Hierzo, zoals het een beetje uitkomt, maar zeker wel drie keer in de week. De rest van de tijd heeft Sinterklaas geen tijd. Cadeautjes zijn hier zoal: puzzels, boekjes van Bobbi, sieradensetje en daarnaast altijd wat snoepgoed. Wat vinden jullie met pakjesavond? Wij hebben twee cadeau's, maar ik twijfel nog om er meer te kopen, maar mijn man vind het niet nodig. Naast onze twee cadeautjes krijgt ze namelijk nog zo'n twaalf a vijftien cadeautjes van overige familieleden. Jullie mening? Anders doe ik namelijk met Kerst nog wat cadeau's. we hebben dan ook twee cadeautjes, maar verder krijgt ze dan alleen nog wat kleinigheidjes van de rest van de familie (kerst doet mijn familie en die van mijn man trouwens ook niet zo veel aan).
In mijn beleving is dit veel te veel en nergens voor nodig. Een kind kan het allemaal helemaal niet verwerken en zal het ook niet waarderen. Een paar kadoos waar ze super blij mee zijn is veel waardevoller dan een enorme stapel in mijn beleving. Mijn kids krijgen met Sint maximaal 7 pakjes p.p. (exclusief schoenzetten) en daarna met Kerst 1 kadootje p.p. Kerst is bij ons voor volwassenen.
Dat kerst voor volwassenen is, is zelfs de reden dat wij met kerst niets doen. Sinterklaas voor de kids, kerst 1 cadeautje voor de grote mensen. Met pakjesavond krijgen mijn kids in totaal 6 cadeaus (incl. familie) en dus 2x een schoencadeautje (kleurboekje, klein duplo-autootje, boekje, dat soort dingen). Hoe sneller je in mijn ogen veel gaat geven, des te meer ze willen als ze ouder zijn... Maar zo denken wij erover hoor. Daarnaast: waar laat je die berg rotzooi? Ze hebben al zo veel!
1x per week met een klein cadeautje van 1 of 2,- Echt niet elke dag ook al is het maar een mandarijn of pepernoten. Met pakjesavond hebben wij nooit een hoeveelheid wel een bedrag tot hoever we gaan. Cygnet dat van die brief vind ik een heel leuk idee. Dat ga ik volgend jaar doen!
Missymom geloof ik: is dat de gewoonte in Belgie zo? Of is dat jullie idee? Kennen jullie niet de pakjesavond zoals in NL?
ik dacht niet beter te weten dan dat ik 1x haar schoentje zou zetten. de avond nadat de sint in het land is. zo was het vroeger thuis ook. ja en nog een keertje bij opa en oma. misschien dat ik hem nog 1xtje zet maar dat weet ik niet, vind het niet zo nodig eigenlijk. met 5dec krijgt ze ook nog vanalles en dan ook nog kerst en dan haar verjaardag...
3 x per week. En dan zit er iets kleins in. Kleurtjes, traploper, Cars autootjes, dat soort dingen. En met pakjes avond. Tsjah, hier gaan we altijd behoorlijk los. We zetten de helft aan de kant, die halen we later weer te voorschijn. Uitgepakt natuurlijk.
Ze mag 1 keer in de week haar schoen zetten en dat zit er een cadeautje in. (afgelopen week een fles voor de pop, zaterdag een dvd van het paard van sinterklaas en volgende week een boekje van woezel en pip). Wij vieren op 4 dec. sinterklaas met mijn ouders + broers met aangang en dan krijgt ze in totaal zo'n 10 cadeaus. Op 5 december vieren we sinterklaas met mijn schoonouders en zwagers/schoonzussen en dan krijgt ze ook iets van 8 - 10 cadeaus. Ik vind het wel veel maar goed de opa's en oma' s doen nou eenmaal 50 euro per kleinkind, wij zelf doen 50 euro en dan heeft ze nog ooms en tantes die wat leuks kopen en dat zit je al snel op veel cadeaus.
