Hoe vaak schoentje zetten?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door DastyQueen, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja - africhten haha en mazzel hebben misschien .. en stél ze zouden het wel opeten - dan hebben ze de rest van de dag pech. En natuurlijk zeg ik smorgens weleens als ik beneden kom (want hier zijn ze ook altijd eerder dan ik) vooruit - pak maar 1 of 2 kruidnootjes nu - of een klein muntje. Maar ze weten het hier best. De trommeltjes worden dan vaak ook snel gepakt. En daarbij - omdat ze met zijn 2en zijn heb je die controle van elkaar :p - gelukkig spannen ze nog niet samen - zover ik weet tenminste - door af te spreken dat ze allemaal hun mond houden.
     
  2. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik ben al blij als ze tot 7 uur stil zijn, dus 8 uur gaat nooit lukken:roflmao:

    En natuurlijk zou ik de regel in kunnen stellen dat niet alles in 1x op mag. Maar ach die ene keer in het jaar dat ze hun schoen zetten ga ik niet moeilijk doen. Op = op.
     
    2kanjertjes en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    zaterdag en woensdag
     
  4. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.421
    113
    Vrouw
    Hier ook 1 a 2x per week. In ieder geval elke zaterdag en dan doe ik er een klein cadeautje in. Puzzel, boekje etc. Doordeweeks gewoon wat pepernoten.
     
  5. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Precies dit!
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Ik heb er geen problemen mee als ze drie keer per jaar ontbijten met kruidnoten of een (kleine schoen)chocoladeletter, de overige 362 dagen ontbijten ze gezond. :roflmao:
    En hier is alles na 6 uur ochtend. :roflmao:
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Ik geloof dat wij altijd iets van 2x per week deden. Laatste paar jaar was het misschien maar 2x in totaal (eerste zaterdag en dan nog een weekend) aangezien er geen gelovers meer waren en het echt voor de leuk was. Nu zal het ook niet veel meer worden aangezien zoon nog niet echt zal snappen wat het allemaal inhoudt.
    En dan krijgen ze meestal een keer een chocoladeletter en een keer een kleinigheidje en voor de rest wat pepernoten of ander snoepgoed.
     
  8. Tove

    Tove Niet meer actief

    Zo'n 4x per week, soms vaker. Afwisselend cadeautjes en snoepgoed, of beide. Snoepgoed mogen ze gewoon opeten 's ochtends:).
     
  9. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Hier net zo.

    Wij doen er altijd iets lekkers in, geen kleine prul dingen. En dat gaat dan in hun snoepbakje en mogen ze in de middag opeten.
     
  10. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Vanaf aankomst sint NL
    2x per week
    tot aan de middag 1dec dat we Sint met familie vieren

    Ik denk dinsdag avond en vrijdag avond

    Ze mag haar laarsje wel vaker zetten hoor maar dan zit er niets in..
     
  11. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Hier mogen ze elk weekend vanaf aankomst een keer de schoen zetten, dus 3x in totaal en dan op 5 december pakjesavond :)
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    1 keer per week op zaterdag, dus 2x want 1 december hebben we al pakjesavond.
    En dan stop ik er nog een keer zomaar pepernoten of zo in. De kadootjes zijn klein maar wel iets wat ze willen of wat aan hebben. De oudste wil al tijden zo'n ztringz touwtje, is steeds bezig met wollen draadjes. En de jongste vindt t ook leuk. Als ze er nog zijn bij de intertoys wordt dat de buit van zondag.
    We hebben nu 3 grotere kado's in huis, een voor hen samen (prentenboek opgedragen aan beiden), een station voor de houten treinen van de jongste (jaja we hebben m gekocht) en een enorme kist kapla, waarvan ik twijfel of die dan op naam van de oudste gaat of voor beiden, dan moet er voor de oudste nog iets bij. Al weet ik nog niet direct wat.
     
  13. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28
    Mijn kinderen mogen iedere dag hun schoen zetten, maar dat betekent niet dat er iedere dag iets in zit. Ik gok dat we 2x per week iets in doen, we hebben geen vaste regels hiervoor.
     
  14. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Geen idee. Ik doe altijd maar wat. Meestal wel op zaterdag. Maar de andere dagen verschillen. Soms belt oma ineens dat er daar iets is gebracht. Dan heeft mijn man wat kleins gekocht voor de schoen. Dan heeft tante iets bij de voordeur geknald in de ochtend.. etc etc
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Niet. Ze heeft gelukkig nog geen notie van sinterklaas.
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.035
    15.044
    113
    Zetten mag elke dag maar er zit niet elke dag wat in. 2x kadootje, soms chocola, versierd fruit, briefje etc. En soms ook gewoon niks want de pieten hebben het veel te druk om elke dag te komen:cool:

    Ik laat het een beetje van de kinderen afhangen. Als ze morgen de schoen zetten krijgen ze een chocolade sinterklaas, de letters hebben de nieuwe pieten (zie sinterklaasjournaal) helemaal opgegeten. Ik heb ze niet gekocht omdat ze die toch niet opeten, te massief
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.035
    15.044
    113
    Waarom geen pakjesavond maar wel schoen zetten?

    Ik ga verder lezen, misschien is het al verteld:)
     
  18. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    326
    166
    43
    Nee nog niet verteld. :roflmao:

    Ik heb niks met pakjes avond eigenlijk. Een zak cadeaus, half uur papier scheuren en klaar is kees. Ook trekken we in de familie vaak lootjes en vind de pakjes avond ook wat dubbel op.
    Hier komen langzaam tot de kerst cadeaus onder de boom.. En dan tot aan de kerst het helemaal vol ligt onder de boom. Staat mega gezellig en lekker af en toe gissen welk pakje wat zou kunnen zijn:thumup: en waarom dan wel schoen zetten? Gewoon omdat het toch een beetje erbij hoort, het hele sint gedoe. Dit doen we al jaren op deze manier. Ben verder niet anti sint hoor. We gaan ook naar de intocht bijvoorbeeld. Maar de heisa rondom pakjesavond ligt mij niet. Maar dit is geheel persoonlijk.
     
    Marchella en toch3 vinden dit leuk.
  19. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    768
    530
    93
    Komende zondag mogen ze een schoen zetten en door de week nog 1 of 2 keer.
    Weekenden erna niet, beide zaterdagen komt Sinterklaas op het werk. Op 2 december vieren we de eerste keer pakjesavond.
    Hier gaan er eigenlijk geen cadeaus in de schoen.
     
  20. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Meestal 1x per week op zaterdagavond vanaf dat de Sint in het land is. En alleen wat pepernoten met wat ander Sinterklaas snoepgoed.
    Kadootjes alleen met pakjesavond op 5 december.
     

Deel Deze Pagina