Tot ons zoontje 3 maanden was sliep het perfect 's nachts. Hij werd wel wakker voor een voeding maar sliep na 5 minuten aan de borst direct weer verder. Opeens werd hij 's nachts vaker wakker, veel huilen, maar bij ons in bed sliep hij nog wel verder. Toen was er opeens een tandje! Aha dacht dat het daardoor kwam. Maar zijn tandje is nu al meer dan een week door en het wordt alleen maar erger. Nu om 4.00 ligt hij in de box druk te spelen. Hij heeft zijn slaap gewoon uit lijkt wel. Iemand een idee hoe dit komt? En vooral wat ik eraan kan doen? Zou hij teveel slapen overdag? Hij slaapt tussen elke voeding (om de 3 uur) soms 45 min soms 1.5 uur. Ik heb ook mijn nachtrust nodig! Breekt me zo langzamerhand op!
Vanaf 14 weken begint er weer een sprongetje. Hier ook drama dan. Al slaapt hij normaal ook niet fantastisch. Dus zou kunnen dat hij daar last van heeft. Lijkt me niet dat hij overdag te veel slaapt.
Ik zou hem inderderdaad zeker niet in de box doen snachts. Snachts moet je liefst zo ongezellig mogelijk maken. De nacht is om te rusten niet om te spelen. Alles zo donker mogelijk houden en niet hardop praten. Verder zou ik toch terug in zijn bedje leggen en kijken of je hem dan rustig kan krijgen.
Heb ik uiteraard geprobeerd! Maar hij bleef maar huilen, mijn man lag ook te slapen (hij slaapt bij ons op de kamer) en heb hem dus mee naar beneden genomen. Dacht leg hem even in de box, moest plassen, en meneer was helemaal in zijn sas. Dit heb ik ook nog nooit eerder gedaan hoor, maar hij leek wel gewoon echt uitgeslapen. Gelukkig na uurtje weer moe en terug naar bed gegaan en net pas wakker geworden.
Ik zou hem hoe dan ook boven houden..in zijn bed of dat van jullie. Uitgeslapen is tie natuurlijk niet, maar dat lijkt misschien zo omdat tie erg wakker is. Even bij je houden en terug in slaap proberen te krijgen. Maar niet meer mee naar beneden nemen..heb dat hin mijn omgeving gezien en dat wordt als maar erger..ouders die met een peuter van 2 om 3 uur s nachts kabouter plop zaten te kijken.
Ik ken het probleem! Onze dame werd ook ineens vaker 's nachts wakker en wil niet meer in haar eigen bedje slapen 's nachts. Naast mij in bed slaapt ze prima, maar zodra ik haar in haar eigen bed leg is ze wakker. Als ik haar laat doen gaat ze eerst lekker kletsen tot ze het zat wordt en gaat jammeren/huilen. Overdag slaapt ze meestal wel goed in haar eigen bedje ... Helaas weet ik niet hoe je het kunt verhelpen, dus ik lees even mee!
Ja he? Ik schrok er ook een beetje van haha. Maar ik had volgens mijn moeder ook al met 3 maanden een tand! Heeft hij toch iets van mij geërfd, hij lijkt namelijk 100% op papa!