Ik elke week, gemiddeld dan. Als hij vroegtijdig vuil is, dan vervang ik hem direct. Heb zelf ook een vaatwasser dus gebruik de theedoek zelden.
Ik doe elke 3 dagen ongeveer een schoon handdoekje, theedoekje en vaatdoekje. We hebben natuurlijk geen kinderen dus zo vies word de boel niet hier... We zijn met z'n tweetjes.
Hier alles elke dag schoon, soms nog een keer vaker. Mij is ook altijd geleerd dat een vaatdoekje een bron van bacterien is.
Vind het wel overdreven hoor, vaatdoek meerdere keren per dag vervangen. Bij ons is het gewoon 's avonds alles in de was en 's morgens weer nieuwe. Echt niet meerdere malen per dag en ik gebruik het vaatdoekje alleen maar om het aanrecht en fornuis mee te doen, en eettafel. Ik doe er niet de grond ofzo mee.
Ben ik wel met je eens, alleen heb ik de "tic" dat als het vaatdoekje te nat is ik het vies vind en hem dus vaak tussen de middag en 's avonds vervang.... Kan er niks aan doen, die "tic" heb ik al jaren...
maar een vaatdoekje he, dat is toch gewoon een doekje die je kunt wassen, dus nat maken, wringen en gebruiken. Maakt toch niet uit als ie te nat is. Of snap ik het nou niet?
Heb je helemaal gelijk in, alleen vind ik het dan dus vies en heb ik het gevoel dat ie vol bacteriën zit...vooral als ik het aanrecht, etc. er mee schoongemaakt heb. Misschien is dat wel niet zo, maar ik weet wel waar mijn idee wegkomt... Mijn moeder deed ook altijd het vaatdoekje 2 x per dag verschonen en dus ben ik nu eenmaal opgegroeid met dat idee. Mijn man verklaard mij ook voor gek hoor en zegt vaak: "heb je nou nog geen was genoeg" 8)
Handdoek en theedoek 1 a 2 keer per week. Vaatdoekje 2 a 3 keer per week. Gaat wel bijna elke dag in een badje van kokend water met soda.
Theedoek 2 x per week vaatdoek elke dag handdoek 1x in de 2 dagen. In het weekend elke dag. Vind dat soms zo vies als je bij andere mensen je handen gaat afdrogen en dat die handdoek dan nattig is. En als je dan even aan je handen ruikt, ruik je gewoon van die " vieze natte ik hang ik al veel te lang" handdoek....brrrrr
De vaatdoekjes iedere dag, de handdoeken verschilt ligt eraan hoe ze eruit zien/droog voelen en/of mijn zoontjelief niet ermee gespeeld heeft vind het leuk om te poetsen de theedoeken bijna iedere dag. Ligt ook aan de situatie
Vaatdoekje toch wel een aantal keer per dag. Vind die dingen anders zo vies en ze nemen toch weinig plaats in in de wasmachine. Ik heb geen afwasmachine maar moet bekennen dat ik maar zelden afdroog en gewoon iedere keer als ik wel ga afdrogen een schone theedoek pak.
elke dag schone thee-handdoeken en vaatdoekjes. Maar met een peuter die nogal eens iets morst meestal wel meerdere keren per dag alles schoon.