Hoe vaak schoen zetten en wanneer begin je?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mammavantwee, 4 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.665
    113
    @GossipGirlxoxo is het een idee om buiten de deur de schoen te zetten?

En is niet erg toch als je dochter het schoen zetten op een andere manier krijgt dan jullie zoon. Elk kind heeft z'n eigen manier en moet je doen wat goed voelt. Ze komt vast niks tekort:)

Merk aan mijn zoon (5) zolang ze niet binnenkomen is er echt een hoop minder spanning. Ze gingen vanmorgen ook pas om 9u kijken buiten de deur.

Hier afgesproken met zoon dat hij op vrij, za en WO z'n schoen mag zetten maar sluit niet uit dat ik er vanavond voor mijn kids maar ook voor m'n neefje en nichtjes iets in doe dat zoon dan kan meenemen want hij is morgen voor en naschool daar.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    En sowieso, als de oudste nog meedoet met de jongste, moet de jongste dan ook tot de leeftijd van de oudste dagelijks haar schoen zetten? Of dat dan weer niet? :D

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

oudste doet niet meer standaard mee hoor, is vaak buiten als dochter naar bed gaat. Krijgt ook veel minder en heeft zonder haar een aantal jaar niet gevierd.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier zijn we terug gekomen op 2x per week. Gaan naar 1x per week. Ze mag ook al elke week bij oma dr schoen zetten, dus vind t wel genoeg. Ben dit jaar aan het downsizen met allerlei zooi in die schoenen en de zak waar ze niks mee doet. Dus de sintkado's zijn gereduceerd naar 3, evenals de kerstkado's. (ook van oma al 3 of 4, evenals met kerst. Ik vind het gewoon teveel) Ben klaar met maar kopen om het kopen en weet zeker dat wat ze nu krijgt, ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden.

Kolibrie2, GossipGirlxoxo en esklessebes vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

ben het helemaal met je eens, vorig jaar kocht ik goedkope hebbedingetjes om maar te vullen. Kopen om het kopen dus. Dit jaar zijn de schoenkadotjes duurder maar weet zeker dat ze er echt mee speelt en plezier van heeft. Vanmorgen had ze het Sinterklaas boek van de zoete zusjes bij oma en bij ons een knikkerbAan die ze al een tijd lang wil hebben. Vanacht was ze 3x wakker want ze was naar eigen zeggen zo zenuwachtig voor Sinterklaas. Vandaag dus geen schoen en ik sla ook mijn idee van versierpiet even over om de rust erin te houden anders slaapt ze straks de dagen dat ze geen schoen zet nog slecht omdat ze denkt dat er iets gebeurd. Die komt morgen en dan alleen een chocoladeletter in haar schoen. Dan kan zoon zijn schoen ook zetten en krijgt die ook een chocolade letter.

Liekje81 vindt dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die van de Zoete Zusjes staan hier ook op het verlanglijstje. Ze wil ook heel graag hun kookboek. Kan moeders ook weer aan de slag :roflmao:

7. GossipGirlxoxo

Dochter wil kookboek ook maar die lust natuurlijk niets. Dus heb gezegd dat ze die mag als ze meer gaat eten en moet beloven dat als we er dingen uit koken ze dat ook moet proeven en eten. Dat houd haar nu nog tegen. De afgelopen maand heeft ze wel voor haar doen veel dingen geproefd dus het zit er aan te komen denk ik (hoop ik).

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die van mij is niet zo'n moeilijke eter als jouw dochter, maar heel veel lust ze niet. Zal het boek eens inkijken bij Bruna morgen. Best een duur ding nl, en als ze het dan allemaal niet gaat eten beetje zonde.

9. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Wij beginnen op de dag van de intocht en dan mag dochter op woensdag en zaterdag haar schoen zetten.
    Ze mag op donderdag haar schoen ook nog zetten bij opa en oma..

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Wij hebben vorig jaar, (4 jaar), op zaterdag de schoen laten zetten. Op woensdag zat er iets in een tasje aan de deurklink / schuur / onder de tuintafel, toen ze van school thuis kwamen. Dit om de spanning te verminderen.
    Één van onze dochters vindt het erg spannend en is bang dat er een piet in huis is. Nu overwegen we om alleen nog maar overdag wat in hun schoen te stoppen zodat er geen angst is met naar bed gaan.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Afgelopen zaterdag mocht de schoen worden gezet... denk van het weekend nog een keer (of bij opa en oma wanneer hij daar gaat logeren) in totaal zo'n 3x denk ik.

Deel Deze Pagina