hoe vaak poetsen jullie jullie tanden per dag

Discussie in 'De lounge' gestart door peekaboo, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe vaak poetsen jullie je tanden per dag

1. niet

2. 1keer

3. 2keer

4. 3keer

5. 4keer

6. meer als 4 keer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    twee keer. Soms 3 keer.

Vroeger met beugel wel 5 keer, ha ha

2. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

2 x per dag..
    Ben verslaafd aan Xylifresh kauwgom.
    Heb ook geen één gaatje, sta altijd met 3 tellen weer buiten bij de tandarts.

3. vahjanssen

29 jun 2011
    82
    0
    0
    Beverwijk
    Meestal 3x per dag Als ik werk dan 2x per dag. Ik werk maar 2 dagen in de week

4. Jetje87

Jetje87 Actief lid

9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    2x per dag..En nog altijd gaatjes

5. vahjanssen

29 jun 2011
    82
    0
    0
    Beverwijk
    Stom is dat he
    Mijn broertje poetsen zijn tanden zelden tot nooit en heeft nog nooit gaatjes gehad.

Ik poets in dien mogelijk 3x per dag en heb wel last van gaatjes

Dat is iets wat ik vaak niet begrijp

6. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

dat begrijp ik ook niet maar ja sommige mensen hebben heel erg stevige tanden andere tanden lijken wel van glas of porselein breken zo af

7. vahjanssen

29 jun 2011
    82
    0
    0
    Beverwijk
    Tijdens mijn zwangerschappen heb ik last gehad dat ze afbraken is dat normaal?

8. peekaboo

tja er gebeurt zoveel tijdens de zwangerschap dus het kan wel je tandvlees enzo word weeker en kan sneller ontsteken en bloeden dus het kan denk ik dan

9. vahjanssen

29 jun 2011
    82
    0
    0
    Beverwijk
    Heel vervelend ik ga namelijk niet zo graag naar een tandarts..

10. peekaboo

ik ook niet ben als de dood voor de tandarts en nu ziet het ernaar uit dat ik niet anders kan maar denk dat het een operatie word mijn tand is afgebroken onder mijn tandvlees (groeit er terug overheen ) het is geen tand meer maar een gat met een stukje tand rond :( en ben zooo bang voor de tandarts

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    dit dus ....;)

12. mroos

mroos Niet meer actief

minimaal 2 keer en soms 3 keer. Tandenstokers gebruik ik in principe ook elke dag.

13. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik houdt het op 1 keer per dag, 's avonds. Maar dan doe ik wel een dusdanige grondige reiniging als Fleuri in haar reactie beschrijft.
    Daarnaast ga ik 2 x per jaar naar de tandarts, ondanks dat ik het er ook absoluut niet op heb. Moet zeggen dat dit wel beter is geworden sinds ik bij mijn huidige praktijk zit. Misschien komt dat wel omdat ik daar nog nooit wat heb gehad aan gaatjes e.d. terwijl ik dat voorheen eigenlijk altijd had.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik en de kinderen 2x. smorgens en voor het slapen gaan. na een broodje met knoflook ofzo wil ik het nog wel is extra doen of eten wat nogal geneigd is om tussen de tanden te gaan zitten.

mijn vriend 1x en alleen smorgens

met het hele gezin gaan we elke half jaar naar de tandarts

zie in de pol 2x nooit staan. hoe verzorgen jullie je gebit dan. bedoel zelfs een kunstgebit moet gepoetst worden toch?

15. peekaboo

dat vraag ik mij dus ook af :(

16. Dana

Dana Niet meer actief

idem ;)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zullen vast geen serieuze reacties geweest zijn.

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik ben wel een beetje een poetsfreak als het op mijn tanden aankomt, maar hou het nog bij 3 of 4 keer per dag.
    Heb ooit wel eens een jaartje of 3 geen tandarts gezien, maar dat kwam puur omdat ik echt nooit iets heb en ik ging verhuizen van het noorden naar het zuiden van 't land en het er 'gewoon' bij bleef. Ik heb een erg goed gebit gelukkig, alles staat recht (zonder beugel of wat dan ook te hebben gehad), heb eigenlijk nooit gaatjes (ik geloof dat ik 3 vullingen heb in totaal) en mijn tanden zijn redelijk wit te noemen dus die 3 jaar zonder tandarts hebben geen kwaad gedaan, had zelfs geen tandsteen toen ik voor 't eerst weer eens ging. :(
    Nu pas ik weer heel goed op m'n tandjes!! :D

19. tulip

tulip Niet meer actief

ja, ik ben ook benieuwd welke viespeuken nooit hebben in gevuld. Ik in principe 2 keer per dag, soms 1 keer.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Meestal 2 keer, maar als we tussen de middag iets eten waar je een smaakje van krijgt, poets ik nog een keer :)

Deel Deze Pagina