Hoe vaak schoentje zetten?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door DastyQueen, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Hier 2x per week. Vindt ik meer dan zat.
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    7 dagen in de week ;) 2 of 3 dagen zit er niets in . En de overige 4 dagen mandarijntje - handje kruidnoten - chocolade munten en misschien 1 of 2 keer een schoen kadootje. Maar over het algemeen snoepgoed - wat dan smiddags met 'snoepjestijd' opgegeten word of in de snoeptrommel verdwijnt (waardoor vroeger de kruidnootjes nog weleens opnieuw gebruikt werden haha)
     
  3. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik mocht als kind ook elke dag mij schoen zetten.
    Mijn kinderen vroeger ook elke dag, nu om de dag, maar zitten dan wel kleine dingetjes vd action in.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook niet ;) maar als ze de schoen willen zetten mag dat van mij :p . Schoenzetkalenders doen wij niet aan.
     
    Proudmama2012 vindt dit leuk.
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij de blokker lagen trouwens mini-meccano setjes -vanaf 5 jaar - voor 1 euro! echt top.. . bestond dan uit 48 tot 54 onderdelen -plaatjes en schroefjes. Ik heb er zelfs voor mijn 10 jarige 3 gehaald... het is simpel voor haar -maar geloof dat ze het wel heel leuk vind om zelf in elkaar te zetten.

    Race auto - graafmachine - en nog 2 soorten..
     
    Roanna vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Het gaat in dat geval ook niet zo zeer om hen, maar meer om dat ik 100-210 euro aan ‘kleine dingen’ zonde vind en dan dus liever een paar kleine dingen koop en van het resterende bedrag iets groters, zeg maar. Omdat zij daar vaak, naar mijn idee, ook meer aan hebben.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    Twee x per week
    Woensdag en zaterdag
     
  8. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Toen ze geloofden 1 a 2x per wk.
    Nu heb ik voor beide wel een chocoletter gehaald en natuurlijk 1 voor mijzelf, zo lekker met karamel zeezout.
    En op 5 dec kregen ze altijd een Adventskalender, deze krijgen ze nu nog. Verder nooit pakjesavond gevierd. Vond het zelf vroeger ook niet echt leuk. En gelukkig wonen wij niet in Nederland dus doen wij lekker kerstig.
     
  9. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    Elke dag maar geen cadeautjes. Wel wat lekkers. Pepernoten, manderijntje, chocolaatje,...
    Hij weet wel dat als hij voor 7u begint te roepen dat hij s'avonds dan geen schoentje meer mag zetten. Dan zet hij die maar overdag en dan maar hopen dat zwarte piet dan iets komt brengen op het moment dat ik hem van school haal.
    En soms vergeet ik dat te vullen. Sint heeft het druk dus kan gebeuren.
     
    Athina en Marchella vinden dit leuk.
  10. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    1x: op de dag dat Sint aankomt in het land. Dus as zaterdag. Dan zit er altijd iets lekkers in de schoen, soms een klein cadeautje (van hooguit €2,-)
    Vaker vinden wij niet nodig.
     
    Posh en Fristi2012 vinden dit leuk.
  11. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Hoe doe je dat?:eek:
    Zondagochtend mogen ze om 7 uur naar beneden om te kijken wat er in hun schoen zit. Ik lig dan nog in bed. Voor het ontbijt zijn de chocolade munten toch echt op hoor.
    Daarom geef ik ze ook nooit een letter in hun schoen:roflmao:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Voorheen deden wij altijd 1x, de zaterdag van de intocht. Maar ik weet nog niet of ik dit jaar sinterklaas wil vieren. De oudste geloofd niet meer, al wil ze wel graag haar schoen zetten, en de jongste heeft geen flauw benul. Oudste is daarna ook bijna jarig en heeft dan meestal haar wensen al met sinterklaas gehad zodat ze niet meer weet wat ze met haar verjaardag wil hebben.
     
  13. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    #53 Marchella, 15 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2018
    Dagelijks. En 1 of 2x per week vinden ze er dan een kleinigheidje in.
     
  14. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.431
    784
    113
    Zoon van bijna 4 keek me aan alsof ik gek was dat hij zijn schoen mocht zetten. Ik denk dat we 2 a 3x doen. Ze hebben al zoveel, al die spullen.

    Pakjesavond houden we ook simpel, zoon speelt het liefste met autootjes of buiten.
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    1 keer per week. Dus zou zijn 3 zaterdagen. En dan met sinterklaas zelf nog allemaal cadeautjes en op het werk van mijn man. Dan van overgroot oma nog en haar 2 oma's. Dus ik vind het wel weer genoeg dan.
     
  16. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Hier mag ze 4 keer haar schoen zetten en we vieren Sinterklaasavond op zondag 2 december.
    Ze krijgt in haar schoen iedere keer iets te snoepen en een klein cadeautje ( heb een squeeze ei, potje slijm, kwartetspelletje van Sinterklaas en een dierenboekje met een bouwpakketje van een olifant gekocht).
     
  17. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Krijg je dan geen hyperende stuiterballen?!:roflmao: Denk dat die van mij 's nachts in de woonkamer naast haar schoen wil gaan slapen om zwarte piet te betrappen, daar had ze het een paar weken geleden in ieder geval over. Als ze elke dag haar schoen zou mogen zetten gaat ze spoken vrees ik lol.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Hier mogen ze sowieso niet om 7 uur naar beneden. Wel om 8 uur. Dan komen ze daarna terug naar boven om te laten zien wat ze gehad hebben. Ze weten goed dat we s ochtends vroeg geen snoepgoed eten en dat doen ze dus in een bakje voor de middag. Gewoon een regel zoals je thuis wel meer regels hebt.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Hahaha die heb ik sowieso wel :D
    We vertellen ze steeds opnieuw dat ze hun schoen mogen zetten maar dat het niet betekend dat er ook elke keer iets in komt. Want Sinterklaas en de Pieten hebben heeeeelllllll veel kinderen om te bezoeken en ze weten van te voren nooit wanneer ons huis op hun route ligt.

    Onze oudste weet al dat het allemaal nep is maar vind het evengoed nog retespannend.
     
    Athina en Zara75 vinden dit leuk.
  20. Melief

    Melief Niet meer actief

    In principe 1 keer per week op zaterdag, dan krijgt ze een klein kadootje (onder de 5 euro)
    Maar lees hier het invullen van een vriendenboekje dat vind ik ook een erg leuk idee en misschien dat ik idd nog wel een keer een chocoladeletter doe met een hap eruit om in te springen op het Sinterklaasjournaal
     
    DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina