Hoi meiden, Mijn dochter is zaterdag ziek geworden met koorts (39 gr). Ze weigert al vanaf zaterdagochtend om te eten, ik krijg er met heeeeel veel moeite misschien 1 a 1,5 cracker in. Ze dronk nog redelijk. Vanaf vanmorgen weigert ze helemaal alles. Ze wil geen boterham, geen cracker, geen pap, geen koek, geen drinken echt alles dus. Ze heeft tot nu toe op: 2 mini rijstewafels (meer wilde ze niet) 1/2 beker melk 50 cc roosvicee Ze heeft nu 39 gr koorts, al 2 diarreeluiers gehad en hoest aardig. De huisarts vond haar levendig en haar longen en oren waren ok. Wat kan ik nu het beste doen? Ze moet toch iets drinken??????
In fruit, yoghurt en fruithapjes zit ook vocht... misschien wil ze dat wel? Of anders water van een lepeltje...elk uur een paar lepeltjes geven...? Yokidrink wil hier ook nog wel eens helpen als hij ziek is (normaal krijgt hij dat niet, maar hij vindt dit zó lekker dat hij het allemaal opdrinkt als hij ziek is). En verder maar gewoon een beetje in de gaten houden dat ze niet uitdroogt. Een dagje minder drinken is niet meteen heel ernstig lijkt mij. Misschien gaat het morgen weer beter!
Een kind kan ongeveer een week zonder eten... zou dus enkel zorgen dat ze voldoende drinkt. Ors is misschien wel belangrijk nu. Hier dochter met dezelfde symptomen.. koorts, diarree... maar eet en drinkt nog wel. Haar vandaag wel al ors gegeven, 100 cc... hier in 't ziekenhuis ligt de kinderafdeling al vol met rota en rs virussen... 'k zou dus goed oppassen... uitgedroogd zijn ze zo met koorts en diarree.