Hoe vaak steriliseren jullie je kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Agatha, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak steriliseer je je kolf?

1. Na elke dag dat ik hem heb gebruikt

2. Meestal na elke dag dat ik hem heb gebruikt

3. Eens in de zoveel tijd

4. Af en toe, ik was hem gewoon goed af.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Elke dag nadat ik mijn kolf heb gebruikt kook ik hem braaf uit terwijl ik hem dan ook al heb gewassen en gespoeld in een heet sopje. Maar is dat nou eigenlijk wel echt nodig om dat zo vaak te doen? Haar (fop-) speentje en speelgoed kook ik toch ook niet elke dag uit terwijl ze dat ook in haar mondje krijgt. Bij een pasgeboren baby moet dat natuurlijk wel, maar als ze groter zijn nogsteeds? Hoe doen jullie dat? Of is dit gewoon een stomme vraag? Ik ben bang dat mijn kolf, vooral de zachte delen, zo snel slijt.

2. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Ik steriliseer hem elke dag dat ik hem gebruikt heb. Ik vries de melk ook 90% van de tijd in. Als je hem elke dag uitkookt is de melk ook langer houdbaar volgens mij.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bedoel je de kolf, of het borst stuk?

Ik steriliseer het borststuk iedere dag ( nog steeds ja), de kolf maak ik 1x per week met sop schoon.

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik heb net een nieuwe kolf gekocht en in de beschrijving staat je de kolf dagelijks moet steriliseren. Je kan de spullen tussendoor in een bakje in de koelkast bewaren of (nog beter) even wassen in een sopje en op een schone doek laten drogen.
    Ik was meteen de flesjes en speentjes mee en steriliseer deze ook (als ik dan toch bezig ben ;) ).

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ik de kolf elke dag gebruiik kook ik hem elke dag uit.

Als ik de kolf een paar dagen niet gebruik word hij de laatste dag van gebruik uitgekookt weg gelegd en dan voor ik hem weer ga gebruiken kook ik hem weer uit.

Ik kook hem niet uit tussen twee kolfbeurten op 1 dag. Dus smorgens kolven dan schoonmaken en savonds kolven en dan pas weer uitkoken.

Uhm volgens mij ben ik vaag, tja bedtijd! haha!
    Een beetje te volgen? Anders 'hoor' ik het wel.

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik kook hem meestal uit.

Ik heb niet echt regelmaat met kolven.
    Als ik gekolft heb dan spoel ik het borststuk (want dat bedoel je neem ik aan) af onder de hete kraan.
    Als ik hem dan diezelfde dag weer ga gebruiken spoel ik hem voor gebruik weer af. Als ik toevallig de vaatwasser aan ga zetten gaat hij er in.
    Als ik hem ff niet heb gebruikt dan kook ik hem altijd uit van te voren. Net als de flesjes.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Als ik thuis ben maak ik alle onderdelen na het kolven eerst goed schoon onder de hete kraan en vervolgens gaat alles de magnetronsterilisator in zodat ik zeker weet dat alles schoon is voordat ik hem ga gebruiken.

Op werk is dit natuurlijk iets lastiger dus daar maak ik telkens na het kolven alles goed schoon dan doe ik de onderdelen van de kolf in een schone goed af te sluiten plastic bak en die zet ik in de koelkast. Vervolgens als ik thuis kom alles nogmaals goed uitspoelen en weer de magnetron in.

Flesjes worden zoiezo na elke keer gebruiken gesteriliseerd.

Wat dat betreft wil ik geen risico lopen op bactrien ed :)

Op het begin dacht ik pff best een werk allemaal maar ach na een paar keer ben je het gewend en is het klaar voordat je het weet.

8. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Iedere keer wanneer ik kolf, maak ik hem na afloop schoon dmv uitkoken. Ik kolf maar één keer op een dag dat scheelt natuurlijk een boel. Als ik meerdere keren zou kolven dan zou ik alles goed schoonmaken onder de kraan en 's avonds alles een keer uitkoken.

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Toen ik alles uit stond te koken stond ik me af te vragen waarom ik dat aan het doen was. Mijn borsten kook ik toch ook niet uit ;) .Maar dat het goed is voor de houdbaarheid van de melk, dat vind ik wel aannemelijk en een goede reden. Dat staat natuurlijk een tijdje in de koelkast of vriezer en in die tijd kunnen bacteriën groeien. Dat is anders als met mijn borsten. :)

Deel Deze Pagina