Iets wat onze opvang absoluut nog mist is modelleer zand. Maar er zijn zoveel soorten. Met welke hebben jullie ervaring en welke bevalt goed of juist niet?
Ik lees mee! Wil het op het lijstje zetten zodat familie wat kunnen kopen als ze willen (1 van de kinderen is ook nog eens jarig in de decembermaand).
Ik heb het originele kinetic zand, zat toen in een gele doos al jaren toen het net uitkwam. Ik zie nu alleen nog maar een paarse doos. Volgens mij had ik toen 2x 2,5 kg en dat begint nu flink te verminderen. Veel mee gespeeld door de kinderen, voelt fijn. Toendertijd in een speelgoedwinkel getest, ook magic sand. Alleen vonden wij dat minder lekker aanvoelen. Laat itt het kinetic zand wel een laagje achter op je handen.
Deze in de paarse doos hebben wij ook. Ook eens van iemand “nep” zand gekregen maar dat was echt minder goed
zHier ook de originele kinetic sand met de - toen - gele doos. Wij hebben dat zand nu al 6 jaar, en het is echt nog prima. We hadden een ruime hoeveelheid (4kg geloof ik), helft als back-up, en wat op de grond valt gaat gewoon weg. Nog altijd behoorlijk veel over, zoveel valt er niet op de grond gelukkig. Ik lees vaker dat het een hel is om uit vloerbedekking en kleding te krijgen - hier totaal niet die ervaring, het gaat overal makkelijk uit. Alleen moet je het niet nat maken, dan plakt het overal aan - maar de oplossing is dan wel eenvoudig; gewoon laten drogen en het is zo weer opgezogen of geschikt om mee te spelen.
Deegroller, van die kleiwalsen krijg je het plat mee met vormpjes, ijsco houders, taart vormpjes, autovormen en dinovormen voor de zandbak doen het hier goed.
Nog een tip: we spelen ermee op die doorzichtige dienbladen van de Ikea. Werkt erg goed en er beland zo minder op de grond.
Ik heb deze klaar liggen voor Sinterklaas. En ik heb er een gele koffer bij met bulldozer sloopkogel en vrachtwagentje geloof ik.