Wij hebben met de opa's en oma's en peters en meters afgesproken dat we een totaal zo'n 5 á 6 cadeaus voldoende vinden. Daarom geven opa en oma een klein schoencadeautje en de andere opa en oma doen gewoon niets (spaarbankboekje). Ze hebben er totaal geen problemen mee dat ze niets tatsbaars geven, want ze vinden het zelf ook wat overdreven anders Ze kijken veel liever naar de snoetjes van de kids op de middag zelf... Mijn moeder is daar wel anders in, die moet ik afremmen, maar ik vind wel dat ik daarover beslis. Ik heb trouwens 1 stelregel: al het speelgoed moet in de Trofast-kasten (1 voor hem, 1 voor haar) passen. Wordt die te vol, dan gaan we kijken waar we niet meer mee spelen. Twijfel ik nog, gaat het naar zolder, wordt/is er echt nooit mee gespeeld, gaat het naar speelgoedbank of KDV.
wij hadden hier toevallig vandeweek inderdaad discussie... Manlief vond 1x ruim voldoende... want dat deed hij vroeger ook! Nou ken ik mijn schoonmoeder een beetje.. die vindt dat soort dingen veel te leuk.. Dus na een hoop lol en discussie.. heeft hij zijn moeder gebeld om het te vragen Daar bleek dat hij alleen in het weekend 1x zn schoen mocht zetten. Gezien er meestal zo'n 3 weken zit tussen aankomst en pakjesavond.. wordt het dan 3x Laat dat nou precies hetzelfde zijn als wat ik in mijn hoofd had... dus nu zijn we het helemaal met elkaar eens Wij zijn overigens niet echt van de snoepjes.. dus hier een klein kadootje. Vandeweek zat er een klein canvasje met verf in (89ct bij de wibra) en ze was echt helemaal gelukkig. Hij staat inmiddels geschilderd en al te pronken op haar kamer Wel was het doosje rozijnen dat er voor sinterklaas in zat stuk gegaan? er lag een heel spoor rozijntjes naar de achterdeur? Maar die waren niet lekker zei Anne.. die waren voor zwarte piet?
Saskia, leuk dat doosje! Zulke dingen doe ik ook. Of dat zwarte piet met de garage heeft gespeeld of een puzzel heeft geprobeerd te maken of zo...
1 x per week op zaterdagavond mogen ze hun schoen zetten en komt er een klein cadeautje of wat snoepgoed in. Vorig jaar hadden ze op de psz gevraagd aan wat de kinderen allemaal in hun schoen hadden gekregen en de antwoorden in het psz-krantje gezet. Was verbaasd om te lezen dat mijn dochtertje als enige 'chocoladeletter' had geantwoord, want de rest had behoorlijk grote en prijzige cadeaus geantwoord. De rest komt wel met Sinterklaasavond.
hoi hoi, Hier word op de zaterdag een schoentje gezet dus 3 x eerste x kreeg hij een houten snij set met groente en fruit tweede x een wekker van poohbeer en voor aanstaande zaterdag weet ik nog niet,daarbij krijgt hij ook een zakje snoep van pepernoten snoep en chokocentjes die zakjes maak ik zelf en doet hij rustig de hele week mee.dus ik meng zelf het snoep en koop het maar een x aan het begin als sint in het land is. Het zijn ook cadeautjes waar hij wat van leert en nu ook mee bezig is en waren niet duur. Groetjes cis
Hier mag 2 maal per week de schoen worden gezet en dan krijgt ze klein cadeautje (kleurboek, stickervel, stiften). Komend weekend komt sinterklaas al op 2 plekken waar we heen gaan en bij beiden krijgt ze iets, dus dan mag ze het weekend niet haar schoen zetten
Ik ben er dit jaar voor het eerst mee begonnen (hij is nu 2,5) en hij mag 2x per week z'n schoen zetten (met een wortel erin ). De ene keer doen we er een klein kadootje in en de andere keer een chocoladepietje ofzo.
Hier mogen ze hem elke dag zetten en er komt ook elke dag wat in. Zo ben ik dat ook gewend, mocht hem vroeger ook elke dag zetten en kreeg altijd wat in mijn schoen.