hoe vaak poetsen jullie jullie tanden per dag

Discussie in 'De lounge' gestart door peekaboo, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe vaak poetsen jullie je tanden per dag

1. niet

2. 1keer

3. 2keer

4. 3keer

5. 4keer

6. meer als 4 keer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    OMG, de 2 niet poetsers, maak jezelf bekend! whuahaha :D

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @lovewinnie, mijn moeder heeft een kunstgebit en is pas weer geweest voor een nieuwe, de verhalen die zij van die tandartsen hoorde over mensen die hun gebitten gewoon niet poetsen whaaaaaaaa, word er spontaan beroerd van, gewoon zwaar etensresten van maaanden wat ze ertussen vinden....brrrrrrrrrrrrrr

3. Dana

Dana Niet meer actief

neeeee , dat gaat toch stinken en rotten? :$

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Jaaaaa! Dat gaat idd stinken! Maar blijkbaar denken die mensen niet aan hun medemens. Ieeellll ze zullen maar een partner hebben...oh Godddd (snel aan iets anders denken hahahaha)

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    o echt gadver de gadver. hoor de tandarts al denken "waarom heb ik dit beroep gekozen". der komt dan vast echt een putlucht uit die mond :(

en inderdaad die partner brrr. spinazie van vorige week met de macaroni van gister :$

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het is gezond en "normaal" (aangeraden door tandartsen) om 2 keer te poetsen 1 keer voor je ontbijt en 1 keer voor het slapen er moet minimaal zoveel tijd tussen maaltijden e.d. zitten anders is het heeeeeel slecht voor je glazuur, je kan evt 3 keer doen bv voor je lunch of een uurtje na je lunch ongeveer..

Ik denk dat ik toch hulp zou zoeken hoor met 25 keer poetsen dat is niet gezond voor je tanden (nog even niet te hebben over mentale gezondheid) ik denk dat je het beste jezelf kunt laten helpen door een professional voordat je deze neurotische dwang stoornis op je kinderen gaat reflecteren (dat zou zonde zijn) daarnaast is het (lijkt mij) ook erg tijdrovend, er zijn wel leukere dingen om te doen met je kindje bv)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zolang je deze goed gebruikt is dat een goede aanvulling idd meeste mensen gebruiken ze verkeerd (lees; eten uitpulleken met een stoker) je moet echt bij elke tand 10/15 keer op en neer gaan ermee dat is eigenlijk de juiste functie volgens mij mondhygiënist)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    kunnen ze prima eruit halen hoor hier bij de tandarts pas een stukje gebleven wortel eruit laten halen, moest geslepen worden en natuurlijk mijn tandvlees moest open gesneden worden, ik dacht GADVER heb ik dat weer, want zat al meer da 5 jaar dicht! maar viel reuze mee, amper pijn gehad!

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    sorry ik zie nu pas dat je al terug hebt geschroeft zonder hulp, ik dacht dat je nog steeds deed hihi

10. Leliana

Leliana Niet meer actief

dina88 & mirell
    het is een openbare poll.. ;)

Ik meer dan 4x op het moment, ik volg een dieet waar je helaas behoorlijk van uit je mond ruikt.. ;)

11. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    2x is meer dan genoeg!!

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    2 keer.. na mn ontbijt voordat ik de deur uitga en voor het slapen 's avonds. Eet tussendoor wel na iets te hebben gegeten vaak een kauwgompje, vooral als ik op het werk ben, als ik iets vies vind is het wel als iemand tegen me praat met een vieze geur, of koffiegeur oid (dat is mijn verslaving kauwgom ;)) zou wel vaker moeten flossen...;) maar blijkbaar doe ik het wel goed, al 27 jaar geen gaatjes oid.

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    is dat wel goeed voor de glazuur dan?

14. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    5x per dag ;)
    's morgens bij opstaan, na ontbijt, na lunch, na avond eten en voor slapen gaan

15. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    's ochtends en voor het slapen gaan over het algemeen. Ik heb ook standaard een tandenborstel en pasta op het werk liggen, meestal poets ik dan na het avondeten ook nog even. Verder thuis ook altijd voordat ik de deur uit ga voor een afspraak. Gemiddeld dus zo'n 2 a 3 x per dag :)
    Ik vind het persoonlijk niet zo fris als mensen voor het slapen gaan hun tanden niet poetsen, lijkt me niet zo lekker voor je partner ook.

16. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

neen het is niet gezond voor mijn glazuur daarom dat men tande ook kapot zijn echt zonde want heb toch wel een mooi gebit :( maar ach van 25 keer naar 5 keer is toch goed niet ?

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik poets 2 a 3 keer per dag en flos savonds..
    Mijn ex man poetste soms gewoon 2 dagen niet ..das pas vies!

18. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0

Vandaar dat het nu ook je ex-man is ;):D

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    's Ochtends en 's avonds met tandpasta. Na het eten poets ik zonder tandpasta.

20. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ;)haha

Deel Deze Pagina