Hoe vaak schoen zetten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door GossipGirlxoxo, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.384
    30.695
    113
    Vrouw
    Haha. Geweldig.
    Hier vanmorgen een lichte teleurstelling dat er geen mandarijn in zat.
    Dus ik zeg dat hij dan wel een mandarijn mocht pakken van de fruitschaal. Meh. Toch liever de pepernoten:roflmao:
    Volgende keer leg ik er een mandarijntjes bij.

Ze mogen 3 keer per week. Dan zit er een klein cadeautje in en wat pepernoten/snoep. En een mandarijn dus :D

2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.803
    4.583
    113
    Hier eigenlijk al een tijdje aan het verzamelen; een klein spelletje met zo'n balletjes van de hema, een insectenkijkbakje, een mini rubix cubusje (nep), etc. Allemaal kleine dingetjes van net een euro misschien.

Daarbij altijd iets lekker; een grote chocoladecent, een staf met smarties, een chocoladeletter, zakje pepernoten, etc.

Hier di en vr de schoen zetten. Vaker mag, maar dan zit er wss niks in. Om het voor zoon duidelijk te maken (want deze periode is een grote chaos voor hem in zijn hoofd) hangen bij die dagen ook een schoen-picto van 'schoen zetten'.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier twee keer in de week. Dinsdagavond en zaterdag. Ene keer wat lekkers en andere keer een klein cadeautje.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Vroeger 2x per week maar nu ze wat ouder zijn (8 en 12), jongste in een “ ik geloof wel in sint maar tegelijkertijd weet ik dat jij de kado’s koopt” fase, mogen ze 1x per week hun schoen zetten en krijgen ze een wat duurder kado. Vroeger kwam ik weg met een sticker velletje oid maar tegenwoordig zijn de dingen die ze leuk vinden toch wat duurder

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    2x per week op woensdag en zaterdag. Op woensdag wat lekkers en zaterdag een cadeautje.

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    O als ze willen zouden ze dat best iedere avond mogen doen, maar dan zouden ze 2-3x per week maar iets erin vinden en verder niet (hooguit een ''afgekauwde'' wortel, mits ze natuurlijk een wortel erin hebben gedaan ;) :p).

Maar 2-3x per week dus hier. Ene keer iets te snoepen, andere keer een kleinigheidje zoals stickers oid.

Hier kiezen we voor de donderdag en de zondag (en mogelijk nog de dinsdag), de jongste gaat namelijk (woensdag en) vrijdag naar de PSZ dus kan ze er dan over vertellen en op vrijdag en maandag kan oudste er dan op school over vertellen.

GossipGirlxoxo en Adje vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier dus elke dag. Snoepgoed gaat niet op dat lust ze niet. Ik heb nu best moeite met 20 kadotjes verzinnen. Man heeft voor de eerste drie dagen gekocht. Washimals, ik leer cijfers en een dieren reis koffer met knuffel en dierenarts spullen. Ik heb nu online voor 10 dagen knutsel spullen en sets besteld en 2 puzzels. Hopelijk ben ik volgende week op de been om nog op pad te gaan in een echte winkel. Iemand tips voor echt kleine dingen ipv snoepgoed?

Zulema vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Hier ook tegenstander van prullaria dus alleen maar mooie knutselsets besteld waar echt leuk mee gespeeld kan worden. Enige echt kleine wat ik heb tot nu toe zijn nieuwe placemats (die zei mooi vind) om op te knutselen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    @GossipGirlxoxo: Als je moeite hebt om wat te verzinnen, dan zou ik het toch anders doen (minder vaak iets erin bv.). Maar anders: tijdschrift, iets voor in haar haar, iets voor in bad of onder de douche, dat soort dingen.

NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

.
    Ik mocht vroeger altijd alle dagen behalve zaterdag (dan sliep sint uit :p je kon mij alles wijs maken:oops:) mijn ouders wilden 1 dag in de week niet belachelijk vroeg wakker worden. Het is dat mijn dochter uitslaapt anders had ik die ook ingevoerd hier in huis.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Heb nu al gezegt dat ik een bericht van Sinterklaas heb gehad dat ze zo lief is geweest en daarom elke dag haar schoen mag zetten. Is beetje compenseren dat ik de afgelopen 2 weken weinig met haar heb kunnen doen door pijn en operatie. Ze heeft het er zwaar mee gehad (ligt elke avond huilend in mijn bed omdat ze me zo gemist heeft) en hoop haar dat gevoel op die manier een beetje te laten vergeten. Door vrolijkheid van kadotjes elke dag. Je tips voor haar dingen of baddingen zijn top trouwens, zet direct een bad bruisnbal op het lijstje.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik snap het, maar vraag me of het zo werkt.

13. GossipGirlxoxo

Het is vast niet de meest juiste en opvoedkundige methode. Maar het geeft mij een goed gevoel en zij is al 2 avonden na het schoen zetten blij naar bed gegaan zonder huilend bij mij in bed te kruipen dus voor mij werkt het goed genoeg.

