UUR JE TANDEN EN KIEZEN HELEMAAL SCHOON ZIJN LAAT JE ADVISEREN DOOR EEN MONDHYGIENIST OF TANDARTS Dat was het
ja dat heb ik nu na twee kiezen minder , 6 vullingen en een gat met een half tandrandje rond ook door