rechten biologische vader

Discussie in 'De lounge' gestart door conny75, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb dit al in en andere topic gevraagd maar nog geen reakties opgekregen dus daarom wil ik het zo vragen.
    Het is voor mijn neefje, zijn inmiddels exvriendin is onbewust zwanger geworden, ze hebben een relatie geprobeerd maar het werkte niet. Mijn neef heeft toen besloten om een einde aan de relatie te maken, hij zegt ook eerlijk dat hij liever niet in een ongelukkige relatie wil blijven voor het kindje. Daar is het kindje ook niet mee geholpen. Nu is zij inmiddels bevallen van een zoon en hij mag niets weten, officieel weet hij nog niet eens dat het geboren is. Nu heeft hij het via andere al gehoord en ook dat het gelukkig goed is gegaan. Hij wil heel graag zijn kind leren kennen en ook de verandwoordelijkheid er voor dragen maar zij houd het tegen. Hij mag niets met het kindje te maken hebben en zij doet er ook alles aan om het verborgen te houden. Wat kan hij nu het beste doen, hij wil graag bij haar langs om het te vragen maar zij woont bij haar ouders en hij is al een keer neergeslagen door haar broer. Het haalt dus niets uit om langs te gaan, mijn neef doet dat ook liever niet omdat hij weet dat zij er alles aan zal doen om hem agresief te krijgen zodat hij te ver gaat dan heeft hij helemaal geen poot meer heeft om op te staan.

groetjes
    conny

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hij kan zeker bezoekrecht afdwingen via de rechter, als hij tenminste iemand is die geschikt is als ouders.

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hij zal dan toch een advocaat in de arm moeten nemen want hij heeft het kind dus zelf niet aangegeven op het gemeentehuis en zal dus waarschijnlijk niet als biologische vader op het geboorteakte staan...

dus tja daar komt de advocaat om de hoek kijken die samen met hem en met zijn ex aan tafel zouden moeten gaan zitten om een en ander op papier te zetten en liefst natuurlijk in "harmonie"

maar zo te lezen zit dat er niet in en zal het dmv de advocaat via de rechter afgedwongen (ouderschap - gezamelijk gezag - bezoekrecht etc) moeten worden hoe dan ook heeft hij hierbij een advocaat nodig die dit in gang zet en dat dit verder geregeld kan worden...

het kan in ieder geval een langlopend iets gaan worden, dus hij heeft wel een beetje "adem" nodig om dit vol te houden...

succes

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Onmiddelijk naar een advocaat gaan.

Het zal echter wel heel moeilijk gaan worden aangezien hij hij het kind niet erkend heeft en wettelijk gezien niet de 'officiele' vader is.

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    op de website www.bam-mam.nl staat een hoofdstuk 'juridisch' Deze site is voor bewust alleenstaande mama's, maar er staat veel op wat misschien handig is

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hij heeft geen recht, maar ook geen plicht!

Ik weet niet welke leeftijd deze personen hebben maar ik zou adviseren even af te wachten en geduld te hebben.

Zijn ex-vriendin is net bevallen, laten we eerlijk zijn, dan zijn vrouwen niet helemaal bij d'r volle 'fatsoenlijke' verstand.

Wie weet is het over een tijdje anders.

Een kaartje/briefje sturen met de boodschap dat contact wel gewenst is om te beginnen misschien.

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik vraag me dan toch meteen af hoe je neef op de zwangerschap heeft gereageerd in eerste instantie, en of hij contact heeft gezocht in de 9 maanden die een zwangerschap duren.... want waarom is dit meisje zo boos.
    Daar zal vast wel een reden voor zijn denk ik dan toch meteen.

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Mijn neef vond het gelijk geweldig dat hij vader werd, ze waren op het moment dat ze zwanger raakte uitelkaar maar besloten toen om het weer te proberen. Mijn neef woonde in een flat en heeft toen alles gedaan om een huis te krijgen en dat is hem ook gelukt. Hij heeft het huis opgeknapt en toen het klaar was wou zij er niet wonen, ze wou samen met hem bij haar ouders wonen (hij is 24 en zij 22). Mijn neef wou dat niet omdat hij een huisje voor hun drieen heeft.
    Ze hebben tot de 20 weken een relatie gehad dus het kindje herkennen kon niet meer omdat zij niet mee wou werken. Zij is boos omdat hij niet bij haar ouders wou wonen. En echt neem het van me aan, ik denk dat er genoeg meiden hier op het forum zitten die zouden willen dat hun ex zo aan hun kindje zou denken, hij staat er mee op en gaat er mee naar bed. Hij wil alle verandwoordelijkheid nemen en geven maar hij mag van haar niet in de buurt komen en elke vorm van contact word geweigerd door haar ouders en zij zelf. Hij heeft het in de laatste 20 weken van de zwangerschap zo vaak geprobeerd met bellen, smsen email enz. om tot een regeling te komen. Hij is echt netjes gebleven en heeft alles gedaan om het te kunnen regelen, de enige reaktie die hij kreeg was van haar broer en dat was een beuk recht in het gezicht.
    Nu hoopt mijn neef zelf dat als de jongen een jaar of dertien is dat hij dan misschien zelf opzoek gaat naar zijn vader en elke dag hoopt hij dat hij een berichtje krijgt van haar over hun zoon. Ik zie hem er aan kapot gaan,

groetjes
    conny[/url]

9. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hij wil de plichten juist wel, ondanks dat hij hem nog nooit gezien heeft houd hij al van hem.
    Niet bij haar volle ´fatsoenlijke´verstand, ze heeft dit voor haar bevalling al besloten, het kindje is nu 4 weken oud. Hij heeft voor de bevalling al duideljk gemaakt dat hij contact wil maar er werd gelijk gezegd dat hij het kan vergeten.

