hoe vaak schone thee/keuken-doek?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

ik sta echt met stomheid verbaast over het feit dat je zegt: zon doekje word toch niet echt vies?
    :$
    vind t wel grappig topic

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bijpassend spul hier dusse...vaatwasser of niet...het gaat altijd samen in de was. Vaatdoekjes sowieso elke dag. Hand- theedoeken om de dag.
    Denk dat als Ruben echt zelf los gaat op die dingen dat het dagelijks zal worden. Nu heb ik voor hem een apart washandje hangen (die ook dagelijks in de was gaat, soms na elke maaltijd).

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zoals al vaker gezegd, dat ligt er maar aan wat je ermee doet. Als ik er alleen de broodkruimels mee heb weggeveegd of wat gemorst, gekookt water mee heb weggehaald dan is ie echt nog niet vies en kan ie makkelijk nog een dagje mee.

Als ik er echt het hele aanrecht mee heb schoongemaakt en tijdens het koken gemorst eten mee heb verwijderd, tja dan is ie natuurlijk wel vies en pak ik ook een schone.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owwww....vaatdoekjes zijn volgens mij de grootste bron van bacterien in je huis. Ik heb wel eens het idee dat bij sommige mensen het toilet schoner is....blegh

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik sta er ook van te kijken hoor!
    zoveel vrouwen die niet beter weten lijkt wel.

en de bacterien die in die doekjes zitten zijn niet goed voor de gezondheid.

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    hier gaat de theedoek en handdoek dagelijks de was in.. vaatdoekje wissel ik na elk gebruik... ik vind die dingen zó vies...! maar vaak gebruik ik ook van die hygienische schoonmaakdoekjes, net zo makkelijk en scheelt gigantisch veel was!

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ongeveer 2 keer per dag een nieuwe theedoek en handdoek en ook 2 keer per dag een nieuw vaatdoekje. De wasmachine draait toch wel8)
    Toen Ons Kleintje wat kleiner was nog wel vaker ivm afdrogen kolfspullen enzo (daar hadden we weer een aparte theedoek voor)
    groetjes

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook zo'n easy pull erbij hoor!
    Die gaat vaker over de tafel dan de vaatdoek :D

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Elke dag en als het erg vies of nat is meerdere keren.

10. Writer

Writer Niet meer actief

dus als zo vies en zo veel bacterien bevatten moeten somige mensen vaak ziek zijn toch ?hoe bewijs je anders dat het zo slecht /vies is?

ik vervang ze ook om de 2 a 3 dagen en wij zijn niet vaak ziek gelukkig:)eff afkloppen hoor

11. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik denk dat je niet wilt weten hoeveel bacterieen er in zo'n doekje zitten als je het onder de microscoop bekijkt....
    Er wordt voor zwangere vrouwen toch ook niet voor niets gezegd dat vaatdoekjes ook vaak vervangen moeten worden....

En zoveel extra was geven die paar doekjes toch niet lijkt me.....

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Doekje 1 keer in de 1 a 2 weken uitkoken hoe ranzig (sorry maar andere benaming heb ik er niet voor)
    Ik heb echt geen smetvrees of zo maar doekjes in de keuken werd mij van uit huis al heel vroeg bijgebracht dat het een bron van heel veel bacterien zijn.
    En wat hierboven al gezegt wordt zoveel extra was is een doekje ook niet hoor.

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

1x per 2 dagen. vaatdoek gebruik ik 1 dag. tenzij ik de vloer ermee schoonmaak ofzo als er iets gevallen is, dan gaat ie direct de wasmand in.

14. Hier worden vaatdoekjes ook minstens een keer per dag vervangen, bij het opdoen van de grond of schoonmaken van het aanrecht direct.

Stilstaand water is een bron van bacterien... ook "schoon" water... bacterien zitten overal.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    elke dag, soms als ie echt nat is 2x. elke avond voor ik naar bed ga en na het opruimen van de keuken gaan alle doekjes etc meteen de was in.
    spons om om te wassen verwissel ik 3 a 4 keer per week

16. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Elke dag de theedoek, vaatdoek en handdoeken als ze gebruikt zijn!

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    handdoeken in de keuken en wc en theedoeken 1x per dag en schoteldoeken 2x per dag.

als ik er iets mee opgeveegd van de vloer ofzo natuurlijk meteen

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Meiden het klinkt misschien vies voor jullie maar ik lees nogal een hoop verschil over het gebruik van het vaatdoekje! Als mijn doekje regelmatig de grond zou zien dan zou het ook meteen de was in gaan, maar dat gaat het niet.
    Zoals ik al schreef gebruik ik bijna altijd van die wegwerp doekjes van ajax. Dit vind ik hygienischer dan een vaatdoekje. Hierdoor wordt mijn vaatdoekje bijna nooit gebruikt! Dan ga ik hem toch niet elke dag in de was doen?
    Ik lees hier ook over vaatdoeken die gebruikt worden om tafels af te doen en zelfs de wc. Nou mij niet gezien.
    Dus het is wel een beetje makkelijk oordelen dat iemand vies is als je niet weet wat diegene met zijn doekje doet! ;)

Enne dat uitkoken vies zou zijn, volgens mij is iets dat gekookt heeft altijd nog schoner dan iets dat in de wasmachine geweest is.. maar misschien ben ik een beetje dom?

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

theedoek en handdoekje worden elke dag vervangen
    vaatdoek 3 a4 x op een dag

20. :D:D, dan die ook maar 1 x per dag in de was

Deel Deze Pagina