Hoe vaak schoen zetten en wanneer begin je?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mammavantwee, 4 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Grappig die verschillen :)!

Ik zat zelf te denken aan 3/4x totaal, anders is het indd veel te spannend!
    Degene die het elke dag doen, vinden de kids het dan niet 'spannend' elke keer weer?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Dit indd:thumup: 3-4 keer totaal

3. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Nee de schoen zetten vinden ze niet heel spannend.

Ik denk ook omdat het dus nooit heel speciaal is wat er in zit en ze sowieso al weten dat het iets om te eten is.

Als ik zou beginnen met af en toe een kadootje zou er wel meer spanning zijn omdat de verrassing dan groter is volgens mij.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hier alleen de avond van de intocht omdat ik er dan niet onderuit kom. Ze vinden t zo spannend, kunnen niet inslapen en weer veel te vroeg wakker. Daar doe ik niemand een plezier mee. Dus ze zetten geen schoen maar vinden 1 a 2 x per week zomaar opeens een cadeautje of iets lekkers.. dan zijn ze niet zenuwachtig en gewoon blij als er zomaar iets is.

GossipGirlxoxo en Sado vinden dit leuk.
  5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Goed idee, leuk!

Zat ik ook te denken voor dit jaar, ook gewoon spontaan een keer iets neerzetten. Misschien in combinatie met “de rommelpiet is langs geweest”

Hoewel, dan mag ik het zelf weer opruimen, natuurlijk:roflmao:

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Neehoor, eigenlijk niet.
    Hij pakt zijn schoentje, zet hem klaar en samen zingen we een aantal liedjes.
    Daarna gaat hij gewoon naar bed, en de volgende ochtend om 5.00 uur mag hij naar mijn bed. Dan mag hij het nog niet open maken, dat mag pas als we gaan ontbijten.

Anders zit ik straks om 5.00 uur te knutselen ofzo. Doeeehoeiiii :o::p

Maar soms heeft hij geen zin, en dan slaat hij een dagje over. :thumup:

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Rommelpiet komt hier ieder jaar 1x met het schoentje zetten :D
    Ik geniet zelf misschien nog wel het meest van de voorpret hierom :roflmao:
    En dan altijd een leuk en bijpassend rijm erbij :)

De andere standaard grap die ik ieder jaar uithaal is die van Malle Pietje. Die stopt alle schoenkadootjes in de verkeerde schoen, of vergeet bijvoorbeeld de schoen van papa te vullen terwijl mama en de kindjes wél krijgen ;)

Een ander jaarlijks terugkerend iets is dat ik en de kindjes tussen de intocht en Sinterklaasavond langs m'n (alleenstaande) moeder gaan.
    En surprise surprise daar komt Verrassingspiet langs :D

Mammavantwee en Sado vinden dit leuk.
  8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    We beginnen altijd op de dag van intocht. En dan iedere zaterdag en woensdag. Totaal meestal 6x. Waarvan de ene dag een klein cadeautje en de andere dag wat lekkers.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Nee joh dat hoef je niet zelf op te ruimen. Tussen de rommel liggen nl pepernoten en schuimpjes en het is ook een kwestie van slim rommel maken :D hier komt de rommelpiet ook elk jaar, dat js het hoogtepunt van de sinterklaastijd :)

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Elke zaterdag. Dus 13/20/27 november en zaterdag 4 december dan pakjesmiddag.

Ik heb zelf niks met sinterklaas.
    En voor mijn dochter wil ik het allemaal te spannend maken

11. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    Hier vanaf de intocht en dan 2x per week op woensdag en zaterdag

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Vanaf de nationale intocht 2x per week (woensdag en zaterdag). De eerste keer stopt Sinterklaas er een schoenzetkalender in.

13. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Hier mogen ze m vanaf de intocht zetten wanneer ze willen...en of Sint dan langs is geweest of niet..dat zien ze de dag erna.
    Ik weet toch ook niet wanneer de oude man ons op zijn rooster heeft staan?:roflmao:

In de praktijk betekent het niet dat er ook elke dag een schoen wordt gezet.ze vergeten het ook vaak.
    Maar alleen op woe en za zit er een klein cadeautje in..de rest van de week iets om te eten: pepernoten of een chocolademunt bijv.
    En als ik het vergeet, soms ook niets:oops:.

Ik heb voor de genoemde dagen kleine pakjes in huis gehaald en alles wat over is (omdat ze niet elke woe-za een schoen hebben gezet), mik ik erbij in de zak.

Mammavantwee en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Vanaf de intocht en dan 2x per week. Anders altijd op woe/za, maar dit keer op do/za. Komt net wat lekkerder uit met mijn werkdagen en wat meer tijd in de ochtend ;)

Bij ons ook 1 x Rommelpiet (vond de oudste fantastisch) en 1 x Malle Pietje. Dan krijgen papa en mama een fopcadeau en de kinderen een echt cadeau. Ook een succes ;)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Idem hier.

16. Neilia

Neilia Niet meer actief

zo doen wij het ook.

Lies1611 vindt dit leuk.
  17. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Vanaf de dag van de intocht en dan 2x per week.

Voorheen altijd zaterdag en woensdag, maar ik denk dat het zondag en woensdag wordt, want de jongste gaat vast vroeg wakker zijn hierdoor.

Ze begon ook ineens vanaf half 6 's ochtends al te vragen of het al ochtend is toen ze 's ochtends een vakje mocht afkruizen van de aftelkalender. Normaal staat ze niet voor 7u op.

Even kijken hoe het de dag na de intocht gaat, maar anders toch maar verplaatsen naar zondag.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    5 uur :eek: dat is midden in de nacht! Is hij altijd zo vroeg?

sohappy en Prettykitty vinden dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Hier 3 of 4 x. Heb nu het plan: leuk, lekker (iets wat niet in de snoep/koekbak zit), nuttig, evt lezen.
    Zetten ze vaker is het fruit of wat pepernoten ofzo of niks

20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hij slaapt heel slecht, wordt soms wel eens 10x per nacht wakker.
    Maar hij moet dus van 18.30 uur tot 5.00 uur in zijn eigen bed slapen. (Dan word ik wel 1092929292x geroepen... Maar goed haha) en Sam het schaap gaat om 4.50 uur op groen, dus dan mag hij naar mij toe komen. Maar dan moet hij nog wel even slapen bij mama!

Soms word hij daarna om 6.00 uur wakker, soms heb ik geluk en is het 7.00 uur. :roflmao:

Deel Deze Pagina