Hoe vaak schoen zetten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door GossipGirlxoxo, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier ook, al geloven ze niet meer met 11 en bijna 14 willen ze toch hun schoen zetten.. tja dan moeten ze van mij wel een liedje zingen hahaha

GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Haha, dat vind ik wel een goeie voor als ze niet meer geloven.

Afgelopen zaterdag is piet de smeerpoets geweest. Dat hij de vloer vies had gemaakt viel ze wel op, maar dat hij al hun schoenen door de kamer verspreid had, viel ze niet eens op:roflmao:

Shay25 en tuc vinden dit leuk.
  3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    Ze hebben hem afgelopen zaterdag gezet, en voor de rest weet ik het nog niet :oops: De oudste (9) gelooft niet meer dus dat scheelt ook wel weer. Het was bij hem eerst een twijfel geval maar sinds gister zei hij dat het Kees van flodder is :D.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Hier alleen op zaterdag en in de week voor Sinterklaas mag hij ook op woensdag. Sorry maar anders vindt ik het gewoon echt te vaak. Er zit dan wel een kadootje bij van rond de 10 euro en wat snoepgoed.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Daa heb je een punt ik zit nu voor dochter al op €210 aan schoenkadotjes en heb nog 6 of 7 dagen te gaan.

Zulema en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Hoezo dan bewust de kadotjes en het lekkers niet verdelen over 2 of 3x schoen zetten? Doe je het expres in 1x Per week voor de spanning die het met zich meebrengt?

Dank je zitten hele leuke dingen tussen. Wil ook graag nog wat nuttigs in de schoen doen als een voorleesboekje. Vorige week een hele stapel pyama's gekocht en baal nu een beetje dat ik er niet 1 of 2 appart heb gehouden om in te pakken.

7. GossipGirlxoxo

Geloven ze nog wel? Hier is het nog nooit in mij (of mijn kinderen) opgekomem om te onderhandelen met DE sint :roflmao:

8. GossipGirlxoxo

Voor jou en alle anderen met niet gelovende kinderen. Vieren jullie pakjesavond nog wel? Als mijn kinderen beide niet meer geloven is het over met schoen zetten (misschien 1x voor de leuk) en over met pakjes avond.

9. GossipGirlxoxo

Vind je idee van de bioscoop bon een hele leuke voor mijn zoon die niet geloofd op pakjes avond in de zak.

Lafelife vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Hier komt ook altijd 1x versierpiet (meestal meteen na de intocht maar dat redde ik dit jaar niet zo snel na mijn operatie) en 1x rommelpiet. Die de hele woonkamer op zijn kop zet. Dat is man zijn ding. Dat zat vanavond of morgen wel gebeuren.

11. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Wij hebben vaker een doos in de kamer staan of een afvalzak (laten daar nu steeds de kados inzitten maar ze zien het gewoon niet...

12. DeniseMK

DeniseMK Actief lid

14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    Hier mag mijn dochter 1x in de week haar schoen zetten, in het weekend. Maar ze slaapt 1x in de week bij oma en 1x bij opa en daar mag ze ook haar schoen zetten. in totaal dus 3x per week, en dat vind ik echt meer dan zat. Met 5 december pakken we altijd groots uit.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Hier nu maar 1 gelovend kind. De rest niet meer, maar Sint blijft erin!
    Wij zetten sowieso maar 1x de schoen. Dan doen de groten ook gewoon mee, want tieners lusten ook nog steeds snoepgoed;)
    Pakjesavond vieren we met het hele gezin. De kinderen die nog op de basisschool zitten krijgen gewoon cadeautjes uit de zak. Met de rest trekken we lootjes. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat nog leuker vind. Ik hoef niet meer voor iedereen cadeautjes te kopen/verzinnen. Dat regelen ze allemaal zelf.
    En dan die laatste week is iedereen druk met zijn surprise. Alle kamers zijn verboden gebied, er wordt om de gekste knutselmaterialen gevraagd en super geheimzinnig gedaan. GEWELDIG!!
    En dan met pakjesavond heel gezellig met alle surprises en gedichten. Echt superleuk!

PotjeGoud, GossipGirlxoxo en Athina vinden dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    :eek:
    Oef, ja dat is wel erg veel!

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij vieren pakjes avond al jaren met familie.
    Vroeger -toen ik klein was- deden we het 3x : thuis, oma 1 , oma 2
    Dat vond ik nu teveel. Qua kadootjes maakt het geen verschil, maar wel qua 'avondjes' . Dus bij mijn familie doen m'n ouders het, en trekken we lootjes voor de volwassen (3 gezinnen + ouders -totaal 4 kinderen) + kleinigheidje voor elkaars kinderen
    Met mijn schoonfamilie (1 schoonzus + oma+ schoonmoeder) doen we het voor de volwassenen het zelfde alleen doen wij 'onze' kadootjes voor de kinderen er ook bij. En dat zal nog wel even zo gaan, aangezien nichtje en neefje 4 en bijna 1 zijn. Met kerst doen we eigenlijk nooit kadootjes. Alleen een doorgeef spel met schoonfamilie. En dat wordt dit jaar vervangen door een bingo - makkelijker met afstand houden.

Zxcvb en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Voorlees boek (of een boekje om zelf te lezen, weet niet hoe oud ze is) doet het hier goed. Verder heb ik wat kleine doosjes Lego friends, een kleurboek en glitter stiften. Ohja en een LoL bal :rolleyes:

17. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Nou we hebben dit jaar hier idd bewust zo voor gekozen ivm de spanning en het slechte slapen daarvan..

Vorig jaar lag ze er gewoon nachten wakker van:oops:

Aangezien ik er 1 heb die echt 13/14 uur slaap nodig heeft.. :D
    Besloten om dat 1x in de week op vrijdag avond te doen
    Zo creëren we wel de rust die ze aan geeft nodig te hebben :thumup:

Mocht dochter niet meer geloven zetten we de traditie van kerst (pakjes onder de boom ) door.
    Dat doen we ook al sinds geboorte.
    Dan is het sint gebeuren over

18. GossipGirlxoxo

Normaal deed ik minder maar heb me dit jaar slecht voorbereid van te voren en met mijn operatie moest veel online gekocht worden (dus geen koopjes al in augustus ofzo). Zoon zei dat hij echt niets hoeft en wil met schoen zetten dus vond het wat minder erg nu. 2x had ik dit niet gedaan. Zoon vergeet ik niet helemaal die krijgt wat extra zakgeld zodat hij zelf wat leuks kan kopen als hij het opspaart.

Zxcvb vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Ze is pas 4. Die LOL dingen staan wel op haar verlanglijstje maar ik vind dat dus echt een voorbeeld van prularia. Hier vind ze het openmaken (met wat opmerkingen als zoo cute, met als de kindervloggers doen) erg leuk maar daarna word er niet meer naar omgekeken. Dat vind ik echt zonde van het geld. Als ik het red hoop ik nog naar action te kunnen ergens volgende week voor iets als gel glitter pennen.

Zulema vindt dit leuk.
  20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Het enige dat Emma op haar verlanglijstje heeft staan is make up. Nu heb ik een k3 make up spiegel inclusief make up gekocht, maar dat gaat in de zak voor pakjesavond.

Deel Deze Pagina