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je neef zijn kind echt wil zien opgroeien wat let hem dan naar een advocaat te stappen..

bovenstaande snap ik niet zo goed hoor...wachten tot het kind 13 is?

als hij er zo kapot aan gaat zou hij juist moeten vechten wat hij dus niet doet als ik het goed lees, hij heeft het zelf wel geprobeerd via mail en sms maar hij snapt toch zelf ook wel dat dit soort dingen enkel "netjes" geregeld kunnen worden met tussenkomst van een advocaat dat je er als persoon zelf niets aan kunt veranderen?

dus hop als hij die verantwoording op zich wil nemen, geef em een schop onder de billen en stuur em naar een advocaat

succes

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Mijn advies was goedbedoeld hoor. :D

Maar jammer dat sommige vrouwen zo zijn, heel erg jammer!

Er zijn zoveel vrouwen die hun macht misbruiken over de rug van een kind, spijtig maar waar!

En ik snap het advies om naar een advocaat te gaan wel, maar ik weet dat het echt geen zin heeft. (Je toont er wel doorzettingsvermogen mee natuurlijk, maar feitelijk een omgangsregeling krijgen, nee dat geloof ik niet.)

Succes.

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik kan ook niet anders dan het advies geven zo snel mogelijk een advocaat in de arm te nemen.
    ook nite 'even aankijken' want daarmee sta je zelf alleen maar zwakker zodra je wél stappen onderneemt.

het zal een zaak van een lange adem worden, maar dat ze tot de 20 weken bij elkaar zijn geweest spreekt in zijn voordeel. met een een advocaat kan via de rechter een bloedtest afgedwongen worden en dan kan hij het kind alsnog erkennen. ik hoop voor hetm dat het snel en soepel zal gaan, want zo te horen heeft dit kindje de mazzel dat hij een hele liefdevolle pappa heeft!

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik zou ook zeggen laat hem gauw een advocaat in de armen nemen die kan dan een eerste gesprek aangaan met zijn ex ik krijg namelijk het gevoel dat het meer de familie is die niet wil dat hij zijn zoontje ziet dat de ex vriendin

wens hem maar heel veel sterkte

groetjes nathalie

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Een rechter kan een moeder niet dwingen haar kind te laten erkennen door haar ex.

Een vaderschapstest kan eveneens niet afgedwongen worden door de rechter.

Het klinkt lullig maar vaders van een erkend kind krijgen soms niet eens een omgang met hun kind.
    Zelfs die hebben geen recht maar alleen een plicht.

Als moeders niet willen trek je als vader (bijna) altijd aan het kortste eind.

(Even voor de duidelijkheid, ik ben het hier niet mee eens hoor, ik vind dat een vader bijna altijd ook een recht moet hebben, maar het is nu eenmaal anders in Nederland.)

15. Angelina

Angelina Niet meer actief

Alles wat Cellie geschreven heeft klopt als een bus ;)

Je neef is afhankelijk van de 'goedheid' van zijn ex-vriendin.

Dat ze tot de 20 weken samen zijn geweest doet er allemaal niet toe.

Spijtig en helaas.

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    edit: ik zou het wel degelijk proberen, er is niet op voorhand een nee te geven door een rechter.

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Dank jullie wel voor de antwoorden, hij gaat het nu toch via een advocaat proberen maar helaas geeft die hem weinig kans. De advocaat gaat eerst een brief sturen naar haar om het eerst zonder een rechter te proberen.
    Ik hoop zo voor hem dat hij zijn zoon wel mag zien.

groetjes
    conny

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen

Uhm FOUT!

Een rechter kan de biologische vader vervangende toestemming geven om het kind te laten erkennen. Het enige wat moeders daartegen kan doen is aantonen dat vader een gevaar voor het kind is of middels dna aantonen dat hij niet de biologische vader is.

En voor degene die mij mogelijkwillen tegenspreken, ik zit nu met mijn partner (zijn ex wil zijn zoontje bij hem weghouden) in die situatie en dit loopt al voor de rechter. Die zal over enkele weken zijn besluit nemen.

Dus als vader zijnde heb je wel degelijk recht (ook als je je kind niet hebt erkent) je moet alleen weten hoe te handelen.

dus ik zou je neef adviseren naar een advocaat te gaan zodat die een concept kan indienen voor vervangende toestemming

19. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Je was er zelf toch niet bij... sorry dat ik het zeg, maar mijn ervaring in dit soort gevallen is gewoon dat de fout 9 van de 10 keer bij de man ligt.

20. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @kvptje: tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar jij/jullie hebben nog niet gewonnen, dus je4 klinkt wel iets te voorbarig?

@Thunderangel: er zijn vrouwen genoeg die over de rug van een kind hun ex 'pesten' dus jou reactie zegt mij helemaal niks.

Ik denk juist dat in 9 van de 10 gevallen de vader niets liever wil dan een leuke/liever vader zijn (maar die kans niet krijgen van hun ex) en dat in het 10e geval er meer dan genoeg redenen zijn om een vader weg te houden.

Deel Deze Pagina