Hoe vaak slaapt baby 9 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elin78, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje van 9 weken slaapt overdag heel weinig.
    Ik probeer hem bij de eerste vermoeidheidssignalen na elke voeding in bed te leggen, maar eigenlijk slaapt hij alleen 's ochtends anderhalf uur en 's middags in de kinderwagen.
    's Avonds gaat hij om 8 uur naar bed en dan slaapt hij tot 12 uur en vervolgens tot 5 en dan weer tot half acht.
    Ik vraag me af of hij niet te weinig slaap krijgt. Hij is verder wel vrolijk als hij wakker is.
    Hoe veel slapen jullie baby's?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij maakt je zoontje wel redelijk veel slaapuren hoor!

Als je hem in bed legt, gaat ie dan huilen of ligt ie gewoon wakker in zijn bedje? Want bij dat laatste komt ie toch wel wat aan rust toe, in bed heeft ie toch minder prikkels!

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Soms huilt hij, soms is hij gewoon wakker.
    Weet ik ook niet zeker, want ik ga niet elke 5 minuten kijken.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik weet het ook nooit zeker want ik betrap hem wel eens klaarwakker in bed terwijl ik dacht dat ie sliep ;)

Mijn zoontje heeft een tijdje echt te weinig slaap gehad en toen merkte ik dat ie daardoor nog slechter ging slapen. Hij kreeg namelijk veel te veel prikkels. Sindsdien leg ik hem hoe dan ook in zijn bedje, of ie nou wakker is of niet en nu slaapt ie weer prima. Dus ik denk dat zolang hij op de overige uren gewoon goed slaapt, dat het dan oke is hoor.

Een baby van die leeftijd slaapt gemiddeld zo'n 15 uur geloof ik. Tobe zit daar meestal net niet aan.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

als je kindje uitgerust wakker wordt, slaapt het genoeg. Is het gelijk bij wakker worden brullen geblazen, (dus je hoort niet eerst wat gezucht of kleine geluidjes van wakker worden), dan zijn ze nog moe en zouden ze wat langer moeten slapen.
    Thirza had dat hier dus: vanuit het niets wakker worden en direct brullen, vermoeidheidssignalen tot en met, maar slapen deed ze niet :(
    Nu gaat het sinds gisteren weer een stuk beter, (haha, gisteren nog van alles hier op het forum gegooid, gaat ze vervolgens weer langer slapen... Als de nood het hoogst is, is de redding nabij ;)). Dan hoor ik haar op de babyfoon wakker worden, hoor wat gezucht, gedraai, en begint ze gelijk te kleppen. Nou, dan zijn ze dus gewoon uitgerust, ;)

6. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Gijs die slaapt over het al gemeen erg goed maar nu zit hij weer in ee fase,sprongetje denk ik dat hij slecht slaapt en slecht drinkt.
    Hij word huilend wakker en drinkt dan vervolgens een half flesje leeg.
    Maar in de box is hij erg vrolijk en lacht aan een stuk door en geluidjes makken kan hij ook prima.
    Als hij moe is weer in bed en slaapt hij in een keer in maar dat voor een uurtje of 2 uurtjes en dan weer het hele ritueel.
    Ik denk dat het bij Gijs echt een sprongetje is dat herken ik zo goed bij hem en Ben van 18 maanden heeft dit ook gehad op deze leeftijd.

Doei Teddy.

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hoi,

Onze zoon is bijna 10 weken en slaapt overdag ook zeer weinig. Ik probeer hem wel in bed te leggen als hij moe is, maar dan is het vaak huilen, huilen en huilen. Het gekke is, dat hij na de laatste fles van 22.00 uur hij direct in slaap valt en dan slaapt tot 6.00 uur (vandaag tot 8.00!) een flesje drinkt en dan nog eens slaapt tot 10.00/10.30.

Ik merk trouwens wel, zodra ik ga wandelen met hem dat hij dan wel in slaap valt. Kom ik dan thuis dan laat ik hem vaak nog even in de wagen liggen tot hij zelf wakker wordt en dat duurt vaak ook nog een uur...

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het verschilt echt per kind. Met 9 weken weken sliep mijn zoontje bijna de hele dag. Tussendoor was hij maximaal een uur wakker.

Deel Deze Pagina