Hoe vaak snoep?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tesske, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

denk dat het bij een 2e kindje toch sowieso lastiger is.. omdat grote broer/zus dan wel al mag snoepen :)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom? Jij als ouder bepaalt toch wat er gegeten wordt? Mijn zoontje krijgt een koekje en dochterlief fruit...

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ze krijgt elke dag 1 of 2 van die gummibeertjes, meer niet.

4. heddyvos

heddyvos Lid

22 feb 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk hetzelfde, kan heel blij zijn met rozijntjes, verder krijgt ze een sultana of evergreen, iets anders kan ik niet aan haar slijten. heeft wel een snoepjes gehad maar geeft het altijd terug. ze krijgt van mij elke dag een kauwvitamine en ze denkt dat dit een snoepje is en vraagt hier ook om. haar lekker in de waan laten.... heel af en toe krijgt ze in het weekend chipjes en 1x in de week patat.

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Absoluut, dat is echt een stuk lastiger. Soms kies ik er bewust voor om Dominique een snoepje te geven als Dean op bed ligt of boven aan het douchen is met zijn papa.. Maar je komt er niet onderuit. Toen Dominique zijn leeftijd had kreeg ze nooit snoep, bij haar broertje is het anders. Is zijn opeens allemaal nieuwe dilemma's waar je mee te maken krijgt!

6. Angel1980

Eens, wij bepalen wat we geven, maar... als beide ( in mijn geval) weten wat snoep is en je zou de jongste niks geven dan zou hij dat zien als straf. Hij is nu oud genoeg om te snappen wat het allemaal betekend. Daarnaast krijgen elke dag op vaste momenten fruit, dus dat is al "binnen". Het wordt vanaf een bepaalde leeftijd lastiger om dat onderscheid te maken.

En wat al eerder is benoemd, je hebt snoepen en snoepen. Zolang het iets bijzonders blijft voor hun betekend dat er geen gewenning heeft plaatsgevonden. En omdat ze letterlijk één snoepje krijgen zie ik er geen kwaad in. Ze zijn keurig qua gewicht, tandarts is ook erg tevreden, dus ik ben tevreden over hoe wij het hebben aangepakt...

Zo...en nu ben ik klaar met mijn pleidooi ;)

Kleine toevoeging... ik zie net dat je jongste nog een baby is.... dan snap ik je reactie en actie. Dan zou ik ook zo hebben gehandeld. Ik ben benieuwd of het alleen nog zal lukken als ze 2 is...;)

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Kijk jij verstaat onder een koekje snoep, maar ik vind een (peuter) koekje of stukje ontbijtkoek heel normaal. Dat geven ze bijvoorbeeld ook op de kinderopvang waar hij naartoe gaat.
    Dat valt bij mij niet onder snoep. Snoep vind ik eerder bijvoorbeeld spekjes of chippies,
    maar dat geef ik mijn zoontje normaalgesproken nooit. Als we ergens op verjaardag zijn krijgt hij wel een beetje chips of klein beetje taart.
    Snoepen vind ik ook bijvoorbeeld sommige toetjes, hij krijgt alleen yoghurt als we thuis zijn. Maar soms krijgt hij bij andere mensen pudding oid, dat vind ik ook snoepen.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Isabella krijgt na haar fruit inde ochtend een koekje.

's middags mag ze een snoepje. Ik heb deze meestal van de AH:

Bekijk bijlage 133536

Maar ook wel rozijntjes of smarties.

Maar met 2,5 kreeg Isabella eigenlijk ook alleen nog maar de rozijntjes, yoghurt snoepjes of fruit dingetjes van de Hema.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Bij mij krijgen ze elke dag gewoon een zak snoep en als die op is dan ... :D:D:D:D

Nee hoor maar Ms K krijgt nu wel eerder snoep dan dat Mr K dat toendertijd kreeg. Maar gelukkig zijn ze ook allebei tevreden met een doosje rozijnen of een bisquitje

Ik zie er niet zoveel kwaad in dat snoepen hoor, zolang ze maar leren dat 1 snoepje per dag genoeg is.
    En dat dat zo is bewees Kylian onlangs door 1 minikoekje van een hele rol te pakken en me het rolletje terug te geven met de woorden
    1tje is genoeg hoor mam

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier thuis wordt eigenlijk niet gesnoept. niet omdat het niet mag, maar omdat wij het vergeten en de jongens er niet naar talen.

bij oma daarentegen snoepen ze wel altijd.

11. Saskia78

@pluk: je lacht nu wel.. maar dat zie ik hier echt vaak hoor
    kindjes in de buggy met zo'n puntzak VOL snoepjes

of chips om 8 uur sochtends...

soms vraag ik me af of ik niet gewoon erg streng ben.. maar dan ben ik blij dat hier op het forum de meeste mensen toch meer mijn mate van "streng" aanhouden.. dan dat er mensen openlijk toegeven dat ze hun kind chips voeren als ontbijt :)

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    'Echt' snoep, in de vorm van spekjes, schuimpjes, winegums, tumtums etc geef ik eigenlijk nooit. Komt ook omdat ik dat zelf niet lust en dus niet in huis heb haha.
    Maar over een koekje doe ik eigenlijk nooit moeilijk, deze krijgt ze elke dag wel als tussendoortje. En dan geen cake of gevulde koek, maar een biscuitje of kinderkoekje. Chips heel af en toe in het weekend en soms krijgt ze een stukje chocolade omdat ze het zo lekker vind. Op verjaardagen doe ik echt niet moeilijk, moet af en toe kunnen vind ik.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Snoep hebben wij niet huis. Eigenlijk vooral omdat we het zelf niet eten. Maar ik vind het gevoelsmatig ook een stapje verder dan een (niet al te luxe) koekje.

