Mijn dochter word standaard elke ochtend wakker met een poepluier van top tot teen, alles zit onder, ze zit nog in de pacco snachts, wel makkelijk, ik gooi dat alles in de was wat vies is, verder blijft het bedje meestal wel schoon, heb er nog wel een vierkant gevouwen hydrofiel luier in de pacco liggen anders zou het bedje ook helemaal vies zijn. Ik gebruik kruidvat luiers maat 3. Ze weegt nog geen 6.5 kilo, dus dat is het niet. Pampers en pampers baby dry lekken allemaal nog harder door. Ik weet het niet meer. Ze krijgt trouwens jhbpm van natufood in de fles van wege verborgen reflux. Minder erin doen, betekent veel spugen 2 uur na de voeding en veel pijn. Mensen hier nog meer last van (gehad)? En wat er aan te doen?
Yep hier precies hetzelfde, bijna iedere ochtend staat hier een een sopje met kleding van m'n mannetje. Het zit dan ook letterlijk tot aan zijn oksels. Dit sinds het gebruik van Johannes Broodpitmeel. Ik ben gisteren echter begonnen met Nutriton en nu opeens geen spuitluier meer.. Of het toeval is weet ik niet maar het lijkt wel verband te houden. De luiermaat heeft geen invloed heb ik ontdekt, ik heb alles al geprobeerd.
Hier hebben we ook een ochtend poeper vanaf een maand of vier en ze doet het nog steeds. Maar ik heb gemerkt dat ze vooral van top tot teen onder zit als ze last heeft van der tanden. En anders heeft ze sochtends gewoon een volle luier. Wat wel zo is ik kan alleen pampers bij der gebruiken. De rest gaat ze door heen
Zitten de rompers niet te strak? En is de luier niet te groot? Als het niet goed aansluit gaat alles er natuurlijk ook langs.. Misschien kan je nog aan de achterkant van de luier een klein beetje omvouwen in de hoop dat het daar een beetje achter blijft hangen
Idd, zorg dat de romper niet te strak zit, desnoods maatje groter 's nachts als ze op het randje van de maar zit. Verder ook goed die achterrand omvouwen zodat je een soort 'dammetje' maakt om de poep tegen te houden. Hier hadden we dat probleem ook overdag, alles zat er dan onder. Toen ben ik wasbare luiers (Easyfit voor overdag, Bamboozle Stretch 's nachts, beide van TotsBots) gaan gebruiken, die sluiten vooral bij de rug een stuk beter aan dan wegwerp, sindsdien gewoon nooit meer lekkages gehad. Ook nu heeft ze flinke spuitluiers door tandjes, maar alles blijft netjes in de luier.
Ik gebruik maat 62 rompers, die zijn echt groot genoeg, nemen bijna dr hele boven benen ook mee haha. Deze luiers zijn van 4 tot 9 kilo als ik dat goed heb! Meegroei luiers zijn het van de kruidvat. Maat kleiner werkt niet, de achterkant lekt ze niet door, echt de kanten bij dr benen! En de bovenkant, maar we doen hem al zo hoog mogelijk, de buitenrandjes vouw ik naar buiten, de binnenkant niet. Nutriton was het ook zo, geen verbetering, heb dat 2 weken gebruikt. Wel vreemd, want daarna heeft ze vaak nog een tweede poepbroek en dat is geen spuitluier. Verder lekt ze nooit door. Nou poept ze smorgens gewoon zoveel, de luier is dan echt loodzwaar en het is zoveel poep dat alles gewoon echt te vol zit. Dus ja logisch dat de luier het niet meer kan opnemen. Jammer dat ze niet meerdere keren per dag wat poept haha, nee alles in 1 keer! Ach ja.
Heb je al eens maat 4 geprobeerd? En kruidvat heeft normale luiers en extra dry (of zoiets speciaal voor de nacht). Ik heb alleen nog extra dry. Paar cent duurder maar ze word meestal droog wakker. Hoewel ik zelf twijfel om naar maat 5 over te stappen.
maar maat 4 is vanaf 9 kilo of zo toch? ze is hier net 6.5 kilo.. zal wel eens kijken naar extra dry luiers of zo! heb ze niet gezien?!
ik zie dat maat 4 van kruidvat van 7-18 kilo is , ga die eens kopen en proberen, heb nog wel bijna 200 luiers in maat 3 haha, maar voor overdag zijn die nog perfect. ga eens kijken, zag alleen bij kruidvat.nl geen extra dry van kruidvat merk zelf......
Het heet day en night zie ik net. Online staan alleen die, mogelijk dat de oude variant niet meer te krijgen is. In de winkel ligt misschien wel nog de oude??? Zou maat 3 overdag opmaken en de 4 voor de nacht proberen. Hier ging drie op een gegeven moment echt niet meer.
Mentiera; zou dat werken? angel229; die gebruik ik al inderdaad! nou zal eens kijken voor maat 4 van het weekend.. wie weet!