Hoe vaak spreken jullie kinderen af met vriendjes/vriendinnetjes in de vakantie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ikkie97, 12 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Te veel .
    Gaan nu week 6 in dus vakantie is bijna om.
    Nichtje, neefje, vriendin dochter en vriendje zoon hebben allemaal gelogeerd 1 of meerdere keren.
    Daarnaast spelen ze zeker wel 4/5x per week 1 of 2 kindjes hier. Middag of avond. Vind zelf erg gezellig huis vol (kom uit gezin van 5 meiden). Met hitte golf zat zwembad hier vol met kinderen.
    Dit jaar enkel weekend preston palace gehad en rest wat dagjes uit naar geen vakantie. Heb er dus geen last van en de kindjes vinden het leuk dus wrm niet.

    Normaal met school spelen hier ook bijna elke dag kinderen. Ze spelen of logeren zelf eigenlijk nooit ergens
     
  2. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hier eigenlijk elke week een speelafspraakje met een vriendinnetje van school. Verder nog wat spontaan in de buurt en ze speelt nog twee ochtenden op de BSO. We hebben zelf ook niet echt vakantie, op wat leuke dagjes weg na. Dus voor mijn dochter is het wel leuk!
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.639
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vriendjes en vriendinnetjes uit de klas wonen allemaal in de straat. Ander vriendinnetje 1 straat verder. Als ze niet naar de vakantiebso gaat, 2x per week, is ze ergens spelen of iemand hier.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier veel minder dan verwacht, wij zijn een paar weken weggeweest en het lijkt wel of alle kinderen uit de buurt precies weg zijn wanneer wij juist thuis zijn... maar ze vermaken zich gelukkig super goed :) Oh en op vakantie hebben ze ontzettend veel met andere kinderen gespeeld, dus sociaal genoeg input denk ik ;)
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  5. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
     
  6. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Voor ons is het de laatste week vakantie en hij heeft geen een keer afgesproken deze vakantie. Ook niemand van zijn klas tegengekomen in de speeltuin o.i.d. Hij heeft er zelf ook niet om gevraagd en omdat hij toch nog wat zoekende is naar zijn plekje binnen de groep laat ik het ook maar. Komt allemaal wel als school weer start, voor hem gaat 't het eerste jaar worden dat hij niet van school/klas wisselt (groep 4).
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Hier weinig in de vakantie itt schoolweken. Eigenlijk alleen met de vriendjes die zo dichtbij wonen dat ze daar zo even langs kunnen. Ik promoot het ook niet hoor, vind het wel lekker even 6 weken wat minder. Komt ws ook omdat ik gastouder ben en 3 dagen per week al een huis vol kinderen heb;)
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Niet zo veel. We wonen in en kinderrijke buurt, dus speelmaatjes genoeg.
    Maar soms is het ondanks dat heel stil, door bv bso of op vakantie zijn van buren. Dochter van 10 mag vrij door de wijk bewegen, zo lang ze me op de hoogte houdt. Dus als ze wil, kan ze ook onze buurt uit om met een schoolvriendinnetje te gaan spelen. En dat gebeurt en enkele keer.

    Ik app iig nooit moeders van andere kinderen om waar af te spreken.
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Onze kinderen hebben ook niet heel veel afgesproken tot nu toe, maar we hebben pas drie weken vakantie gehad waarvan twee weken weg. Wel hebben we in die drie weken heel veel familie gezien. We hebben een grote familie en er zijn veel nichtjes, neefjes en kinderen van mijn nichtjes van hun leeftijd. Verder spelen ze ook veel met z’n drieën, vooral de oudste twee samen.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Mijn dochter zo’n 2 x per week. Mijn zoon speelt met buurkinderen, zijn beste vriend was nog op vakantie en verder heeft hij geen behoefte om met anderen af te spreken. Hij is nu bij oma aan het logeren.
    Verder zijn mijn kinderen allebei op kamp geweest, dus kinderen genoeg gezien.
    Ik vind het heerlijk rustig juist en ik stimuleer ze ook niet om met anderen af te spreken.
     
  11. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier hebben ze allebei 2 speel afspraakjes gehad waarvan beide ook 1x logeren (bij ons thuis).

    Verder spelen ze met kinderen uit de buurt. Al zijn er nog steeds veel kinderen op vakantie, opvang of dagje weg....
     

Deel Deze Pagina