Koek hebben we dus wel. Dat zijn dan biscuitjes, eierkoeken, liga en alles wat een beetje die richting op gaat. Daar krijgt mijn zoontje er 1, heel soms 2, van op een dag. Hij krijgt ook met grote regelmaat rozijntjes. Verder nog steeds met name fruit.

Ik merk wel dat ik langzaam bij beetje wat makkelijker wordt. Zo krijgt hij nooit patat en ook nooit pizza. Maar inmiddels heeft hij wel 2 keer een stukje pizza van ons gehad, als er visite was en we makkelijk aten (dan had hij al wat anders gegeten). Of bijv. met sinterklaas toen hij een hapje chocoladeletter van mij kreeg, waar hij overigens een tijdje flink op gestuiterd heeft haha.

Ik denk dat we uiteindelijk wel een snoeptrommel krijgen waar hij 1 keer per dag een snoepje uit mag. Wanneer weet ik alleen nog niet. Het nadeel is dat de jongste er waarschijnlijk eerder mee in aanraking komt, omdat ik hem natuurlijk niet heel lang wijs kan maken dat die privilege alleen voor de oudste is.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je dochter is nog geen 1 jaar ;)

15. Angel1980

:$ Daar schrik ik van! Ik ben soms ook echt naief dat ik denk dat dit niet gebeurd...

16. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Finn krijgt 's middags als tussendoortje rozijntjes, zonnatura koekje of zo'n fruitreepje maar nooit echt snoep en al zeker geen chips, chocola en dergelijke. Wij proberen het zo lang mogelijk buiten de deur te houden want de 'ellende' begint toch wel wanneer ze naar de kleuterschool gaan en de eerste kinderfeestjes in zicht komen en dat is natuurlijk ook prima. Maar zo lang we Finn blij kunnen houden met een paar 'rottige rozijntjes' ;) zijn wij helemaal blij. Het is toch heerlijk dat je een kind hebt wat niet zeurt om snoep en ook niet weet wat hij/zij mist?

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind je niet te streng. hier ook geen snoep voor onze jongste van 22 maanden en dat blijft als het aan mij ligt nog wel een tijd zo. nu heb je het nog in de hand als ze straks nar de psz gaan al minder en als ze naar de kleuterschool gaan heb je het helemaal niet meer in de hand zowat. ( ook toen gooide ik minstens de helft uit de snoepzakken die dagelijks getracteerd werden en mee naar huis kwamen hoor) ik vind al die overdaad niet nodig.

onze jongste krijgt elke dat 1 snoepmoment wat in de vorm van een koekje gaat. een biquitje of nijntjekoekje af en toe een stukje cake. binnenkort wil ik beginnen met rozijntjes.

als er iets te doen is maf hij wat meehappen van de taart met iemand van ons of een paar hapjes ijs van ons maar that's it.

ik maak me er niet druk om of andere het idioot vinden. ik weet inmiddels met 3 kinderen dat ik de idioot van de fam ben. maar het zijn mijn kinderen die ik niet wil op laten groeien met een overdaad aan zoetigheid calorieén en kleurstoffen.

ow en chips is hier niet eens aan de orde. die eten we zelf alleen op feestjes en een kind van anderhalf kan best zonder.

18. tulip

tulip Niet meer actief

misschien kun je tegen die tijd voor t. en p. een apart trommeltje maken. Je kunt natuurlijk ook babydingen in een trommeltje doen. Wij hebben zelf een koek/snoeptrommel en meisje vind dat zo interessant dat ze zei: mare ook tommel??? Dus ik heb een trommel voor haar gemaakt met bisquitjes, nijntjekoekjes, rozijntjes/yoghurtrozijntjes en een ontbijtkoekjes. Daar mag zij dan s middags iets uit kiezen. Ze accepteert ook prima dat papa en mama een andere trommel hebben. Zo werkt dat met 2 kindjes misschien ook wel. Papa en mama 1, T. eentje en P. eentje.

19. Saskia78

@tulip: handig! :)
    goed idee denk ik.
    Al hebben wij met 1 peuter dat probleem natuurlijk niet :)

@blup: mja dat "idioot van de familie"-gevoel klinkt bekend ja.
    Gelukkig sta je niet alleen maar heb je dan altijd nog een partner die het wel met je eens is. Ik heb me er maar bij neergelegd in ieder geval. En op wat opmerkingen na heeft inmiddels de rest ook geen zin meer om er over te zeuren :)
    vorig jaar op mijn vaders verjaardag tegen iemand gezegd dat ik niet snapte waar ze zich mee bemoeide (een vage kennis notabene.. Niet eens familie oid) en sinds die tijd is het rustig :)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Klopt ook die zie ik met enige regelmaat, of ouders die vast de snoepzak in de winkel open maken terwijl die nog niet betaald is.
    Ik doe dat gewoon niet en de kinderen hebben ook nog nooit gezeurt om iets wat nog gekocht moest worden.

Chips is er hier alleen in het weekend en dan nog moeten ze er zelf om vragen anders is het gewoon een "altijd groen" voor het slapen gaan.

Deel Deze Pagina