mijn zoontje is nu ruim 6 1/2 maand en gaat in de vakantieperiode nog 1x per week naar het kdv zodat hij daar gewend blijft. Ik ben dan thuis en ik kolf dan. Maar nu is het zo dat ik niet bij elkaar gekolft krijg wat hij drinkt. Ik weet wel dat je met kolven veel minder effectief bent dan een kindje wat drinkt. Zal het iets te maken kunnen hebben met de toegenomen zuigkracht van mijn zoontje of dat de productie en behoefte zo goed op elkaar zijn ingesteld. Of zal het iets psychisch zijn omdat ik helemaal geen zin meer heb in het kolven..
waarschijnlijk een combinatie van vanalles. Je kindje kan altijd meer uit je borst halen dan jij met een kolfapparaat. Los daarvan helpen stress, geen zin meer hebben ed niet mee aan een goede productie. Ook andere dingen kunnen er invloed op hebben en soms heb je ook gewoon 'regeldagen'. Dus ik kan niet echt zeggen wat dit is, maar het beste advies is altijd om gewoon rustig door te kolven, je geen zorgen te maken en eventueel een keer extra te kolven (bijv. 2x kolven op de dag dat hij weg is -> op die manier krijg je wel genoeg bij elkaar, wordt je productie opgekrikt en bouw je eventueel ook nog eens een voorraadje op). Succes ermee!