Voor het eerst naar de opvang

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door B en N, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nog 3 weekjes en dan is al zover (wat is de tijd toch snel gegaan :() dan moet ik de kleine naar de opvang gaan brengen. Ik zie er echt enorm tegen op ookal weet ik dat de kleine in goede handen is maar goed dat terzijde.

Ik heb inmiddels al een lekker voorraadje opgebouwd in mijn vriezer. Ik heb een stuk of 7 bakjes van ongeveer 70cc ingevroren. Maar hoeveel moet ik in hemelsnaam mee gaan geven.
    De kleine meid heeft namelijk nog totaal geen ritme kwa drinken en ik leg haar gewoon aan als zij aangeeft honger te hebbenn.

De ene dag is dat 7 keer en de andere dag wel 13 keer, soms is ze na 5 minuten klaar en soms pas na een halfuur.

Maar hoeveel flesjes moet ik nu gaan ontdooien voor een dag en mee gaan geven. Het lijkt me zo enorm zonde om veel te veel mee te gaan geven en dat er een gedeelte weg gegooid moet gaan worden....

Dillema wie kan me hierbij helpen?

Ik heb wel eens hier gelezen over een reken sommetje met gewicht maar die kon ik zo snel niet terug vinden.

Onze kleine grote (;)) meid weegt nu 5750 gram

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

Het rekensommetje is gewicht x 150cc : aantal; voedingen.

Dus bijvoorbeeld 5,5 x 150 : 6 = een kleine 140 cc om mee te geven.

Ik hield dat rekensommetje die eerste werkweken ook aan, maar merkte op een gegeven moment dat ik best wat minder in de flessen kon doen. Toen ukkie zo zwaar werd dat ik volgens de berekening 190 cc in de fles moest doen, bleek 160 toch voldoende.

Ik zou zeggen; gewoon ben rekensom aan de slag gaan en verder een beetje experimenteren. Een reservevoeding in kleine porties in de diepvries van het kdv is ook heel handig.

Wat betreft het aantal voedingen: Dat herken ik wel. Thuis leg je je kindje op die leeftijd aan wanneer het zin heeft. Maar dat is niet altijd omdat het honger heeft. Soms is het gewoon troost of een klein slokje voor de dorst of iets dergelijks. Kijk gewoon eens of je een soort schema kunt ontdekken.

Ik voedde ook altijd op verzoek. Toch ontdekte ik wel een soort schema tegen de tijd dat ik weer ging werken.

Verder een tip uit ervaring: zorg dat je altijd een vers gekolfde fles (van de vorige werkdag bijvoorbeeld) meegeeft aan het kdv en zet daarop dat ze die als laatste moeten geven. Als er onverhoopt een fles overblijft doordat jij je kleintje op tijd ophaalt, kun je die gewoon de volgende dag of de dag erna geven. Een diepvriesfles moet nog diezelfde dag op, dus dan moet jij kolfen terwijl je kindje gewoon thuis is en da's niet leuk.

Nog een tip: ik zou kijken of je die diepvriesvoorraad wat groter kunt maken. Het is niet bij iedereen zo, maar bij mij was het wel zo dat ik minder kolfde naarmate ik weer langer aan het werk was.

Succes!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou even navragen of je bij de opvang wat in de vriezer kan achterlaten. Ik heb 2 flessen van 180 in de vriezer daar staan, voor als ze per ongeluk een fles zouden omgooien en/of als Eva eerder honger krijgt (ze drinkt soms maar weinig uit een fles en de rest moeten ze dan weggooien).

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb ook een extra voeding in de vriezer op het kdv.
    Het is en blijft moeilijk wat mee te geven naar het kdv.
    Ik eef altijd 2 voedingen mee. Ze krijgt vlak voor we weg gaan van mij nog drinken. Dan om ong. 10 u en om ong. 14u weer. Ik ga haar om half 5 ophalen en zodra we thuis zijn krijgt ze weer van mij.
    En voor de hoeveelheid zou ik dat rekensommetje aanhouden en vragen aan het kdv of ze op willen schrijven of ze er genoeg aan heeft of dat ze moeite had om de fles leeg te krijgen. Het is gewoon beetje proberen en uitvogelen.

Waarom moeten wij BVde mama's ook werken hè... ;)

Deel Deze Pagina