Tijd? Onze benedenverdieping is 100 m2 maar het kost me hooguit een kwartiertje. 1 x per dag wat uitgebreider en de andere keren is het vooral met de Franse slag de meeste kruimels weg zuigen. Zoveel tijd neemt het echt niet in beslag.
Inderdaad! Heb wel betere en leukere dingen te doen dan alleen maar poetsen. Ik ben niet van de franse slag, dus ik kan niet "even" gaan stofzuigen of schoonmaken. Als ik iets in huis doe, doe ik het goed en ben ik een hele dag bezig
Als je 2 of 3 van die smeerpoetsen hebt in huis moet je wel. Wij hebben 2honden en wil niet dat hun kleding onder de haren komen. en als je het elke dag bijhoud kun je nooit de hele dag bezig zijn. Mijn schoonmoeder zegt ook zulke dingen......en die heeft het smerig in huis
Liever een "smerig" huis waar in geleefd word dan een klinisch schoon huis waar geen kruimeltje op de grond mag vallen
Vind ik ook. Ik vind het echt zonde van de tijd zolang de kinderen thuis wonen. Ik stofzuig elke dag beneden (4 kinderen en 2 katten), 2 maal per week op de eerste verdieping en de zolder daar wordt 1 maal per week gestofzuigd. Maar dan stofzuig ik ook wel echt goed. Ik ga echt niet (meer) als een malle na elke maaltijd die stofzuiger uit de kast rukken. Dan ligt er maar een kruimeltje. En het is bij mij echt niet smerig hoor. Heb ook een tegelvloer, en op zondagavond, als alle kinderen op bed liggen ga ik dweilen. Zeker op de momenten van de dag dat alle kinderen thuis zijn, ga ik ze niet lastig vallen met mijn gepoets, alleen koken. Dat vind ik echt ongezellig.
Benedenverdieping na elke maaltijd rond de eetkamertafel en het keukenblok. Drie keer dus. Rest van de benedenverdieping elke dag(120m2) Bovenverdiepingen 2 keer per week. Trappen ook elke dag. Lijkt misschien veel maar we wonen met 7 mensen hier in huis.
Weet je....ik geloof echt niet dat iedereen zo vaak stofzuigt. Tenzij je veel huisdieren, vloerbedekking of 40 koters in huis hebt en werkloos bent. Wat voor nut heeft het om zo vaak te stofzuigen? Poetsen jullie ook zo vaak? Ik ben wel een slechte huisvrouw hoor. Zorg voor schone kleding, wc's, keuken, servies etc maar verder heeft de douchecabine redelijk wat kalkaanslag en zie je mijn dochter haar vingerafdrukken van 0 tot 6 jaar op het raam staan. Maar ik eet toch niet van de grond? Xxx
Hahaha nou zo zwart/wit is het niet hoor...ik zuig maar 1keer per dag.... liggen nog zat kruimels...alhoewel dat scharreld de hond dan wel op. met kids en honden is 1keer per week te weinig(zonder vegen enzo he) Maar ik vind 3keer ook overdreven past niet eens in mijn schema.
Tja als ik thuis ben toch echt twee tot drie keer per dag. Ik kan gewoon niet tegen kattenharen en kruimels op de vloer. Als ik werk stofzuig ik tijdens het koken snel. Ik ga savonds in ieder geval niet op de bank zitten als de vloer(gewoon een laminaatvloer) niet schoon is.
Ik heb 5 katten en weet dat ik eigenlijk elke dag zou moeten stofzuigen, maar daar kom ik dus echt niet aan toe. Denk dat het 3 keer per week is. Sorry. Ik ben een slechte huisvrouw. [edit] ik ben dan ook maar saampjes met manlief he. Ik denk dat wanneer ons kindje er is dat soort dingen automatisch veranderen.
Hier wordt (bijna) elke dag gestofzuigd. Sowieso op de dagen dat ik/we thuis ben/zijn, dat zijn 3 doordeweekse dagen en in het weekend. Op de dagen dat ik werk is het afhankelijk van of de katten wel of niet binnen zijn geweest in de nacht op gedurende de dag. In de zomer zijn zo vaak zowel de nacht als dag buiten en dan valt er weinig te stofzuigen, maar nu met het slechte weer zijn ze veel meer binnen en moet er dus ook vaker gezogen worden. Ik kan echt niet tegen frutsels (= kruimels e.d. ) op de grond, dus als ik die opmerk slinger ik gelijk de stofzuiger er even door.
Sinds wij onze lieve smeerpoets van een labrador hebben (sinds deze zomer dus) stofzuig ik om de dag, soms elke dag. Dat is afhankelijk van wat de hond allemaal voor een rotzooi mee naar binnen neemt. Bij nat weer dus vaker dan bij droog weer. Voor de hond er was 1 a 2 keer per week, we trekken onze schoenen bij de voor-of achterdeur uit dus zo smerig is het niet. Ik heb me er bij neergelegd dat de vloeren minder schoon zijn dan voor we de hond hadden. Geen stress van dus.