Hoe vaak stofzuig je ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Misha85, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    1x per week.

Geen huisdieren in huis. Alleen een peuter, maar die maakt niet veel zooi en wij eten alleen aan tafel. Dus niet met koekjes etc door de hele woonkamer. Daarnaast met drukke baan geen tijd.

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik stofzuig elke dag beneden, we hebben vloerbedekking waar je echt alles op ziet, en waar al die zooi vandaan komt vraag ik me elke dag weer af 😂
    Met dit weer is het wel erger, de hond neemt wat mee naar binne of de kat, of met je schoenen of de wagen.

3. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland

Moet je maar eens ruiken als je waspoeder opzuigt hoe lekker stofzuigen ruikt

4. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Hier 1x per dag en dweil ook elke dag, soms 2x per dag.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat werkt bij mij dus niet, ik heb ook van die staafjes die je in de zak moet doen, maar ik ruik niks :(

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Elke dag. Soms wel 2 keer.
    We hebben 2 katten en kan niet tegen troep

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Elke dag wel zo hygiënisch met een labrador die veel haart en vies is na een boswandeling in de modder

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Lieve help..... elke dag stofzuigen en soms meerder keren per dag... ik ben in shock als ik dat lees!
    En dan soms nog elke dag dweilen... :$
    Hoe hou je jezelf bezig...

Ik stofzuig dus niet bij elke kruimel die ik zie.
    Alleen als ik zin en tijd heb.
    Meestal 2 x, soms 3 x per week.
    Voor plaatselijke kruimelexplosies heb ik een ouderwetse veger en blik.
    En dweilen..... dat doe ik pas als ik vlekken op de vloer zie ;)

Ik ben een uitzondering merk ik.
    En toch..... (jaha echt waar dames) leef ik niet in een vervuild huis, rara hoe kan het?

9. adi

adi Niet meer actief

hier hetzelfde hoor, stofzuigen max 2x per week, dweilen 1x per week. En toch ligt hier nooit iets op de vloer, of het wordt direct opgeraapt/ afgenomen.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Beneden eigenlijk wel elke dag. Boven eens per week, heel soms, als het echt nodig is, een keer extra.
    Dweilen eens per week, (alleen beneden, boven vloerbedekking).

Voordat Caitlyn los rond ging kruipen was het veel minder vaak nodig, en bij Thirza hadden we destijds echt lang zo veel troep niet, maar het lijkt wel of er steeds meer troep gemaakt wordt. Weekenden dat de stiefkids er zijn is het helemaal rampzalig, dan zuig ik ook nog wel eens twee keer per dag. Die gaan echt haast met de dag meer troep maken :(
    Eerder veegde ik dan wel eens gewoon, maar stofzuigen is eigenlijk veel sneller en daar wordt het wel ook een stuk schoner van. Dus stofzuiger staat eigenlijk altijd voor het grijpen onder de kinderkapstok hier, kan ik er zo bij :)

11. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Elke dag, soms vaker.

12. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Elke dag. En boven 1 keer per week

13. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Beneden elke dag, boven elke 2/3 dagen.

14. Aylen

Aylen Niet meer actief

Elke dag, sommige dagen zelfs twee of drie keer. Mijn zoon kruimelt nogal.

Boven een keer in de week.

15. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Waarschijnlijk heb jij geen huisdieren die er een troep van maken? Als ik het hier een dag oversla dan is het meteen overduidelijk te zien namelijk. En te voelen: kattenbakkorrels onder je voetjes, bah.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vegen 2 /3 x p w. Afhankelijk van klei vooral:D.

stofzuigen meestal 1 a 2 x per week. Boven 1 x per maand ofzo. Dweilen als nodig is , niet meer dan 1 x per week.

hond , 2 kids, 2katten en rolstoel in huis. Als de kids iets knoeien vegen ze het zelf op met de stoffer en blik. En verder komt het de volgende keer wel weer.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

haha, herkenbaar, en zijn het de katten niet, hebben de kinderen wel lopen kruimelen met een koekje of zo. Wat ik wel veel lees is dat mensen kruimels wegvegen, maar dan vraag ik me af of ze dan geen kleed hebben? Hier wel nl, vandaar dat ik de stofzuiger dan pak.

Verder dweil ik de keuken/bijkeuken/toilet en gang in ieder geval iedere dag, maar dat komt doordat ik wit/zwarte tegels heb, dus je ziet daar alles op. Plus dat het kattenvoer daar staat, dus heb altijd wel restjes liggen.....

Maar het kan natuurlijk ook dat wij gewoon smeerpoetsen zijn :D

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Klopt helemaal, geen dieren.
    Als ik iets ranzig en smerig vind, dan zijn dat huisdieren, kattenbakken, haren en dierengeuren in mijn huis, bah :D
    Heb er helemaal niks mee.
    En als ik het zo eens lees, dan matcht dat prima met mijn aversie tegen huishoudelijke klusjes.

19. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Hahaha! Ja, klinkt als een prima match. :D

20. adi

adi Niet meer actief

Wij eten 95% aan de keukentafel, en daar ligt idd geen kleed eronder.
    Onder de salontafel wel. Als daar een paar kruimels op het kleed vallen van een koekje oid, raap ik die gewoon op. Dat vind ik persoonlijk veeeel minder werk dan de stofzuiger halen, aanzetten en dan de hele woonkamer stofzuigen voor die paar kruimels.

Hier eet niemand lopend dus de kruimels komen nooit verder dan de tafels en stoelen.

Deel Deze Pagina