Ideeën slaapkamer

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Missmommy, May 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Missmommy

Missmommy Lid

Apr 8, 2017
    68
    0
    6
    Hoi,

Binnenkort willen we de slaapkamer van onze peuters (3,5 en 2,5) op gaan knappen. Ze slapen al bijna een jaar op 1 kamer en willen er nu echt hun kamer van maken.

Ik ben alleen een beetje inspiratieloos wat betreft de aankleding.

Qua behang en kleuren ben ik er al aan uit, dit behang en dan matchende kleuren verf:

https://www.kinderbehangshop.nl/room-seven-field-of-flowers-behang.html

Ook willen we een ander bed maar twijfelen of we ze beiden een los bed geven of iets als dit:

https://www.google.nl/search?q=hoogslaper+2+persoons&client=tablet-android-asus-wypm&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_kbbUyN7TAhWnJMAKHcnyBR0Q_AUICSgB&biw=1280&bih=800#tbm=isch&q=Bunkbed+for+girls&imgrc=aUJ8xz0M1aT8LM:

Wat zouden jullie doen?

Kortom, ik ben dus op zoek naar tips en ideeën om er echt een leuke meisjeskamer van te maken!

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik ben zelf meer van de felle kleurtjes op de muur dus daar kan ik je niet mee helpen maar qua bed zou ik voor een stapelbed gaan want dan blijft er meer ruimte om te spelen

3. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,786
    7,374
    113
    Wij hebben bewust voor 2 losse bedden gekozen toen onze oudste 2 op 1 kamer gingen slapen. Zo kun je ze allebei een eigen kant van de kamer geven. En als ze later nog eens wel apart gaan slapen zit je niet met een stapelbed.
    Nu hadden zij wel een ruimte kamer van 16 m2, dus het ging prima om allebei een eigen deel te geven. En het waren ook nog eens een jongen en meisje, wat het ook wel weer anders maakte, omdat dochter heel veel roze wil(de) en zoon absoluut niet.

Ik vind dat behang met die zachte tinten prachtig.

4. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Hoe groot is de kamer?
    Kan er een roomdivider in? (zo'n vakkenkast zeg maar)? Dan kan je de kamer opsplitsen en ze echt alle twee hun eigen helft geven (als ze daar behoefte aan hebben tenminste).

Ik zou pinterest raadplegen, daar zie je zulke leuke tips!

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,379
    10,324
    113
  6. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Wij hebben in de afgelopen 4 maanden 2 kinderkamers opgeknapt, dus ik voel me een expert inmiddels ;) Maar wat mij heeft geholpen is op pinterest eerst eens alles pinnen wat je aanspreekt en daaruit proberen samen te vatten van wat je echt leuk vindt/haalbaar is. Ook heeft het mij heel erg geholpen om op facebook merken/webshops te gaan volgen die kinderkamerdecoratie verkopen (zoals: a little lovely company). Zo had ik uiteindelijk 10 webshops en kreeg ik elke dag een boel inspiratie aan decoratie en inrichting.

Persoonlijk zou ik gaan voor een stapelbed/bunkbed, want dan houd je in de kamer meer ruimte over voor leuke lees-, zit-, speelhoekjes.

7. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

O ja! Ik ben ook gek op bloemenprintjes qua behang. Heb er dan ook voor gekozen voor op de babykamer, maar vind het toch elke keer (heb al vaker bloemetjesbehang gehad) erg beperkend in hoe ik dan de rest van de kamer kan decoreren. Ik vind het namelijk niet mooi als er dan ergens anders in de kamer andere drukke printjes terug komen in kussens/gordijnen/dekentjes. Dus de rest heb ik in effen kleuren aangekleed, maar daardoor heb je dus wel minder keuze (tenzij vloekende printjes helemaal je ding is natuurlijk ;)).

Share This Page