Forumnaam, PotjeGoud, KleineLai en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee van de leeftijd? Maar misschien heb je er wat aan

Glitter gel pennen
    Leuk notitieboekje
    Stickers
    Tijdschrift voor kinderen ofzo
    Puzzel
    Spelletje om te doen met de familie? (Bijvoorbeeld Koetje Boe, Rakker Kakt ofzo)
    Eigen bruisballen maken
    Iets van Lush of Rituals :p knetterbadzout bijvoorbeeld of FUN
    Iets om te verkleden.
    Lipgloss, nagellak (voor kinderen)

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    #55 MadeInUSA, 15 nov 2020
    Laatst bewerkt: 15 nov 2020
    Een keer per week op zaterdag. Dan zit er ook wel iets in dat de moeite waard is. Prullen hebben ze al genoeg. Vanochtend pakten ze een setje thermokleding, handschoentjes en muts/hoofdband uit om de wintermaanden op het sportveld door te komen. Later volgt misschien nog iets als knutselspul, een boek, een klein doosje lego...

Ze hebben ook gevraagd of als ze de schoenkadootjes skippen, ze dan hun gedroomde legodozen van sinterklaas mogen (de oudste wil de harry potter astronomietoren, de jongste de Bounty van ninjago). Daar zijn we nog niet uit. Ze hebben ook nog een keer een verkleedsetje tegoed wat ze graag willen (Hermelien en Lloyd uiteraard) maar dat is er vanaf ali niet meer op tijd, dat zal wel kerst worden.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Op woensdag en zaterdag en dan altijd een klein kadootje met wat lekkers erbij.

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik heb geen vaste dagen. Ze mogen de schoen zetten als dat zo uitkomt, als ze eraan denken en niet te moe zijn. In het weekend sowieso wel.
    De ene keer een cadeautje, soms ook alleen wat lekkers. En als ze iedere dag zouden zetten, dan zal er ook echt wel eens niks inzitten. Maar ze denken er niet eens dagelijks aan.

18. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hier is de oudste helemaal nog niet zo into sinterklaas (ik hoop stiekem dat het nog komt als ze er op school mee bezig gaan- Vlaanderen hier dus vakantie gehad tot vandaag). De jongste roept wel de hele tijd 'klaas'. Dus hier vragen ze er nog niet naar. Door de intocht zaterdag, heb ik zelf hun schoen gezet en gevuld ;) maar alleen met lekkers wat ze normaal toch wel krijgen overdag... Dus niets extra... maar ze waren wel blij :thumup:

Zxcvb en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit jaar zetten ze 'm niet.. ze vragen er niet om- denken dat het voorbij is ofzo? De jongste gelooft nu ook niet meer. Als ze er om vragen mogen ze 'm best zetten. Wel hoort dan zingen erbij :p

Hier werd de schoen iedere dag gezet. Wij deden er dan 4 tot 5 x per week wat in:
    chocomuis
    pepernoten
    choco muntjes
    mandarijntje
    kleine chocolade letter
    schuimpjes
    taai taai
    -etc

uiteraard 1 a 2 creatief met kruidnoten ;)

1 a 2 x een kadootje - een pen of stempeltjes ofzo. Kadootjes dus verder amper; ik had altijd al moeite genoeg (en nu ook) om kadootjes voor 5 december zelf te verzinnen...

Regel omtrent het snoepgoed was wel; je mag smorgens best een kruidnootje opeten- maar verder gaat het in je trommeltje voor uit school.. en ook dán: gewoon normaal.... (ook als wij 'niet normaal' gestrooid hadden :p )

Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hier hebben we 1 keer in de week. En als ze er om zouden vragen vind ik nog een keer prima. Maar hier vragen ze dus niet, maar dat is wel zo gegroeid. Nooit strijd gehad. Sint wordt anders veel te druk om elke dag langs te komen. Werd bij ons prima geslikt. Ik zou elke dag schoen zetten zelf stressvol vinden , vijf schoenen hé!:roflmao: .En ook de grote dames mogen de schoen zetten. Moeten ze alleen wél een liedje zingen. Dat heeft mijn oudste zaterdag prachtig gedaan :thumup:. En ik zet mijn eigen schoen ook een keer mee, want ik wil ook zo’n dikke chocoladeletter.
    Wij geven de eerste keer het cadeau waar ze afgelopen tijd heel vaak om gevraagd hebben. Zijn we daar vast vanaf.
    Tweede keer iets nuttigs met iets lekkers.
    Derde keer een gezamenlijk gezelschapsspel. Dus niet eens echte schoencadeaus.
    Maar als ik wel elke dag schoenen zou moeten vullen dan zou dat een -
    Een pen met zes kleuren. (Altijd cool)
    Spul voor onder de douche/in bad.
    Nagellakje
    Haar spul
    Oorbellen
    Ondergoed
    Sokken/happy soks
    Pantoffels
    Muts/handschoen sjaal set elke dag 1.
    Bioscoop kaartjes
    Schaatsbaan kaartjes?
    Ik heb jaren terug de oudste dames toen denk 6 en 8 schaatslessen cadeau gedaan. Er leuk, en hebben ze nog profijt van. Maar volgens mij is je dochter nog een stukje jonger.
    Ach en pruttel, sommige duurdere dingen die ik ooit voor de kinderen heb gekocht wordt niets mee gedaan, terwijl al die slijm troep en plakhandjes en plak ballen of zo’n trapspiraal geen idee hoe je dat noemt, elke keer weer in beeld kwamen.
    Een stukje zeep voor een zeepzakje. Of setjes dat je zelf zeep in vormpjes smelt.
    En elk jaar weer willen ze Japans snoep. Zelf maak setjes zijn dat. Erg leuk ook om samen te doen. En is niet alleen maar in zoete smaken. Je kan ook hamburger met patat maken:o: .

Deel Deze Pagina